صبح میمه : مشورت پذیری قابل تحسین شهردار و شورای محترم ، این سایت را بر آن می دارد که دیدگاههای مختلف کاربران را در خصوص بهینه سازی زندگی در شهر به مردم و مدیران امور شهری ارائه نماید و فرایندی که منجر به تصمیم گیری نهایی می گردد در بوته ی نقد و بررسی […]
صبح میمه : مشورت پذیری قابل تحسین شهردار و شورای محترم ، این سایت را بر آن می دارد که دیدگاههای مختلف کاربران را در خصوص بهینه سازی زندگی در شهر به مردم و مدیران امور شهری ارائه نماید و فرایندی که منجر به تصمیم گیری نهایی می گردد در بوته ی نقد و بررسی و ارائه ی پیشنهاد قرار گیرد . بدون شک کارشناسان و صاحب نظران محترم که الزاما به فارغ التحصیلان دانشکده های شهرسازی محدود نمی شوند با مطالعه ی این مطلب ارسالی که نویسنده نخواست حتی حرف اول نام و نام خانوادگیش فاش شود ، با قبول نقش ارزنده ی خود در تصمیم سازی های مدیران شهری ، دیدگاههایشان را در قالب کامنت ، ایمیل و طرق دیگر اعلام نمایند .
وقتی ما بچه بودیم برای ما قصه ای از ملانصرالدین می گفتند.
در این قصه روزی ملا روی شاخه ی درختی نشسته بود و انتهای شاخه را می برید . رهگذری به او هشدار داد که با این کار به زمین خواهی افتاد.
یکی بر سر شاخ ، بن می برید خداوند بستان نگـه کـرد و دیـد
بگفتـا گـر این مرد بد میکند نه با من که با نفس خود میکند
ملا هم با تمسخر به رهگذر گفت: مگر تو خدایی که از آینده خبر می دهی؟ لاجرم هنوز رهگذر چندان دور نشده بود که ملا با شاخه بر زمین افتاد خود را جمع و جور کرد و به دنبال مرد دوید و به او گفت : تو یا پیغمبری یا پسر پیغمبر که از آینده خبر داری !!! و بقیه داستان . . .
این داستان را از این جهت نقل کردم که قصهی خروجی زیرگذر یا پل شهدای میمه است .
همشهریان عزیز چنانچه در آینده شاهد چنین تصادفی بودید ، بدانید که من نه پیغمبر هستم و نه پسر پیغمبر؛
بدیهی است جایی که محل ورود ۹ خیابان بوده و هیچ قانونی بر آن حکم فرما نیست آبستن این گونه حوادث می باشد.
این مشکل در گروه تلگرامی گفتگوی جوان نیز مطرح شد و آقای مقصودی عضو محترم شورای شهر میمه فرمودند که با توجه به پیچیده بودن این مسیر ، حتی کارشناسان پلیس راهور هم از ارائه راهکاری برای آن عاجزند.
در هر صورت کارشناسان راهور اظهار عجز کرده باشند یا نه؛ این مشکل می بایست مرتفع شود.
به همین منظور راهکار زیر پیشنهاد می شود شاید بتواند در پایان دادن به این سردرگمی ترافیکی کمکی بکند.
مشکل اصلی در این مکان تداخل مسیرهاست . مثلا چنانچه کسی از خیابان ساحلی شرقی ( پارکینگ شهرداری ) قصد ادامه مسیر به سمت خانه معلم آشپزخانه ی هیئت امام حسین ) را داشته باشد (فلش قرمز) برای عبور از این محدوده می بایست پنج مسیر دیگر را قطع کند . سایر مسیر ها نیز همین مشکل را دارد .
لذا پیشنهاد می شود جداکننده های پلاستیکی که در بین دو لاین مسیر زیرگذر نصب شده اند محدوده A را نیز پوشش داده و در محل B نیز نصب گردد.
با این کار تمام خودروهای ورودی به این محدوده ابتدا در راستای این جداکننده ها قرار گرفته و سپس اقدام به انتخاب مسیر می نمایند.
هزینه ی اجرای این طرح محدود به نصب چند متر جداکننده است و به راحتی قابل اجراست
در محدوده دور زدن روی پل (نقطه B) نیز فاصله کافی برای جداکردن و دورزدن خودروها وجود دارد
احتمالا منتقدین این طرح طولانی شدن مسیر را نقطه ضعف این طرح می دانند اما برای ایمن کردن این گونه گره های ترافیکی این طولانی شدن مسیر اجتناب ناپذیر است . کما این که به طور مثال در شهر اصفهان و در بزرگراه چمراه خودرویی که قصد رفتن به لاین مقابل را دارد باید مسیری چند کیلومتری را تا تقاطع غیر همسطح بعدی برود ولی در محل زیرگذر شهدای میمه حداکثر چند ده متر به مسیر اضافه می گردد.
البته جدا کردن مسیرها به وسیله جداکننده های پلاستیکی آسان ترین و کم هزینه ترین راهکار است اما چنانچه شهرداری از زیرگذر تا انتهای مسیر ، پرچم های عمودی نصب کند جلوه زیبایی به ورودی شهر خواهد داد.
