گلستان میمه و ظرفیتهای کشاورزی ، صنعتی و گردشگری

2016-02-01
480 بازدید

گلستان ، یکی از ظرفیتهای پیش روی میمه است که اکثریت مردم مالک قنوات این شهر در ایجاد آن نقش اساسی داشته اند . این مجموعه گرچه با عنوان کشاورزی و بصورت عمده ۱۳۳ هکتار گل محمدی آغاز بکارکرده و ۱۳۳ هکتار از اراضی دولتی را در اختیار اعضا قرار داده است اما با توسعه […]

IMG_7295

گلستان ، یکی از ظرفیتهای پیش روی میمه است که اکثریت مردم مالک قنوات این شهر در ایجاد آن نقش اساسی داشته اند . این مجموعه گرچه با عنوان کشاورزی و بصورت عمده ۱۳۳ هکتار گل محمدی آغاز بکارکرده و ۱۳۳ هکتار از اراضی دولتی را در اختیار اعضا قرار داده است اما با توسعه ای که در اساسنامه ی شرکت نیز پیش بینی شده است می تواند تحولی اصولی را در کشاورزی بخش میمه بوجود آورد . صنایع تبدیلی نظیر کارگاه و کارخانه ی گلاب گیری و اسانس با توجه به ۵۰ هکتار باغ گل محمدی منطقه ، احداث گلخانه که موافقت اصولی ۱۰ هکتاری آن در هفته ی گذشته اخذ شده است بهمراه ظرفیتهایی برای پرورش ماهی ، زنبور عسل ، نهالستان و گیاهان دارویی و گردشگری با توجه به مجاورت جاده ی اصفهان – تهران چشم انداز نوید بخشی را برای کشاورزی اقتصادی و پایدار و استفاده ی بهینه از منابع حیاتی آب و خاک ازائه می دهد . حمایتهای دولتی از این پروژه که یکی از پروژه های بزرگ استان محسوب می شود قابل توجه بوده است و دور از انصاف است اگر از توجهی که جهاد کشاورزی استان و شهرستان و کارشناسان این سازمان به این پروژه دارند ، یاد نشود .

IMG_7310

آبگیری استخر تنظیمی گلستان برای آماده سازی نهایی – ۹۴/۱۱/۱۱

از اینها مهمتر نگاه امیدوارانه ی مردم شهر به چشم اندازهای آتی گلستان است . مردمی که با حساسیت تحسین برانگیزی به محورهای صنعتی و کشاورزی رشد و توسعه ی شهر و بخش میمه می اندیشند و با علاقه وتعصب می خواهند که شهرشان سرآمد شهرهای استان اصفهان باشد . مسلم است که این حسن نیت ها ، روحیه بخش است و کارگزاران و خدمتگزاران را برای ادامه ی کار مصمم تر می سازد . حضور آقای توکل و آقای مالیان که امروز عصر برای خسته نباشید و خداقوت به گلستان آمدند بهانه ای برای به تحریر در آوردن این سطور از باب تشکر و سپاسگزاری گردید .