حسن متقی – نقدی بر بازسازی تخیلی اسارت تفنگداران امریکایی

2016-02-12
337 بازدید

ظاهرا تازگی ها هدف هر وسیله ای رو توجیه می کند . تصاویری از باز سازی تخیلی اسارت تفنگداران آمریکایی توسط دلاوران غیرتمند سپاه در حاشیه ی راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم منتشر شده که به نظر نگارنده باید دعا کرد این تصاویر واقعی نباشد و دشمن!!! برای کمرنگ کردن حماسه ی حضور آن را […]

photo_2016-02-12_06-52-09
ظاهرا تازگی ها هدف هر وسیله ای رو توجیه می کند . تصاویری از باز سازی تخیلی اسارت تفنگداران آمریکایی توسط دلاوران غیرتمند سپاه در حاشیه ی راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم منتشر شده که به نظر نگارنده باید دعا کرد این تصاویر واقعی نباشد و دشمن!!! برای کمرنگ کردن حماسه ی حضور آن را منتشر کرده باشد.

اما وای که اگر این تصاویر واقعی باشد باعث سرافکندگی خواهد بود که در شهر مقدس قم و در قطب عالم تشیع و در محضر مقدس بانو فاطمه ی معصومه سلام الله علیها و در حضور علمای اسلام چنین عمل زشتی اتفاق بیفتد و هنوز صدای اعتراضی بلند نشده باشد.
یعنی واقعا تعالیم شرع مقدس و فرهنگ اصیل ما زنجیر انداختن به گردن اسیر و چرخاندن در انظار را توصیه کرده است؟ آیا واقعا دلاور مردان نیروی دریایی سپاه اینگونه رفتار کرده بودند؟ نسبت دادن این حرکات به دلیر مردان سپاه جفای بزرگی است . این حرکت در شان لشکر عمر سعد است.
به نظر من طراحان این کار قطعا مغرضند ونمی توان این حرکت زشت را به جهالت نسبت داد .به نظر می رسد کارگردانان این افتضاح لابد قصد تخریب وجهه ی انسان دوستانه ی تشیع و جمهوری اسلامی را داشته اند و یا قصد تخریب نیروی مقدس و مردمی و ارزشی سپاه را داشته اند.

photo_2016-02-11_21-22-02

این در حالی است که تصاویر واقعی موید برخورد انسانی و اسلامی نیروهای غیور سپاه است که جز این نیز از آن ها انتظار نمی رفت.در این تصاویر و حتی تصاویر لحظه ی اسارت خبری از زنجیر ، آن هم بر گردن اسیران وجود ندارد. از این گذشته واقعا نمی دانم با کدام حجت شرعی چهره ی زنی با این آرایش و لباس و آناتومی بدنی در انظار عموم و در میان راهپیمایان مسلمان و آن هم در شهر مقدس قم را می توان توجیه نمود . گردانندگان این معرکه روی داعش را در تفسیر و تصویر وارونه و رعب آور از اسلام سفید کرده اند. در حالی که جوانان مخلص این مرز و بوم هر روز در نبرد با این مسلمان نما های بی ریشه پرپر می شوند ، عده ای در داخل کشور با چنین حرکت های اسرار آمیزی با تکفیری ها همسو شده اند.