اگر این تصادفات نباشد خیلی ها از نان خوردن افتادند مگر کاری دارد در ست کردنش
سلام ببخشید طرحتان عالیست ولی یه مشکل ایین نامه ای دارد دور زدن روی پل خلاف مقررات ایین نامه میباشد
تو تصویری که روی پل رو نشون میده می بینید که فضای کافی برای دور زدن هست و تداخلی با خودرو های خیابان انقلاب اسلامی نداره
اگر خواسته باشیم از اشپزخانه به پارکینگ شهرداری برویم چطور و اگر بر عکس باشد چطور .
پیشنهاد میکنم از پارکینگ به تکیه با یک باند کنار پل بصورت دور برگردان یعنی از پارکینگ شهرداری بروید طرف پمپ بنزین دو متر پل به پل اصلی وصل و دور برگردان شود به طرف خانه معلم تا مسیر بهتر شود
کسی که میخواهد از طرف آشپزخانه به سمت پارکینگ برود باید در مسیر خیابان مطهری قرار گرفته به سمت مغازه آقای مومنی برود و در انتهای جداکننده ها دور بزند
کمربندی یکطرفه و حادثه ساز و اینکه مسکن مهریها خلاف میایند و …خطر هر روز در کمین است . سرانجام بکجا خفه شد؟
با سلام به مسولین محترم شهر . چرا حالا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینجا هم مثل کمر بندی مرگ می باشد؟؟؟؟؟؟؟ مگر آنقدر که راجب کمربندی بحث شد آخرش به کجا ختم شد.مگر مشگل بیشتر نشد؟اینجا هم همین طور
عکس مونتاز است
۱- از هزار کیلومتری معلوم است که این مطلب وزین کار “همان پرسپولیسی” می باشد!
پی اس: حمیدخان دوست داریم.
۲- این که ما بیاییم و بگوییم چون فلانی مثلاً معلم است و چه از عمران و شهرسازی می داند دردی از ما دوا نمی کند. این جور برخوردها باعث می شود که دیگر صاحب نظری نخواهد نظراتش را در بوته ی نمایش و نقد بگذارد.
پی اس: شیبانی دوست داریم به خاطر مقدمه ی زیبای اول مقاله.
اتفاقا جاده خروجی میمه به سمت اصفهان ، جایی که ایستگاه مینی بوس و هم چنین تاکسی ها و آزانس است مکانی شلوغ وسخت برای تردد عابران پیاده و شاید بخاطر فاصله کم ایستگاه ها تا خروجی از میمه است
انشااء…. بعد از کمربندی وفلکه ورودی یواش یواش درست میشه بقول اقای مقصودی گر صبر کنی ز غوره حلوا سازند .در جشنواره انگور میمه
آقای مقصودی در گروه تلگرامی گفتگوی جوان فرمودند راهکار بدهید و فقط انتقاد نکنید.
این هم راهکار
آقای مقصودی گفتند گر صبر کنی زغوره حلوابسازیم ویه چیزمهمتر اینکه همشهریان خوبم تواین چندساله کجابودند که میخواند همه ی مشکلات را یه شبه حلش کنند پل زیرگذر-کمربندی-فلکه-گودال مسجدعلی -راهدارخونه میمه-فرمانداری-پزشکی قانونی و…….. پس اجازه بدید تا زغوره حلوادرست بشه
همشهریان خوب شما سالهاست در صبح میمه کمبود ها و مشکلات میمه رو تذکر می دند
آقا مگه بیکاری الان میاد جریمه مون میکنه و میگه ده مرتبه از روش بنویس
توصییه به ملای محلی—-جریمه رابه آقای مقصودی میگم برااونایی توصیه کنه که توشش سال اجازه ندادند کسی حرفشو بزنه البته مانند شما که حقدونه
کمربندی درست شد که رفتید سراغ پل بیخیال میمه ایشالا کم کم. زیر مجموعه وزوان میشه تا شاید وزوانی ها برآبادنیمون ازطرح های خوبشون. استفاده کنند
در میمه ای بودن شما تشکیک است.
میمه ای جان، حالاشده کمربندی وقانونی برو سوادت روببربالا کمربندی همه جا یکطرفه است قبلاخلاف میرفتی
آقای باسواد
هیچ کجا کمربندی از وسط شهر عبور نمی کند
ضمن تشکر از طراح محترم این ایده جالب .
