خبر تکمیلی – علی لاریجانی رئیس مجلس دهم شد

2016-05-29
40 بازدید

علی لاریجانی با ۱۷۳ رأی موافق به عنوان رئیس موقت مجلس شورای اسلامی در دوره دهم برگزیده شد. به گزارش فرارو، علی لاریجانی در رأی‌گیری صبح امروز مجلس دهم برای تعیین رئیس موقت با رأی ۱۷۳ موافق از مجموع ۲۸۱ رأی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم انتخاب شد. پیشتر علی لاریجانی و محمدرضا عارف […]

n00055540-b
علی لاریجانی با ۱۷۳ رأی موافق به عنوان رئیس موقت مجلس شورای اسلامی در دوره دهم برگزیده شد.
به گزارش فرارو، علی لاریجانی در رأی‌گیری صبح امروز مجلس دهم برای تعیین رئیس موقت با رأی ۱۷۳ موافق از مجموع ۲۸۱ رأی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم انتخاب شد. پیشتر علی لاریجانی و محمدرضا عارف برای کاندیداتوری ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده بودند.عارف نیز موفق به کسب ۱۰۳ رای گردید .
هم اکنون فرآیند انتخاب نواب رئیس و اعضای هیأت رئیسه مجلس دهم در صحن علنی در جریان است. حاجی بابایی، دهقان،‌ مطهری و پزشکیان برای نایب رئیس مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند.
پزشکیان و دهقان نواب اول و دوم هیأت رئیسه مجلس دهم شدنددر این جلسه پس از انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم با ۱۷۳ رأی، محمدرضا حاجی‌بابایی، علی مطهری، مسعود پزشکیان و محمد دهقان به عنوان کاندیدای تصدی نواب رئیس موقت مجلس دهم داوطلب شدند.

پس از رأی‌گیری، از مجموع ۲۷۹ آرای مأخوذه، مسعود پزشکیان با ۱۵۴ رأی و محمد دهقان با ۱۳۶ رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه موقت مجلس دهم انتخاب شدند. همچنین علی مطهری ۱۳۲ رأی و محمدرضا حاجی‌بابایی ۱۲۲ رأی به خود اختصاص دادند.