گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۵/۶/۲۶

2016-09-17
124 بازدید

  نماز جمعه این هفته میمه، به امات حجت الاسلام والمسلمین زمانی ،امام جمعه بخش میمه ، در مسجد جامع این شهر  با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و با توجه به قرار گرفتن در دهه ولایت  موضوع خطبه اول خود […]

img_1886

 

نماز جمعه این هفته میمه، به امات حجت الاسلام والمسلمین زمانی ،امام جمعه بخش میمه ، در مسجد جامع این شهر  با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و با توجه به قرار گرفتن در دهه ولایت  موضوع خطبه اول خود را به بیان مساله “ولایت و سرپرستی” اختصاص داد.

img_1880

حجت الاسلام زمانی  با بیان این حدیث از امام محمد باقر (ع) که فرموده اند :

« اسلام بر پنج پایه استوار است: نماز،حج،زکات،خمس و ولایت که از همه آن ها مهمتر است»

img_1883

ولایت را به معنای محبت ، دوستی و از اساسی ترین ارکان دین وهمچنین شرط قبولی اعمال، معرفی کرده و در ادامه با اشاره به این حدیث از رسول خدا(ص) که فرموده اند :« پذیرفتن رهبری من و اهل بیتم وسیله نجات از آتش است» دهه ولایت را بهترین فرصت برای اندیشیدن در مورد غدیر و ولایت برشمردند و از ولایت فقیه تحت عنوان نوعی خاص از ولایت در راستای ولایت ائمه نام بردند .

img_1882

حجت الاسلام زمانی در ادامه خاطر نشان کردند که از دست دادن نعمت ولایت برای مسلمین مساوی با از دست دادن قدرت تفکر و اختیار آن هاست  است و نمونه بارز آن را هم حکام و خلیفه های عرب معرفی کردند  که ولایت را  به حکومت،خلافت و سلطنت تبدیل کرده اند .

img_1885

خطیب جمعه میمه خطبه دوم خود را با قرائت دعای فرج و تبریک عید غدیرخم آغاز کرده و مطلع سخنان خود را این حدیث از رسول خدا (ص) قرار دادند: « تقرب به خداوند در روز قیامت به اندازه مرتبه و دفعات حضور در نماز جمعه است»

img_1884

ایشان با استناد به این حدیث به مسئولین و سیاستمداران  خاطر نشان کردند که از انجام فعالیت ها و کارهای موازی با نماز جمعه خودداری کنند.

حجت الاسلام زمانی ادامه مباحث  خطبه دوم  خود را به بیان مناسبت های هفته اختصاص داد کهآغاز هفته دفاع مقدس و تاکید بر لزوم حفظ ارزش ها و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، و میلاد با سعادت امام هادی (ع) و تبریک آن به کلیه شیعیان،

img_1887

 از جمله مناسبت هایی بود که امام جمعه محترم در مورد آن ها در این خطبه مطالب ارزشمندی را بیان نمودند.

img_1879
علیرضا هاشمی – خبرنگار نماز

 تصاویر – امیر حسین صادق

img_1902