حاجی از مظلومیت حوزه های فرهنگ و بانوان در بودجه گفت

2016-04-24
41 بازدید

حسینعلی حاجی گفت: در مجموعه لایحه بودجه ۹۵ برای بخش بانوان عددی بالغ بر ۲۴۱ میلیارد تومان دیده شده که این میزان بسیار ناچیز است. به گزارش صاحب نیوز به نقل از خبرماه، نماینده مردم شهرستانهای برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس در برنامه زنده تلویزیونی «اقتصاد ایران» که با موضوع سهم فرهنگ و زنان […]

بودجه
حسینعلی حاجی گفت: در مجموعه لایحه بودجه ۹۵ برای بخش بانوان عددی بالغ بر ۲۴۱ میلیارد تومان دیده شده که این میزان بسیار ناچیز است.
به گزارش صاحب نیوز به نقل از خبرماه، نماینده مردم شهرستانهای برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس در برنامه زنده تلویزیونی «اقتصاد ایران» که با موضوع سهم فرهنگ و زنان در بودجه ۹۵ از شبکه تهران پخش شد، گفت: در سند چشم انداز کشور جمهوری اسلامی ایران می خوانیم که ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی، انقلابی و الهام بخش در جهان اسلام، همراه با تعامل سازنده در روابط بین المللی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: برابر آنچه که می بایست انجام می شده است و بر اساس ماده یک برنامه پنجم توسعه کشور ما باید الگوی اسلامی ایرانی را تهیه می کردیم که برنامه ششم پنج ساله بر اساس آن تنظیم شود که این امر به طور کامل محقق نشده و مشکلات بیشتری را به همراه آورده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تلفیق برنامه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه فرهنگ آن طور که باید و شاید به این موضوع پرداخته نشده است؛ چراکه اگر نگاهی به کل بودجه ای که در سال ۹۵ در حوزه فرهنگی، ورزشی، گردشگری بیندازیم، خواهیم دید در حدود هشت هزار میلیارد تومان در مجموع دیده شده که این مبلغ، نسبت به کل بودجه عدد ناچیزی است، چون متاسفانه آن طور که باید و شایسته است جایگاه فرهنگ در کشور ما تبیین نشده و لذا ساختار بودجه ریزی ما دچار مشکل است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه در خصوص حوزه بانوان اظهار کرد: حوزه بانوان مظلوم تر از سایر حوزه ها است، به طوری که در مجموعه لایحه بودجه ۹۵ عددی بالغ بر ۲۴۱ میلیارد تومان دیده شده که این میزان بسیار ناچیز است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: در خصوص بخش های قرآنی، فضاهای اختصاصی ورزش بانوان هم از بعد فرهنگی و هم به لحاظ ورزشی تفریحی، شاهد آن هستیم که آن چنان توجهی به این بخش نشده است، همچنین در خصوص آسیب های اجتماعی زنان که بسیار حائز اهمیت می باشد نیز، اعتبار مناسبی در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم شهرستان های برخوار، شاهین شهر و میمه در پایان گفت: در مورد تربیت نسل که مهم ترین وظیفه و رسالت ذاتی زنان است هم توجه ویژه ای نشده است.