ساعت ۱۴ مورخه ۹۴/۷/۲۶ براساس دعوت بخشداری جلسه ای در قالب شورای هماهنگی ترافیک شهرستان با حضور آقای آذرپی بخشدار میمه ، مهندس راعی معاون محترم فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه ، مهندس دادخواه معاونت مدیرکل راه و شهرسازی استان ، مهندس کاظمی سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان ، آقای اسماعیل زاده مسئول راهداری […]
ساعت ۱۴ مورخه ۹۴/۷/۲۶ براساس دعوت بخشداری جلسه ای در قالب شورای هماهنگی ترافیک شهرستان با حضور آقای آذرپی بخشدار میمه ، مهندس راعی معاون محترم فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه ، مهندس دادخواه معاونت مدیرکل راه و شهرسازی استان ، مهندس کاظمی سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان ، آقای اسماعیل زاده مسئول راهداری میمه و جناب سرگرد زارع فرماندهی پلیس راه اصفهان – تهران ( سه راه علویجه ) ، جناب سرگرد قاسمی جانشین راهنمایی و رانندگی شهرستان ، آقای کرمی شهردار میمه ، آقای جمالی رییس شورای اسلامی شهر میمه ، جناب سروان ناطقی فرماندهی انتظامی بخش میمه در محل بخشداری میمه درخصوص مسایل و مشکلات باند معروف به کمربندی میمه با توجه به حوادث ناگوار گذشته و حادثه ی اخیر جاده مذکور تشکیل و تصمیمات زیر اتخاذ گردید .
۱- مقرر گردید شهرداری محترم میمه تا مورخه ۹۴/۸/۵ در ابتدا کلیه راه های دسترسی به جاده مذکور در یک باند کندرو و حاشیه جاده هدایت و با نصب نیوجرسی راه های دسترسی را مسدود نماید و جاده یک طرفه گردد .
۲- نصب پلاکارد و بنر جهت اطلاع رسانی رانندگان محترم توسط شهرداری میمه و اداره محترم راه و شهرسازی تهیه و نصب شود .
۳- احداث باند دوم جاده مذکور با مشارکت شهرداری میمه و اداره راه و شهرسازی بصورتی که زیرسازی ، رفوژ ، جدول گذاری تا مرحله بیس توسط شهرداری میمه و آسفالت توسط اداره راه و شهرسازی انجام شود .
۴- احداث باند کندرو حاشیه جاده توسط شهرداری میمه و تامین قیر رایگان توسط اداره راه و شهرسازی .
۵- احداث پل زیرگذر باند دوم توسط شهرداری میمه و پل زیرگذر باند فعلی توسط اداره راه و شهرسازی .
شایان ذکر است در جلسه شورای ترافیک شهرستان که به ریاست فرماندار محترم شهرستان و مهندس غلامی مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان و جناب آقای حاجی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده بود آقای آذرپی درخصوص غیر استاندارد بودن و حادثه خیز بودن جاده مذکور متذکر و هشدار داده بود و خواستار یکطرفه شدن این جاده شده بود .
دست همتون مخصوصا متولیان این امر دردنکنه خداخیرتون بده میشه درابطش بیشتر توضیح بدید یعنی پل زیر گذر کجا دقیقا احداث میشه وبگید ایا اعتبارات لازم موجودهست؟یا حالا حالا باید منتظر بودجه دراین خصوص باشیم؟درضمن بگید ایشالا کی این مهم انجام میگیره؟؟؟؟؟باتشکر اززحمات شوراوبخشداری واداره را وفرمانداری ونماینده محترم وهمه وهمه.اگه کسی ازیادبردم برمن ببخشید وپیگیری شیبانی عزیز
نماینده کجا بود که ازش تشکر می کنید
سلام چه عجب؟بالاخره مسولان ازخواب بیدارشدن.صبح بخیرعالیجنابان!تاعمردارم ازشهرمیمه واسم میمه ومسولینش گله مندم و متنفر.حسابتون هم باصاحب این ایام.
سلام.ازاین تصمیمات تاحالا خیلی زیادگرفته شده است امیدواریم عمل هم باشه.کاشکی مسئولین از درد دل پدران ومادران داغدیده این دوعزیربا خبربودند ودلشان کمی می لزرید وفکر اساسی می کردند. امیدواریم این آخرین حادثه در این کمربندی باشه و وفای به عهدمسولین مرهمی بردلهای داغدارمان باشد.
