پس از دعای ندبه ، دشت انقلاب و گلستان میمه

2016-09-23
381 بازدید

پس از دعای ندبه هم از جمله پست هایی است که خوانده می شود و بقول بزرگی در مورد شعر برخی از شعرا ، پیش از صاحبش نمی میرد . دعای ندبه ی میمه تابع شرایط آب و هوایی است . هر چه به زمستان نزدیک تر می شویم به تعداد کسانی که ” انتظار ” […]

۲۰۱۶۰۹۲۳_۰۷۰۳۳۹

پس از دعای ندبه هم از جمله پست هایی است که خوانده می شود و بقول بزرگی در مورد شعر برخی از شعرا ، پیش از صاحبش نمی میرد . دعای ندبه ی میمه تابع شرایط آب و هوایی است . هر چه به زمستان نزدیک تر می شویم به تعداد کسانی که ” انتظار ” خود را با حضور در دعای ندبه اثبات می کنند افزوده می شود . دومین روز از ماه مهر هم از این قاعده مستثنی نبود و دعای ندبه ی مسجد جامع میمه با شکوه برگزار شد . معمولا حاضرین در ادعیه ی مسجد ترجیح می دهند که دیوارها را تکیه گاه قرار دهند و در زوایه ها بنشینند و فقط در موقع صرف صبحانه می شود همه ی حاضرین در دعا را زیارت کرد .

۲۰۱۶۰۹۲۳_۰۷۰۴۱۷

صبحانه ی امروز هم آش خوشمزه ای بود که بانی خیر داشت و با آن می شد به استقبال بامدادهای خنک و سرد میمه رفت . همین دعای ندبه ای که جمعیت چندانی هم ندارد و بجای کمیت به کیفیت پرداخته می شود با تدارکات برادران عزیزی در واقع اکران می شود .

۲۰۱۶۰۹۲۳_۰۷۰۳۵۳

آقای مسعود توکل پای ثابت این دعاست . هم از صوت و لحن خوبی برخوردار است و دعا را با دم گرم و گیرایش شروع می کند و هم مثل مداحان شهری منتظر چای نبات نمی نشیند و به کار آماده سازی سفره ی صبحانه می پردازد .

۲۰۱۶۰۹۲۳_۰۷۰۴۱۲

حاج علی نادیان و آقایان کهن پور و لایق و … هم به تناوب ایشان را همراهی می کنند . حضور امام جمعه ی محترم هم بمعنای واقعی زینت بخش جمع ندبه خوانان است . مداحان محترم دعا آقایان اسفندی و مختاری و دهقان از ارکان دعای عارفانه ی ندبه محسوب می شوند .

——————————–

دشت انقلاب

 از دشت انقلاب برمی گشتم . خانمی را دیدم با یک گونی بزرگ یونجه بر سر ، که گذشته است عمرش از هفتاد . به رسم همه ی سواره هایی که بار افتاده ی پیاده را بر می دارند یا بر می داشتند ، توقف کردم و از او خواستم که کمکش کنم . با کمال میل پذیرفت . طول راه آمده و سنگینی بار حمل شده ، خسته اش کرده بود . مرا نمی شناخت و چون فارسی هم حرف می زدم گمان کرد که از غریبه هایی هستم که سهمی هم در چاه انقلاب دارد . گفت که همسرش عمری با کار و زحمت کشاورزی و دامداری کرده است و حالا از پا در آمده و با شوق آن روزها تعدادی گوسفند در خانه نگهداری می کند . من بدون اینکه او بداند برای اینکه این شوق باعث سلامتی بیشتر اوست روزها به بهانه ای به دشت می آیم و برای گوسفندان علوفه می برم . به ایشان گفتم بی جهت نیست که من معتقدم ” بهشت پر از خانم های میمه ای است ” در طول مسیر هم دعا می کرد . دعاهایش هم جنبه ی اثباتی داشت و هم جنبه ی نفیی . متعجب شدم که می گفت ماشین دارانی هم عبور کردند و به او و سنگینی بار او توجه نکردند . نمی توانستم و نمی خواستم باور کنم که ما اینجور شده باشیم .

———————-

img_2164

گلستان میمه

قرار است مسافت ۶ کیلومتر از جاده های گلستان میمه خاکریزی و زیرسازی شود تا درختان و درختچه های این اراضی حاصلخیز از غبار تردد در جاده ها که اجتناب ناپذیر است مصون بماند و در آینده برای اعضا و اهالی شهر که این ناحیه ی زیبای گردشگری را برای تفریح و تفرج انتخاب می کنند چشم انداز مناسبی داشته باشد .

img_2156

بنا بر اینست که در سال جاری باقیمانده ی اراضی در اختیار به غرس نهال گل محمدی و انگور و به و سیب و گردو اختصاص یابد . امروز پیمانکار جاده سازی ، کار خاکریزی را در جاده های اصلی گلستان میمه آغاز کرد و به دفعات توسط اعضای محترم هیئت مدیره کار در دست اقدام مورد بازدید قرار گرفت .

img_2161

خاکریزی در مجاورت باغ گردو