گزارش ستاد نماز جمعه ی وزوان – ۹۵/۲/۳

2016-04-23
99 بازدید

نماز با شکوه جمعه ، به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نماز گزاران به رعایت تقوی ، تقوی را عامل سعادت و سربلندی انسان در دنیا […]

CIMG0732

نماز با شکوه جمعه ، به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نماز گزاران به رعایت تقوی ، تقوی را عامل سعادت و سربلندی انسان در دنیا و آخرت دانست و تاکید کرد : خدایی را اطاعت کنید که به سوی او باز می گردید .

CIMG0722

وی در ادامه از جمله مسایل تاثیر گذار در سرنوشت انسان و جامعه به ” خوردن و آشامیدن ” اشاره کرد . اهم مطالب خطبه ی اول بدینشرح است :

خوردن و آشامیدن از ابتدایی ترین نیازهای انسان می باشد . غذای پاک باعث تقویت اراده و اخلاق نیک می شود و در مقابل غذای حرام باعث از بین رفتن ایمان می شود .

CIMG0744

– لقمه ی حرام قلب را تاریک می کند . حق شکم بر انسان این است که آن را جای حرام قرار ندهد .

– دانشمندان پر خوری را عامل بیماری می دانند .

– اگر انسان هم و غمش خوراک باشد تفاوتی با دیگر موجودات ندارد .

– فضیلت انسان به رفتار نیک و اخلاق نیک می باشد .

CIMG0750

– امام حسن ع : متعجبم از انسانی که در غذایی که می خورد فکر نمی کند و به غذای روح نیز توجه ندارد . انسان باید در پی این امر باشد که به هر دو مورد توجه کند . منظور از غذای روح دانش و علمی است که می آموزد .

– یکی از عوامل ترویج ناهنجاری های اجتماعی و عدم غیرت اجتماعی “لقمه ی حرام” است .

– شبکه ها و کانالهای مورد حمایت دشمنان دین که از بیگانگان پشتیبانی می شوند باعث از بین رفتن تعصب دینی می گردند .

– پیامبر اکرم : یک لقمه ی حرام مانع قبولی چهل شبانه روز نماز می شود .

CIMG0718

خطبه ی دوم نماز جمعه با درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام و توصیه به رعایت تقوی آغاز شد . امام جمعه ی بخش میمه در ادامه ی خطبه ی دوم نماز با توجه به بیان اختلاف بین مسئولان نظام جمهوری اسلامی به دلیل برجام توسط اوباما گفت : باید امروزه دست از اختلاف برداشته شود و به وحدت اندیشیده شود . امروز وظیفه ی همه است که با ایجاد اشتغال روزنه ی امید را در جامعه بارور کنیم . آنچه امروز دشمن را نومید می کند وحدت مسئولان می باشد .

CIMG0814

اگر مسئولان توصیه های رهبری را عمل نمایند ، مشت محکمی بر دهان هیئت حاکمه ی کاخ سفید خواهند زد . خطیب جمعه ی شهر وزوان در ادامه به مناسبتهای هفته اشاره کرد :

CIMG0826

۵ اردیبهشت شکست حمله ی نظامی امریکا در طبس .

روز شوراها : بهترین پشتوانه ی خرد جمعی

تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت زینب و تقدیر و تشکر از جوانان به دلیل حضور در مراسم معنوی اعتکاف .

CIMG0834

– هم پیمانی آل سعود با رژیم صهیونیستی نشانه ی سرسپردگی به امریکاست . نفرت مردم مصر بیانگر نفرت انگیز بودن این هم پیمانی از نظر اعراب است . . تلاش در جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بهترین راه اقدام و عمل می باشد .

– مهاجرت بی رویه از شهر وزوان به شهرهای بزرگ به دلیل بیکاری نشان می دهد که مسئولین باید نهایت تلاش خود را در رفع بیکاری و برنامه ریزی برای آینده ی شهرها داشته باشند .

CIMG0794

لازم به ذکر است که آقای حاجی نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در نماز جمعه ی شهر وزوان در بین دو نماز برای نمازگزاران سخنرانی نمود .

CIMG0709

CIMG0705

مراسم معنوی اعتکاف خواهران و برادران شهر وزوان نیز در مسجد جامع محل اقامه ی نماز جمعه برگزار می گردد .

تصاویر – ایمان خوش باطن

مکبر – محسن نقیان

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف

CIMG0828 CIMG0829
CIMG0845 CIMG0849