با تشکر از جناب بخشدار جهت برگزاری جلسه ایا حضرات فکری برای صرو صدای دایمی کامیونها در طول شبانه روز برای ساکنان منازل سازمانی و کوی هوا شناسی کردند ایا فکر حریم منازل مردم را نکردند و دستور باند دوم و باند کنار گذر را صادر کردند چگونه می خواهند باند دوم را به جاده اصلی وصل کنند هیچکدام از دور بر گردانها مناسب دور زدن کامیون نیست واگر بشود دور زد چه سد معبر وحوادثی در پی خواهد داشت
جابجایی لوله گاز و اب کوهرنگ تیرهای برق فشار قوی وجابجایی کابلهای برق فشار قوی اهکان ونیروگاه کریمی چقدر هزینه دارد برای یک جاده در اصل یکطرفه که نه راه ورودی دارد نه راه خروجی ظاهرا حقوق شهروندی ساکنان در نطر گرفته نشده است .فقط جلسه برگرار شده است .
آقای شبان نگران نباشید این موارد پیش ساخته نیست ،مگر تواون محلاتی که شمارفتید خونه ساختید غیرازاین انتظار میره ؟ زمین ارزون این مشکلات هم باهاشه محمد حسن بانباته محمد آقای گل
بنظرت هرکی پول نداره زمین ارزون بخره باید بره لای تریلر یاباسروصدا زجر بکشه آقای باتجربه اسمت گذاشتی مسلمون غلط میکنی تیز بیفتی محرم توهییت و…ادعای مسلمونیت ادا کنی بعد بیای اینجا حرف مفت بزنی مسلمونیت به کمرت بخوره
سالم بمونی.به یکی گفتند بابات از گشنگی مرد گفت داشت و نخورد من ارزون خریدم بقیه مردم چرا ؟
۲دقیقه رانندگی بیشتر ودرور زدن که درارای امنیت باشد ارزش جون یک نفرراندارد
آقای شعبان شما کارشناس شهرسازی هم شده اید شما قصاص پیش از جنایت نکنید
فاصله اتوبان فعلی که از وسط شهر می گذرد با خانه ها چقدر هستش اون هم همین
جلسه شورای ترافیک با حضورتمامی اعضای مرتبطین بااین حوزه از قبیل راه وشهرسازی وشهرداری وفرمانداری وپلیس راه و..برگزار می گردد وحاضرین از قوانین ومقررات بیشتر اطلاع دارند وکارشناسی تر صحبت می کنند
ودرآخر جادارد از زحمات بخشدار محترم وفرماندار محترم و…که دربرگزاری این جلسه همت گماردند کمال تقدیر وتشکررا داریم
باسلام خدمت کاربران محترم خانواده محترم مرحوم واقف ضمن ابراز همدردی با شما اگه با اعلام تنفر و انزجار کاری درست میشد بگید همه از سرزمین منا متنفر باشند که عزیزاشون با اون وضع جان از کف دادند .کمی مودب باشید.
سرزمین منا محل مقدسی است که دست سپاه ابرهه افتاده . اما میمه بخشی از سرزمین ایران و جزو استان اصفهان است . همه ما جزو یک خانواده هستیم . این یک دعوای خانوادگی است ولی منا جنگ با دشمن است. حداقل انتظاری که از مردم شهر میمه می رود این است که این دو عزیز از دست رفته از شهر مبارکه را جزو خانواده خود بدانند و با مسئولین بی کفایت برخورد نموده و خود را از این افراد جدا کنند . به هرحال چه بپسندید و چه نپسندید این حادثه در شهر شما اتفاق افتاده و نمی توانید از بار مسئولیت آن شانه خالی کنید. امیدوارم ما را درک کنید
———————
با سلام و عرض تسلیت بعنوان مسئول سایت صبح میمه ابراز عواطف مردم شهر میمه نسبت به حادثه ی اتفاق افتاده را بیش از حد مرسوم در سایر نقاط کشور می دانم . جمعی از مردم به دفتر نماینده رفتند و موضوع را مطرح کردند . بخشدار میمه موضوع را در فرمانداری با جدیت پیگیری کرده است . شهرداری و شورای شهر در این خصوص پیگیری های لازم را داشتند . در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام چندین نوبت موضوع به بحث گذاشته شده است همین کارها در هیچ کجای کشور برای متوفیان حوادث اتفاق نمی افتد . از آن گذشته اداره ی کل راه و شهرسازی در مورد کمربندی مسئولیت دارد . کمربندی جاده ی ترانزیت است و بدیهی است که تامین امنیت راه ترانزیت با چه دستگاهی است . اگر برایتان امکان دارد موضوع را در استانداری اصفهان مطرح کنید .
