حاجی : مجلس انفعالی است و شان آن رعایت نمی شود

2016-09-25
45 بازدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست علنی امروز ( یکشنبه، ۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدا در تذکر شفاهی خود گفت: به نظر می‌رسد این روزها مجلس در حالت انفعالی نسبت به مسائل ملی کشور برخورد می‌کند و شان مجلس رعایت نمی‌شود.  نماینده مردم شاهین دشت و میمه […]

۲۰۱۵-۰۶-۱۴_۲۳۳۵۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست علنی امروز ( یکشنبه، ۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدا در تذکر شفاهی خود گفت: به نظر می‌رسد این روزها مجلس در حالت انفعالی نسبت به مسائل ملی کشور برخورد می‌کند و شان مجلس رعایت نمی‌شود.

 نماینده مردم شاهین دشت و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد مشکل مذکور ناشی از نوع هدایت و مدیریت آقای لاریجانی است. با وجود گذشت چند ماه سوالات و تذکرات نمایندگان هنوز در دستورکار کمیسیون ها قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: در موضوع قراردادهای نفتی که در ۳۱ مردادماه سال جاری بررسی شد باید نظرات نمایندگان مجلس اخذ می‌شد اما اینگونه نبوده و اعلام شد اشکالی در زمینه قراردادها وجود ندارد چرا باید کار به جایی برسد که مقام معظم رهبری ۱۵ ایراد به قراردادهای نفتی وارد کند بنابراین باید سوال کرد وظیفه نمایندگان در این رابطه چه می شود و باید رئیس مجلس در این زمینه مسئولیت را بپذیرد.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه به فرموده امام راحل (ره) مجلس در راس امور است، افزود: در خصوص FATF اشکالاتی وارد است که آینده را به خطر می‌اندازد بنابراین باید سوال کرد نقش مجلس چه می‌شود؟ چرا از مجلس سلب مسئولیت می‌شود و بحث در شورای عالی امنیت ملی مطرح می‌شود، این موضوعات نیز به مانند موضوع برجام بررسی می‌شود همانطور که در برجام در ۲۰ دقیقه موضوع تصویب شد این در حالی است که در خصوص طرح‌های دیگر زمان زیادی وقت گذاشته می‌شود و با توجه به این موضوعات بود که مقام معظم رهبری ۹ بند دیگر برای تکمیل برجام لحاظ کردند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: بحث بررسی تذکرات و سوال نمایندگان در هیات رئیسه مجلس بررسی خواهد شد اما اینکه مباحث مطرح شده در شورای عالی امنیت ملی نیاز داشته باشد در مجلس بررسی شود، فکر نمی‌کنم اجازه این کار را داشته باشیم./