پورمهدی ــ هر محبت و رحمتی از جانب خداست

2016-04-19
63 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم «الرحمن الرحیم» بچه که بودیم ٬آینه شکسته ها را برمی داشتیم٬رو به خورشید می گرفتیم٬آن وقت٬آینه را یک مقدار مایل می کردیم تا سوراخ ها وحفره های تاریک را روشن کند.آن فضاهای تاریک٬ هر چند به ظاهر با آینه های ما روشن می شدند٬ اما در حقیقت ٬سر سفره خورشید بودند.حالا […]

photo_2016-04-19_06-12-52

بسم الله الرحمن الرحیم
«الرحمن الرحیم»
بچه که بودیم ٬آینه شکسته ها را برمی داشتیم٬رو به خورشید می گرفتیم٬آن وقت٬آینه را یک مقدار مایل می کردیم تا سوراخ ها وحفره های تاریک را روشن کند.آن فضاهای تاریک٬ هر چند به ظاهر با آینه های ما روشن می شدند٬ اما در حقیقت ٬سر سفره خورشید بودند.حالا ٬رحمت ها ونوازش های ما٬نسبت به دیگران٬ دقیقا همینجوری هست.کسی که رو به خدا می کند٬ از رحمت ولطف خدا ٬سرشار می شود آن وقت به هر کسی رومی کند٬رحمت خودش را نثار می کند. به خاطر همین پیغمبر اکرم(ص)فرمود:مردم اگر نسبت به یکدیگر رأفت و عطوفتی نشان می دهند٬ ریشه در رحمت خداوند دارد.
«سوزن ما دوخت٬ هر جا٬ هر چه دوخت
زآتش ما سوخت هر شمعی که سوخت
ما به دریا حکم طوفان می دهیم
ما به سیل موج فرمان می دهیم»
اینکه قرآن کریم با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می شود٬ نشانه این هست که در دستگاه خداوند٬ رحمت ومهر وعشق٬ حرف اول را می زند.
«در این خاک در این خاک در این مزرعه پاک
به جزمهر٬ به جز عشق٬ دگر تخم نکاریم »
امام علی(ع): وَ هُوَ الَّذِی اَسْکَنَ الدُّنیا خَلْقَهُ وَ بَعَثَ اِلی الْجِنِّ وَ الْاِنْسِ رُسُلَهُ،لِیَکْشُفُوا لَهُمْ عَنْ غِطائِها، وَ لِیُحَذِّرُوهُمْ مِنْ ضَرَّائِها، وَ لِیَضْرِبُوا لَهُمْ.
امام علی(ع): او خدایی است که دنیا را مسکن مخلوقات برگزیده، و پیامبران خود را به هدایت جن و انس فرستاد، تا دنیا را آن گونه که هست بشناسانند، و از زیان های دنیا برحذر دارند.