سلام شما نیاز نیست به بنده درس ادب بدید اگر خیلی رگ غیرتتون ورم کرده به باصطلاح مسولان تون تذکر بدید درمانی بنده به مردم میمه جسارتی نکردم این مردم هم مثله سایر شهرستانها چوب ندونم کاری مسولان شون را میخورن احتمالا شما هم منافعی دارید که اینطور موضع گرفتیدنمیدونم برادر دارید بانه متوجه میشوید داغ برادر چیه یانه یک شبه پیرشدن پدرومادر یعنی چه یا نه فقط امیدوارم که داغ جوان نبینید اونم جوانی که افتخار یک شهر بود خدانگهدار
کد خبر: ۸۱۸۰۸۶۹۲ (۴۹۴۳۰۶۹) | تاریخ خبر: ۲۹/۰۷/۱۳۹۴ | ساعت: ۱۷:۵۳| نسخه چاپی | ارسال به دوستان
استاندار: توازن منطقه ای بین شهرستان های اصفهان وجود ندارد
اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: هیچ گونه توازن منطقه ای بین شهرستان های مختلف در این استان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: برقراری توازن منطقه ای بین استان های مختلف و همچنین شهرستان های یک استان از سیاست های دولت تدبیر و امید است.
وی با بیان اینکه از حدود یکسال گذشته با سفر به شهرستان های مختلف مسائل و مشکلات آنها در شهرستان و یا دراستانداری مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: محورهای اصلی رشد،رونق و توسعه شهرستان در جلساتی با حضور مدیران کل اجرایی استان ومدیران شهرستان ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
زرگرپور با بیان اینکه در این جلسات راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه می شود، افزود: فرمانداران موظف هستند مصوبات این جلسات را پیگیری کنند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه این جلسه در راستای بازدیدی که حدود یکماه و نیم قبل از شهرستان شاهین شهرو میمه صورت گرفت، برگزار شد افزود:در این جلسه در ۵ محور حوزه ی آب و کشاورزی، صنعت، محیط زیست و تاسیسات زیربنایی موضوعات بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.
استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات شاهین شهر گفت: سرانه آموزشی این شهرستان بسیار پایین و غیرقابل باور است و در این جلسه مقرر شد، با تبدیل به احسن کردن یکسری از زمین های با کاربری آموزشی منابع مالی لازم فراهم شود و هرچه سریعتر مدارس از حالت دو شیفته خارج شود.
وی مسائل آب و فاضلاب را از دیگر مشکلات این شهرستان برشمرد و افزود: برخی از شهرهای این شهرستان مانند میمه، وزوان، گز و برخوار و گرگاب اجرای پروژه های جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن ها نیازمند تسریع است که در این راستا تصمیمات خوبی اتخاذ شد و اجرای این پروژه ها با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
زرگرپور به ایجاد ورزشگاه جدید در شاهین شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به فقر شدید ورزشی در منطقه ، تصمیم گرفته شد که علاوه بر ورزشگاه موجود ،ورزشگاه ۱۵ هزار نفری دیگری نیز احداث شود و در مورد مسائل مربوط به محیط زیست و مسائل زیربنایی مسکن مهر از جمله ساخت مدرسه و واحدهای تجاری تصمیماتی اتخاذ شد.
وی با اشاره به مشکلات جاده علویجه گفت:ترافیکی فعلی این جاده با طراحی های اولیه آن مغایرت دارد و در چند ماه گذشته حوادثی در این محور اتفاق افتاده است.
استانداراصفهان با بیان اینکه به مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام شده که اولویت اول پروژه های راه سازی استان تکمیل این پروژه است تصریح کرد: با راهکارهای ارائه شده تا دهه ی فجر امسال ۱۴ کیلومتر از این جاده تکمیل و بخش عمده ای از مشکلات آن برطرف خواهد شد و ۲۵ کیلومتر باقی مانده نیز در اولویت قرار گرفته و اعتباراتی در نظر گرفته شده که پیگیری خواهد شد.
وی گفت : با اجرایی شدن این تصمیمات و مصوبات، در محورهایی که شهرستان شاهین شهر نسبت به متوسط استان سرانه ی پایین تری دارد، پیشرفت و تعادل برقرار خواهد شد.
