روز نوشته ها – جمعه 24/8/87

2008-11-15
204 بازدید

    دعاي ندبه با حضور جوانان و نوجوانان كه اين روزها پر رنگ تر از هميشه شده است دلنشين تر است . مديحه سرايي هاي مداح نوگرا و به روز آقاي ابوالفضل دهقان هم باعث علاقمندي بيشتر مردم به اين مراسم روحاني گرديده است . اشعار جديد ، سبك هاي حزن آور ، اشارات جبهه […]

 



  دعاي ندبه با حضور جوانان و نوجوانان كه اين روزها پر رنگ تر از هميشه شده است دلنشين تر است . مديحه سرايي هاي مداح نوگرا و به روز آقاي ابوالفضل دهقان هم باعث علاقمندي بيشتر مردم به اين مراسم روحاني گرديده است . اشعار جديد ، سبك هاي حزن آور ، اشارات جبهه اي و … مرثيه و مدح او را منحصر به فرد كرده است . بعد از دعا هم در مورد حق و تكليف شهروندي صحبت شد. اي كاش خطبا و منبري هاي ما در مورد حقوق و تكاليف شهروندي هم منبر مي رفتند . مثلاً ما حق داريم كه شهر زيبا داشته باشيم و تكليف هم داريم كه هزينه هاي اين زيبا شدن را بدهيم . روي اين جمله فكر كنيد : ‹‹  اصلاً شهر با ايفاي تكاليف شهروندي محقق مي شود . ›› حتماً شما هم آن را قبول داريد .


– از مسجد الزهراي ونداده كه آخرين مراحل آرموتوربندي را مي گذراند بازديد كرديم . با حاج آقا خالقيان در روزهاي گذشته هم سلام و احوالپرسي داشته ايم . به او گفته ام كه هوا مساعد باشد يكشنبه يا دوشنبه ي هفته ي آينده بتن ريزي انجام مي شود .


– اقامت گاه شيراني در كيلومتر 4 ميمه قرار دارد و خود را به آماده شدن براي افتتاح مي رساند . آقاي شيراني كه شرحش قبلاً گذشت كار را با استحكام انجام داده است . در زمينه ي تهيه ي مصالح از نوع مرغوب و درجه ي يك استفاده كرده است و اصلاًً شباهت به بين راهي هاي سابق ندارد ( زمان طاغوت ) . كسيكه شيشه مغازه هايش را تميز مي كند علاوه به اينكه خودش را معرفي مي كند به مردم هم احترام گذاشته است . ‹‹  العاقل يكفي به الاشاره .››


– نماز جمعه در شهر وزوان و به امامت حجه الاسلام والمسلمين آقاي تقوي برگزار شد . خطيب جمعه در خطبه اول پيرامون اهميت حلم در آيات و روايات سخن گفت و در خطبه ي دوم نماز به مناسبت هاي هفته اشاره كرد و گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني را نشانه ي ارتقاء و توسعه ي كشور دانست .