بنده هم پیشنهاد احداث یک میدان کوچک و زیبا در محل تقاطع این ورودی و خروجی ها و بالطبع اولویت گردش به راست تمامی خودروهای عبوری حول همین میدان و خروج از تقاطع می باشد ضمن اینکه ایا در خصوص کامیونهای سنگینی و خودروهای عبوری که عمومی روی پل و قبل و بعد از در صف
پمپ بنزین میمه ایستاده اند و گاهی ورودی و خروجی خیابان مولوی را هم می بندند فکری شده است حتما قبول دارید که صف پمپ بنزین را نمی توان به میانه بزرگراه و بلوار انقلاب اسلامی منتقل نمود
در میدان ۲۵ابان اصفهان هم چنین وضعیت وجود داشت یعنی هشت ورودی و خروجی مختلف که با یک شبه میدان مشکل مرتفع شد و حالا هم با توجه به توان مالی بالای شهرداری اصفهان در حال ساخت یک تقاطع غیر همسطح می باشند همانند میدان استقلال ورودی شمالی خیابان امام خمینی و جاده خمینی شهر دانشگاه صنعتی و خیابان صادقیه و ….
شهرداری وزوان به فکر نورپردازی و محوطه سازی مظهر قنات وزوان با ابنماهای تزیینی می باشد با توجه به اینکه هرکار هرچند زیبایی که شهرداری وزوان انجام بدهد به تجربه ثابت شده شهرداری و شورای شهر میمه زیر بار انجام ان نمی روند تا مبادا دنباله رو خطاب شوند از مسولین محترم شهر میمه خواهشمندیم هرچه زودتر دست بکار شوند .
لایک
با سلام نظر من این است که مسیر خروجی زیر پل به داخل میمه به طرف پارکینگ شهرداری گردش به چپ ممنوع گردد پس اگر افرادی که از آموزش وپرورش ومسکن مهر یا بیمارستان قصد ورود به خیابان پارکینگ شهرداری برای مثال خرید نان دارند از طریق کنار گذر پل که کنار بخشداری است به طرف دبیرستان شریعتی و جلوی شهرداری به این خیابان وارد شوند .
شهرداری ابتدا اون نرده های جدید اطراف پل را رنگ بزند تا ازاین حالت دراید سپس بدنبال راهکارجدیدباشد
پل می زنیم به نا معلوم
در می گشاییم به نا ممکن !
از وجود چنان بنایی ساختیم
که نردبان هزار پله حضور به گردش نمی رسد !
بی شک آخرین شماره
از شمارش معکوس کفتار عقل صبور عقل ،
سرانجام ، نامعلوم.
پیشنهاد دهنده محترم بزرگراه چمران را با پل زیرگذر میمه مقایسه کردی؟ اگر قوانینی که در شهرهای بزرگ اجرا میشد به اندازه {سر سوزنی }در میمه ومنطقه اجرا شده بود الان میمه گلستانی بیش نبود .تمام در حد حرف!!!
الان میمه گلستانی بیش نبود خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خودت فهمیدی چی نوشتی ؟ لابد میخواستی بگی اگر سر سوزنی قانون تو شهر میمه اجرا شده بود الان میمه گلستان بود !
من بالای گود نشسته ام وشما کارشناسان راهنمای ورانندگی رانظاره گرم. وداستاندیگری از ملا نصر الدین یادم آمد روزی ملا ونوه اش والاغش از شهری می گذشتند ملا سوار بر الاغ وکودک پیاده مردم آن شهر خندیدند وگفتند چه مرد بی انصافی خودش سوار وکودک پیاده ملا پیاده شد وکودک را سوار الاغ کرد به آبادی دیگری رسیدن مردم آن آبادی گفتند عجب دنیایی شده پیرمرد پیاده واین پسر سوار ه عجب دوره ی شده هر دو سوار بر الاغ شدند وبه ده دیگری رسیدند مردم آن ده گفتند چقدر اینها بی انصافند الاغ گناه دارد ملا ونوهاش پیاده شدند وپیاده به شهر دیگری رسیدند مردم آن شهر خندیدند وگفتند چه آدمهای بی عقلی پیاده راه میروند والاغ هم دارند ملا ونوه اش هر دو به هم نگاه کردند وبا فریاد می گفتند امان از حرف مردم . مردم شهر من هم خودشان نمیدانند از مدیران چه می خواهند
با سلام و احترام
نظر نویسنده محترم در مورد جداکننده ی پلاستیکی بسیار عالیست. به جز آن به خاطر نمای عرضی خیابان هر جداکننده ی دیگر زیبا جلوه نمی کند و از دور خیلی رنگارنگ و شلوغ می شود. البته به پیشنهاد من،لازم است سرعت گیر هایی با آسفالت ، قبل لز ورودی های اطراف پل گذاشته شود از سرعت خودرو ها می کاهد و ضروری است. و نهایتا وقتی پل اینقدر عریض می شود باید بودجه ای کلان وجود داشته باشد که با خرید زمین های روبروی پل ( برخی منازل یا مغازه ها) از قبل آزاد سازی میشد و با طرحی کامل ورودی شهر اصلاح می شد. و ایکاش قبل از اینهمه هزینه از نمای پل کنونی تصویری مونتاژ شده بود تا معایب زودتر دیده شود. با تشکر .
http://uupload.ir/files/9731_2015-11-10-889.jpg
عکس تصادف اخیر کنار خانه معلم. ی زیاد ابادی بهمون زد.
این از کمربندی اینم از پل چه خبره؟ ماشین بنده خدا تا جون بنده خدا