رزمایش پدافند پرتویی در کاشان آغاز شد

2016-09-25
57 بازدید

به گزارش ایرنا، سخنگوی رزمایش پرتویی هنگام آغاز آن گفت: ارتقای آمادگی برای مقابله با تهدیدات پرتویی در زیرساخت های حساس، تقویت توان تصمیم گیری و هماهنگی در اجرا و اشرافیت بر وظایف و مسئولیت های قرارگاه پرتویی ، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی از جمله هدف های برگزاری رزمایش است. […]

۸۲۲۴۲۳۳۹-۷۱۰۴۱۴۴۸

به گزارش ایرنا، سخنگوی رزمایش پرتویی هنگام آغاز آن گفت: ارتقای آمادگی برای مقابله با تهدیدات پرتویی در زیرساخت های حساس، تقویت توان تصمیم گیری و هماهنگی در اجرا و اشرافیت بر وظایف و مسئولیت های قرارگاه پرتویی ، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی از جمله هدف های برگزاری رزمایش است.
سید احمد جوزی بالا بردن آستانه تحمل خطرپذیری و شناسایی نقاط ضعف دستگاه های اجرایی پس از برگزاری این رزمایش را از دیگر هدف های برگزاری ذکر کرد.
در نخستین رزمایش پرتویی کاشان که با مشارکت استان های قم، تهران و اصفهان برگزار می شود، پیش بینی های لازم برای انتقال مصدومان فرضی با بالگرد به مراکز درمانی و توزیع تجهیزات مانند لباس و ماسک های مخصوص برای عوامل برگزاری در نظر گرفته شده است.
قرارگاه پدافند پرتویی کاشان نخستین قرارگاهی است که خارج از مرکز استان و در یک شهرستان ایجاد شده است.
فرماندار ویژه کاشان در این زمینه اعلام کرد: پس از آغاز رزمایش پرتویی، قرارگاه پدافند پرتویی کاشان تشکیل جلسه می دهد و تیم های رفع آلودگی، فعال و تیم های مدیریت افکار عمومی و کنترل اجساد فرضی نیز مشغول به کار خواهند شد.
حمید رضا مومنیان هم چنین از به کارگیری امکانات ملی سازمان پدافند غیرعامل کشور در قالب قرارگاه پدافند پرتویی در کاشان خبر داد.
وی افزود: این رزمایش با حضور نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ تن از عوامل اجرایی در سه نقطه داخل سایت هسته ای شهید احمدی روشن، شعاع ۱۴ کیلومتری و شعاع هشت کیلومتری این سایت برگزار می شود.
همزمان با برگزاری رزمایش پدافند پرتویی محدودیت ترافیکی در آزاد راه امیرکبیر در مسیر کاشان به اصفهان اعمال شد و رفت و آمد تمام خودروها از آزادراه امیرکبیر از عوارضی قمصر به طول ۸۰ کیلومتر تا دوراهی بادرود نطنز از تا ساعت ۲۰ امروز (یکشنبه) ممنوع است.
رفت وشد وسایل نقلیه از جاده قدیم نطنز – کاشان نیز از دوراهی برزرود تا پل شهید فارسی کاشان به طول ۸۰ کیلومتر نیز تا ساعت ۲۰ ممنوع اعلام شده است.
رانندگان می توانند از جاده های جایگزین کاشان – اردستان و کاشان – میمه – اصفهان استفاده کنند.
برگزاری رزمایش یک روزه پرتویی حضرت روح الله پنجمین رزمایش ملی پرتویی کشور محسوب می شود.
پیشتر رزمایش های پرتویی در شهرهای بوشهر، اراک، اصفهان و تهران برگزار شده بود.