پور مهدی – بمناسبت دهه ی فجر انقلاب اسلامی

2016-02-02
39 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم اگر تمام عالم و آدم ٬پشت به پشت هم قرار بگیرند٬دست به دست هم بدهند٬ نمی توانند ذره ای از سایه شما کم کنند. نمی توانند سایه شما را از شما بگیرند. چرا؟چون سایه هیچ است. با هیچ چکار می شود کرد؟حضرت امام (ره)می فرمود: ما هیچ هستیم و همه کاره […]

poormahdi42

بسم الله الرحمن الرحیم
اگر تمام عالم و آدم ٬پشت به پشت هم قرار بگیرند٬دست به دست هم بدهند٬ نمی توانند ذره ای از سایه شما کم کنند. نمی توانند سایه شما را از شما بگیرند. چرا؟چون سایه هیچ است. با هیچ چکار می شود کرد؟حضرت امام (ره)می فرمود: ما هیچ هستیم و همه کاره اوست. به خاطر همین هیچ کس نمی تواند با ما برخوردی داشته باشد وآسیبی به ما برساند.
به خاطر همین امام (ره) می فرمود: «در پریشانی ما هر چه شنیدی هیچ است».یعنی اگر کسی آمد وگفت :من می توانم فلانی را پریشان یا افسرده یا ناراحت کنم ٬ حرف نا مربوطی زده است. در ادامه حضرت امام (ره)فرمودند:« هیچ کس را نتوانست که نابود کند» یعنی چه کسی می تواند هیچ را از بین ببرد؟ (حضرت امام(ره) خودش را هیچ می دید که شد حضرت امام(ره) )
قدیم حیاط خانه ها ٬خاکی بود.به خاطر همین وقتی می خواستند جارو کنند٬اول آب پاشی می کردند٬تا غباری بلند نشود.یا اگر بلند می شد٬سریع آب پاشی می کردند تا غبارها بنشیند.غم ها٬غصه ها وافسردگی ها مثل غبار هستند.لطف وعنایت خدا هم مثل آب است. اگر پای لطف وکرم خدا در میان باشد٬دیگر به قول مولانا:غم به کناره می رود.پس هرموقع توی زندگی مان٬احساس غم وغصه کردیم٬باور کنیم که جای خدا خالی است. روی همین اصل ٬حضرت امام(ره)می فرمودند:
تا دوست بُوَد تو را گَزَندی نَبُوَد
تا اوست غبار چون وچندی نبود
یعنی اگر خدا بیاید هیچ چیزی نمی تواند به تو آسیبی بزند.هیچ غبارِ غم وغصه ای روی دلت نمی نشیند.