گزارش خبرگزاري فارس

2008-11-13
196 بازدید

تنها موزه ميمه دهه فجر افتتاح مي‌شود تنها موزه ميمه دهه فجر افتتاح مي‌شود خبرگزاري فارس: با تصويب و اختصاص بودجه مرمت، حمام عهد صفوي ميمه با كاربري فرهنگي به عنوان موزه در دهه فجر امسال افتتاح مي‌شود. رئيس اداره موزه‌ها و بناهاي تاريخي سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي استان اصفهان امروز در گفتگو با […]

تنها موزه ميمه دهه فجر افتتاح مي‌شود













تنها موزه ميمه دهه فجر افتتاح مي‌شود


خبرگزاري فارس: با تصويب و اختصاص بودجه مرمت، حمام عهد صفوي ميمه با كاربري فرهنگي به عنوان موزه در دهه فجر امسال افتتاح مي‌شود.



رئيس اداره موزه‌ها و بناهاي تاريخي سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي استان اصفهان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ميمه گفت: پس از نخستين بازديد از حمام ميمه، برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات اوليه براي بازگشايي حمام به عنوان موزه شهرستان در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي انجام شد.




ساغر حميدي افزود: طي جلسات و بازديدهاي متعدد كارهاي اجرايي اين موزه تقسيم‌بندي شد به گونه‌اي كه الحاقي‌هاي موزه (حمام) شامل ورودي و «تون» به عهده شهرداري ميمه و بازسازي، مرمت و تجهيز موزه به عهده سازمان ميراث فرهنگي گذاشته شد.
وي اظهار داشت: با توجه به روند كند ساخت و ساز در فصل سرما و در صورتي ‌كه الحاقي‌ها توسط شهرداري تكميل شود اقدامات بعدي سازمان آغاز خواهد شد.
رئيس اداره موزه‌ها و بناهاي تاريخي سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي استان اصفهان خاطرنشان كرد: با توجه به ثبتي بودن بناهاي تاريخي و به منظور جلوگيري از متروكه شدن و بلا استفاده ماندن، سازمان ميراث فرهنگي اقدامات مشاركتي خود در امر احيا و و مرمت اين بناها انجام مي‌دهد و در بسياري از اين موارد با ثبت و مرمت بناهاي تاريخي كاربري مناسب فرهنگي براي آنها درنظر گرفته مي‌شود.
وي بيان داشت: براي حمام ميمه همچنين راهكاريي مدنظر سازمان است، به طوري‌ كه در اين موزه مشاركتي، ‌مالكيت ساختمان با شهرداري ميمه بوده و سازمان ميراث فرهنگي تجهيز آن را برعهده دارد، اداره اين موزه نيز به صورت هيئت امنايي توسط منتخبان سازمان خواهد بود.
حميدي در ادامه افزود: مبلغ 30 ميليون تومان به عنوان بودجه سال 87 براي اين موزه درنظر گرفته شده كه با توجه به نظر كارشناسان مربوطه 60 تا 70 درصد بودجه مذكور اختصاص خواهد يافت.
وي تصريح كرد: براي سريع‌تر افتتاح شدن موزه، مكاتبات بسياري از سوي رئيس سازمان ميراث فرهنگي با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان انجام شده تا اعتبار بيشتري از بودجه مصوب به موزه ميمه اختصاص يابد.
رئيس اداره موزه‌ها و بناهاي تاريخي سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي استان اصفهان با اشاره به رايزني‌هاي صورت گرفته گفت: اميدوارم براي اين موزه بودجه ملي نيز درنظر گرفته شود تا با اجراي فازهاي مختلف، هرچه سريع‌تر آغاز به كار كند.
وي افزود: در صورتي‌ كه فعاليت‌هاي اجرايي اين موزه تا دهه فجر پايان نپذيرد، موزه ميمه به طور قطع در هفته ميراث و روز جهاني موزه افتتاح خواهد شد.