برای تسهیل رفت و آمد در مسیر پل شهدا ی میمه

2015-11-15
389 بازدید

صبح میمه : مشورت پذیری قابل تحسین شهردار و شورای محترم  ، این سایت را بر آن می دارد که دیدگاههای مختلف کاربران  را در خصوص بهینه سازی زندگی در شهر به مردم و مدیران امور شهری ارائه نماید و فرایندی که منجر به تصمیم گیری نهایی می گردد در بوته ی نقد و بررسی […]

صبح میمه : مشورت پذیری قابل تحسین شهردار و شورای محترم  ، این سایت را بر آن می دارد که دیدگاههای مختلف کاربران  را در خصوص بهینه سازی زندگی در شهر به مردم و مدیران امور شهری ارائه نماید و فرایندی که منجر به تصمیم گیری نهایی می گردد در بوته ی نقد و بررسی و ارائه ی پیشنهاد قرار گیرد . بدون شک کارشناسان و صاحب نظران محترم که الزاما به فارغ التحصیلان دانشکده های شهرسازی محدود نمی شوند با مطالعه ی این مطلب ارسالی که نویسنده نخواست حتی حرف اول نام و نام خانوادگیش فاش شود ، با قبول نقش ارزنده ی خود در تصمیم سازی های مدیران شهری ، دیدگاههایشان را در قالب کامنت ، ایمیل و طرق دیگر اعلام نمایند .

۰۱
وقتی ما بچه بودیم برای ما قصه ای از ملانصرالدین می گفتند.

در این قصه روزی ملا روی شاخه ی درختی نشسته بود و انتهای شاخه را می برید . رهگذری به او هشدار داد که با این کار به زمین خواهی افتاد.

یکی بر سر شاخ ، بن می برید            خداوند بستان نگـه کـرد و دیـد

بگفتـا گـر این مرد بد می‌کند                نه با من که با نفس خود می‌کند

ملا هم با تمسخر به رهگذر گفت: مگر تو خدایی که از آینده خبر می دهی؟ لاجرم هنوز رهگذر چندان دور نشده بود که ملا با شاخه بر زمین افتاد خود را جمع و جور کرد و به دنبال مرد دوید و به او گفت : تو یا پیغمبری یا پسر پیغمبر که از آینده خبر داری !!!   و بقیه داستان  . . .

۰۲

این داستان را از این جهت نقل کردم که قصه‌ی خروجی زیرگذر یا پل شهدای میمه است .

۰۳

همشهریان عزیز چنانچه در آینده شاهد چنین تصادفی بودید ، بدانید که من نه پیغمبر هستم و نه پسر پیغمبر؛

بدیهی است جایی که محل ورود ۹ خیابان بوده و هیچ قانونی بر آن حکم فرما نیست آبستن این گونه حوادث می باشد.

۰۴

این مشکل در گروه تلگرامی گفتگوی جوان نیز مطرح شد و آقای مقصودی عضو محترم شورای شهر میمه فرمودند که با توجه به پیچیده بودن این مسیر ، حتی کارشناسان پلیس راهور هم از ارائه راهکاری برای آن عاجزند.

در هر صورت کارشناسان راهور اظهار عجز کرده باشند یا نه؛ این مشکل می بایست مرتفع شود.

به همین منظور راهکار زیر پیشنهاد می شود شاید بتواند در پایان دادن به این سردرگمی ترافیکی کمکی بکند.

۰۵

مشکل اصلی در این مکان تداخل مسیرهاست . مثلا چنانچه کسی از خیابان ساحلی شرقی ( پارکینگ شهرداری )  قصد ادامه مسیر به سمت خانه معلم آشپزخانه ی هیئت امام حسین ) را داشته باشد (فلش قرمز) برای عبور از این محدوده  می بایست پنج مسیر دیگر را قطع کند . سایر مسیر ها نیز همین مشکل را دارد .

۰۶

لذا پیشنهاد می شود جداکننده های پلاستیکی که در بین دو لاین مسیر زیرگذر نصب شده اند محدوده A را نیز پوشش داده و در محل B نیز نصب گردد.

۰۷

با این کار تمام خودروهای ورودی به این محدوده  ابتدا در راستای این جداکننده ها قرار گرفته و سپس اقدام به انتخاب مسیر می نمایند.

۰۸

هزینه ی اجرای این طرح محدود به نصب چند متر جداکننده است و به راحتی قابل اجراست

۰۹

در محدوده دور زدن روی پل (نقطه B) نیز فاصله کافی برای جداکردن و دورزدن خودروها وجود دارد

۱۰

احتمالا منتقدین این طرح طولانی شدن مسیر را نقطه ضعف این طرح می دانند اما برای ایمن کردن این گونه گره های ترافیکی این طولانی شدن مسیر اجتناب ناپذیر است . کما این که به طور مثال در شهر اصفهان و در بزرگراه چمراه خودرویی که قصد رفتن به لاین مقابل را دارد باید مسیری چند کیلومتری را تا تقاطع غیر همسطح بعدی برود ولی در محل زیرگذر شهدای میمه حداکثر چند ده متر به مسیر اضافه می گردد.

parcham

البته جدا کردن مسیرها به وسیله جداکننده های پلاستیکی آسان ترین و کم هزینه ترین راهکار است اما چنانچه شهرداری از زیرگذر تا انتهای مسیر ، پرچم های عمودی نصب کند جلوه زیبایی به ورودی شهر خواهد داد.