مرگ یک کفتار در حیات وحش موته

2015-11-29
413 بازدید

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان؛ مرگ یک کفتار بر اثربرخورد با خودرو در پناهگاه حیات وحش موته یک کفتار بر اثر برخورد با خودروی عبوری در پناهگاه حیات وحش موته از بین رفت. به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی محیط زیست، استان اصفهان یک کفتار راه راه […]

kaftar

باشگاه خبرنگاران جوان
اصفهان؛
مرگ یک کفتار بر اثربرخورد با خودرو در پناهگاه حیات وحش موته
یک کفتار بر اثر برخورد با خودروی عبوری در پناهگاه حیات وحش موته از بین رفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی محیط زیست، استان اصفهان یک کفتار راه راه بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده میانگذر پناهگاه حیات وحش موته اصفهان از بین رفت.

مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت:این حادثه در شب رخ داده و محیط بانان بلافاصله در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: اما خودروی مربوطه به دلیل عدم توقف پس از برخورد با کفتار شناسایی نشده است.

پناهگاه حیات وحش موته با مساحت ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان از وسیع ترین مناطق چهارگانه اصفهان است و در شهرستان های شاهین شهر و میمه، محلات و گلپایگان قرار دارد و پرجمعیت ترین منطقه حفاظت شده از نظرحیات وحش درکشور است.

همچنین ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده و یک گونه دو زیست در پناهگاه حیات وحش موته شناسایی و ثبت شده است.
آهوی ایرانی شاخص جانوری در دشت موته است؛ قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، کفتار، گرگ، شغال، روباه، گراز، انواع جوندگان، خزندگان، پرندگان از جمله کبک، تیهو، کوکر شکم سیاه، انواع چکچک، انواع چکاوک، شاهین، بالابان، دلیجه و کرکس از گونه های جانوری دیگر در این منطقه است.

پناهگاه حیات وحش موته محل رویش انواع گیاهان بوته ای و درختچه ای به ویژه درمنه، گون، خارشتر، بادام کوهی، پسته کوهی و انجیر وحشی است و ۴۷۸ گونه گیاهی متعلق به ۲۴۰ جنس و ۵۳ خانواده در این منطقه شناسایی شده است.