نخستین جشنواره ملی گل غلتان در کاشان برگزار می شود

2016-05-03
51 بازدید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدمحمد ناظم رضوی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این جشنواره ملی همزمان با روز مبعث پیامبر صاحبِ نام گل‌های سرخ محمدی حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه صبح پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور خانواده‌های کاشانی و گردشگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود. وی با اشاره […]

images-214
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدمحمد ناظم رضوی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این جشنواره ملی همزمان با روز مبعث پیامبر صاحبِ نام گل‌های سرخ محمدی حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه صبح پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور خانواده‌های کاشانی و گردشگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای آیین بومی و سنتی گل‌غلتان ریشه در باورهای قدیمی مردمان این دیار دارد و چند سالی است به شکل جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود افزود: نخستین جشنواره ملی گل غلتان به همت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان برای نخستین بار به صورت ملی جشنواره می‌شود.
به‌گفته‌وی، اجرای نمایش، موسیقی سنتی، سخنرانی کارشناس در مورد خواص آیین گل غلتان و برگزاری آیین غلتان با حضور نوزادان حاضر در مراسم از جمله برنامه‌های متنوع این جشنواره است.
شهردار کاشان اظهارداشت: از آنجا که اردیبهشت و کاشان قرین و همزاد یکدیگر هستند اجرای آیین گل غلتان در این ماه بهشتی همزمان با  فصل گلچینی و آیین گلابگیری در مبعث پیامبر اخلاق و مهرورزی، رسول مهربانی‌ها، حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه جلوه‌ای بی‌نظیر و فرح‌بخش و شاداب در معرفی کاشان و ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی آن به مسافران بهار و میهمانان خارجی است.
ناظم‌رضوی، دفع آفات و امراض، حساسیت‌های پوستی و فصلی را از خواص آیین گل‌غلتان دانست و گفت: گلبرگ‌های گل محمدی و عطر گلاب ناب منطقه فرهنگی کاشان بزرگ روح‌نواز و آرام‌بخش است.
وی در پایان افزود: نخستین جشنواره ملی گل غلتان در قالب آیین مطهر نمودن نوزادان با گل محمدی در خانه تاریخی آل یاسین(خانه ملل) برگزار و در قالب برنامه‌های متنوع از شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی هر چه بیشتر به هموطنان پخش می‌شود.