روز نوشته ها – چهار شنبه 22/8/87

2008-11-13
206 بازدید

 -    ارباب  رجوعي آمد و در ارتباط  با پل هايي  كه در خيابان هاي شهيد بهشتي و امام  حسين احداث مي شود در خواست داشت كه درمقابل  منزل وي هم پل احداث شود. اصولاٌ شهر سالم يكي از شاخصه  هايش اين است كه مردم همه ي هزينه  هاي شهر نشيني  خود را پرداخت كنند. در […]


 -    ارباب  رجوعي آمد و در ارتباط  با پل هايي  كه در خيابان هاي شهيد بهشتي و امام  حسين احداث مي شود در خواست داشت كه درمقابل  منزل وي هم پل احداث شود. اصولاٌ شهر سالم يكي از شاخصه  هايش اين است كه مردم همه ي هزينه  هاي شهر نشيني  خود را پرداخت كنند. در تعريف شهرداري داريم :  شهرداري  سازماني است مستقل  ، عمومي و غير  دولتي . دولت كمك ويژه اي به شهرداريها نمي كند و در ميمه و وزوان و پاره اي شهر هاي كوچك  اصولاٌ دادن عوارض باب  نيست. چند درصد از مردم عوارض اتومبيلهايشان  را مي دهند؟ ملك و  مسكن هم وقتي در داخل حريم شهر اعم از خدماتي و استحفاظي باشد عوارض دارد و عوارض از جمله حقوق ناس است و بايد در يك جايي جوابگو بود. هم حقوق و مطالبات مردم مهم است و هم تكاليف  مردم .


-    از طريق اداره كل دفتر فني استانداري موضوع نامه ي فرمانداري به آن دفتر در خصوص تخصيص اعتبار  تملك دارايي هاي سرمايه اي رديف اجراي طرحهاي گردشگري سرويسهاي بهداشتي  ورودي ميمه را پيگيري كردم. مهندس رئيسي معاون اداره كل با يادداشت شماره ي  نامه قول اعلام نتيجه ظرف يك روز ديگر را دادند. موضوع اين تخصيص  درصورتجلسه ي بخشداري كه با حضور شهردار وقت ميمه  و نماينده  ي شوراي اسلامي شهر و معاون سازمان ميراث فرهنگي  تشكيل  شده بود به فرمانداري  پيشنهاد گرديد.


-    با آقاي شعير در دفتر استاندار تماس گرفتم . وي مسوليت قائم مقامي دبير خانه ي نظارت بر طرحهاي زود بازده استان  را بعهده دارد و با توجه  بازديد  كارشناسان اين دبير خانه از بيمارستان ميمه  ،  انجام اين تماس  ضروري بود.


-    آرد خانگي  كه بخشداري توزيع مي كرده است  مخصوص اقشار كم در آمد است و بدنبال نا هماهنگي هايي در توزيع از اين به بعد در كميته  امداد  امام توزيع مي شود. به كشاورزي كه 50 من زمين گندم  كار داردآرد محرومين تعلق  نمي گيرد.


-    از لاي بيد هم مراجعه اي در مورد لاي روبي  قنات قلعه بلند داشتيم. اين قنات شهر لاي بيد را طي مي كند و در لاي بيد پايين با غات را آبياري مي كند. با مهندس كريميان در خصوص تامين اعتبار  لاي روبي  قنات قلعه ي بلند لاي بيد تماس گرفتم و قول مساعد دادند.



-    توليدي  لبنيات ميمه هم مجدداٌ  مراجعه كرد. فرمانداري براي تسهيلات وي را به بانك كشاورزي شاهين شهر معرفي كرده است با  بانك كشاورزي ميمه رايزني شد تا توصيه هاي لازم را به شاهين شهر  داشته باشند.


-    آقاي رومي  از خيريه ي همدانيان براي سيمان حسن رباط تماس گرفت. مشكل اين سيمان با منابع طبيعي پيگيري شد و مقرر شد با در خواست سيمان ، مجوز منابع طبيعي  براي خاك برداريهاي مطالعاتي  معادن خاك سيمان آغاز شود.حضور خيريه همدانيان در بخش ميمه فرصت مغتنمي است كه علاوه  بر فوايد سرمايه گذاري ، برخورداريهاي جانبي هم دارد.


-    خاكبرداري زمين مسكن مهر ميمه از روز شنبه آغاز مي شود با مراجعه ي نماينده پيمانكار كه شركت  كرون است با شهرداري براي خاكبرداري مزبور  هماهنگي لازم صورت گرفت. مسكن مهر علاوه بر تحول در ساخت و ساز واحد هاي مسكوني براي شهرداري ميمه هم فوايد عديده اي دارد .