میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد

2016-06-20
48 بازدید

بقلم حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی محترم بخش میمه – ماه مبارک رمضان به نیمه خود نزدیک و سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام فرا می رسد. ضمن تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت چند جمله ای پیرامون سیره سیاسی آن امام همام نگاشته و تقدیم پیروان آن حضرت می نماییم.پیامبر […]

IMG_7724
بقلم حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی محترم بخش میمه – ماه مبارک رمضان به نیمه خود نزدیک و سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام فرا می رسد. ضمن تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت چند جمله ای پیرامون سیره سیاسی آن امام همام نگاشته و تقدیم پیروان آن حضرت می نماییم.پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آنحضرت را حسن نامیدند زیرا صورت زیبا و سیرت پسندیده اش او را لایق این نام می نمود.قدرت و نفوذ معنوی امام حسن مجتبی و شجاعت آنحضرت یادآور ایمان و صلابت امیرالمومنین و شجاعت فاتح خیبر است که نسبت دادن مظلوم یا صلح طلب زیبنده ی ایشان نیست. در شجاعت امام حسن مجتبی علیه السلام همین بس که در شرایط حاکمیت نفاق و با وجود بی تفاوتی مردم نسبت به ارزشهای دینی و ضعف و استیصال آنها در مقابل نیرنگهای معاویه و عمر و عاص. در چنین شرایطی امام حسن علیه السلام توانست بیش از چهارهزار نفر را آماده جهاد و پیکار علیه معاویه نماید.و خطاب به معاویه فرمود : ای پسر هند کسانی که دور تو جمع شده اند و از تو پیروی می کنند، مرتکب گناه و معصیت شده اند زیرا بر خلاف حکم اسلام عمل می نمایی و خیری در وجود تو نیست و خداوند تو را از فضائل محروم نموده اند.
منطق امام حسن مجتبی علیه السلام هیبت و ابهت معاویه را از بین برد و به او ثابت نمود که الغالب بالشر مغلوب کسی که با مکر و حیله پیروزی بدست آورد سرانجام مغلوب و شکست خواهد خورد.
آری امام حسن مجتبی صلح را می پذیرد زیرا یاران او فریب کیسه های زر و وعده های معاویه را خوردند و پیمان شکستند و حتی حاضر شدند امام را تحویل معاویه داده و هدیه بگیرند. در چنین شرایطی امام حسن مجتبی چاره ای جز پذیرفتن صلح نداشتند و با نرمش قهرمانانه جان شیعیان را حفظ و خطر دشمن اسلام و مسلمانان را دفع و زمینه قیام سرخ عاشورا و نهضت کربلا را فراهم نمودند.