حاجی : هیچ پولی را بدون اذن قانون نمیشود از مردم گرفت

2016-10-27
42 بازدید

حماسه سازان ،نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر ومیمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی ۵ آبان ماه ۹۵ نسبت به دریافت غیر قانونی بیمه زائران کربلای معلا در حماسه اربعین حسینی اعتراض کرد. آقای حاجی با طرح این سؤال که براساس کدام قانون این مبلغ را دریافت می کنند؟ […]

۲۰۱۵-۰۶-۱۴_۲۳۳۵۲۷

حماسه سازان ،نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر ومیمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی ۵ آبان ماه ۹۵ نسبت به دریافت غیر قانونی بیمه زائران کربلای معلا در حماسه اربعین حسینی اعتراض کرد.

آقای حاجی با طرح این سؤال که براساس کدام قانون این مبلغ را دریافت می کنند؟ افزود: ما هیچ پولی را بدون اذن قانون نمی توانیم از مردم بگیریم.

متن کامل به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر پزشکیان

اخطار و نذکر بنده اصل ۲۲ قانون اساسی است، که آورده است: جان و مال مردم بایستی حفظ شود.

جنابعالی و نمایندگان محترم خبر دارید، راهپیمایی عظیم و یا حماسه بزرگ اربعین حسینی هر سال پر شور تر از سال های گذشته در حال انجام است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم در این جهت تأکید دارند.

اخیرا در اخبار گفته شد هر کس می خواهد برای شرکت در این حماسه عظیم به سفر اربعین برود، باید ۲۵ هزار تومان به عنوان بیمه اجباری و به هلال احمر پرداخت کند.

بنده سؤالم این است، این مبلغ بر اساس کدام قانون است؟

 چون ما هیچ پولی را نمی توانیم از مردم بگیریم، دست در جیب مردم کنیم بدون اینکه اذن قانونی داشته باشیم

بعضی از مردم با همان ۲۵ هزار تومان، با ۵۰ هزار تومان کرایه راه، تا مرز می روند و از آنجا در خیل عظیم راهپیمایی به سمت کربلا حرکت می کنند.

لذا خواهشم این است، دستور دهید کمیسیون فرهنگی این را بررسی کند و چون وجهه قانونی ندارد و تشریفات قانونی هم رعایت نشده است از گرفتن این پول جلوگیری کنند.

دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد، کمیسیون فرهنگی این تذکر را مورد بررسی قرار خواهد داد.