امروزنامه ها – سه شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵

2016-06-21
108 بازدید

پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی به برکناری “حسین امیرعبداللهیان،” معاون پیشین عربی آفریقایی وزارت خارجه ایران، پرداخت و نوشت: وقتی “محمدجواد ظریف،” وزیر خارجه ایران، هفته گذشته به نروژ و آلمان سفر کرد تا علاوه بر دیدار با مقامات اروپایی، مذاکراتی نیز با همتای امریکایی خود داشته باشد، در کمال تعجب “حسین جابری انصاری” در […]

bd4c9ab7

پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی به برکناری “حسین امیرعبداللهیان،” معاون پیشین عربی آفریقایی وزارت خارجه ایران، پرداخت و نوشت: وقتی “محمدجواد ظریف،” وزیر خارجه ایران، هفته گذشته به نروژ و آلمان سفر کرد تا علاوه بر دیدار با مقامات اروپایی، مذاکراتی نیز با همتای امریکایی خود داشته باشد، در کمال تعجب “حسین جابری انصاری” در تمام عکس‌های مخابره شده همراه با ظریف دیده شد. کمی بعد در ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) دلیل همراهی جابری انصاری و ظریف آشکار شد و او رسما معاونت عربی آفریقایی وزارت خارجه ایران را برعهده گرفت.

المانیتور در گزارش اخیر خود می‌نویسد: وزیر خارجه ایران در نشست هفته گذشته در اسلو نشان داد که پیش از گذشته در خصوص پرونده سوریه اختیار دارد و ممکن است ایران آماده‌ نشان دادن انعطاف بیشتری در قبال یک راه‌حل سیاسی باشد.

“جان کری،” وزیر امور خارجه آمریکا، نیز پس از پایان دیدار دو جانبه با ظریف اعلام کرد: امیدوارم بتوانیم فضایی سیاسی بگشاییم تا یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیچیده بین‌المللی –اشاره به بحران سوریه- که دست‌کم یک نسل است با آن مواجه هستیم، حل و فصل شود.

برخی رسانه‌ها این اقدام محمدجواد ظریف را علامتی از تلاش وزارت خارجه برای “ورود متفاوت” به پرونده‌های منطقه‌ای عنوان کردند که بتواند در چند ماه باقی‌مانده از عمر دولت “باراک اوباما،” رئیس جمهور آمریکا، مذاکرات دیگری در خصوص مسائل منطقه‌ای با حضور ایران برگزار نماید.