/ ۶۰۲۲ /۷۱۵۰/د
انتهای پیام /*
به جناب آقای زرگر پور بگوییدورزشکاهی که باخون ودل ساخته واستانداردبوده درمیمه چرا خرابکاری کردندو هیچ مسئولی نبود که بگوید میمه نیاز به به باغ بانوان ندارد.آیابانویی هست درمیمه که خود باغ نداشته باشد وخوشبختانه تمام صحرای میمه باغ است .کسی نیست یه آقایان مسئولین بگویداین همه هزینه دیوارکشی خود هزینه یک باغ بانوان بود.تابلو تربیت بدنی. تشکهای کشتی. آب سردکن و……
که باهزینه خانواده شهید معزز شهید رمضانعلی ایراندوست تهیه گردیده بود کجارفت چراتابلوی تربیت بدنی برداشته شده جناب آقای بخشدارمیمه مسئول سیاسی بخش میمه مسئول وجوابگو شما هستیدتابحال چندین بار هم بشما مراجعه شده متآسفانه تابحال اقدامی بعمل نیامده .امیدواریم بزودی اقدامات لازم انجام گیرد.
این کار بیش از آنکه نتیجه همیت و احساس مسولیت مسولان باشد اثرگذاری رسانه است
سالهای پیش هم تصادفاتی زیادی در این محور داشتیم اما چون هیچ گاه رسانه ای نشد اتفاقی هم نیفتاد اما این بار قلم شیوای مدیر سایت اوج تاسف مردم را چون آوار بر سر مسولین خراب کرد
در مورد صورتجلسه فوق هم متاسفانه فقط بند اول زمان مشخصی دارد و برای سایر بندها تاریخ اتمام و انجام تعیین نشده.مطالبه مردم و رسانه در این مورد تنظیم صورتجلسه های حقوقی و قابل پیگری است
حداقل در صورت اتفاق افتادن حادثه دیگری در این کمربندی میتوان به راحتی مسول یا بخشی که کوتاهی کرده را به مردم معرفی کرد
فقط همین ، چند نفر کشته می شوند بعد آقایان جلسه می گیرند یک چایی هم می خورند و تصمیماتی می گیرند و تمام دیگه همه چیز خوب شد بریم خونه هامون. نمی گوییم افراد بی کفایتی که مسبب مرگ هموطنان ما بودند را اعدام کنید ، نمی گوییم مثل کشورهای کافر زندانیشان کنید ، نمی گوییم از کار اخراجشان کنید تا در جایی دیگر به مردم ضربه نزنند ، فقط یک پس گردنی ساده و آرام تا بدانیم در کشور دوستدار علی عدالت درباره مسئولان اجرا می شود . همین و بس . اگر درخواست زیادی است بفرمایید. خدایا تو شاهد باش …
با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حضرت اباعبداله الحسین علیه السلام و همچنین تسلیت به بازماندگان حادثه تصادف اخیر و خدمت برادر بزرگوار آقای واقف عرض کنم که بنده به شما حق می دهم که ناراحت باشید بنده به عنوان یک شهروند حقیر میمه ای شرمنده شما هستم و عمری می باشد که ما هم در میمه چوب ندونم کاری مسئولین را می خوریم حواله شون به حضرت عباس (ع) .و اما جناب آقای شیبانی سپاس که با مردم همدردی می کنید و مشکلات را به سمع و نظر مسئولان می رسانید و مصداق (بنی آدم اعضای یک دیگرند که در افرینش ز یک پیکرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار ) هستید و ای کاش کمی هم مسئولین این بنی آدمی شما در وجودشان سوسو می کرد.
الی ایحالن به نظر می رسد انجام همه این کارها مشکلات را دو چندان خواهد کرد و نباید زود تصمیم گرفت و دیر انجام داد بلکه با تعمل بیشتر و کار را سریع انجام دادن بهتر از هول شدن و دستو پاچگی می باشد.
مکان فعلی کمربندی باید تغییر کند ایها الناس مکان فعلی کمربندی باید از شهر خارج باشد نه از میان منازلی که بچه های کوچک شب می خواهند استراحت کنند و صدای وحشت ناک تریلی خواب ناز دردانه ها را به کابوس تبدیل کند و نان چند تا مغازه دار را آجر آی مسئولی که میری و توجلسه می شینه یه خورده از مغزی که خدا بهت داده استفاده کن و زرتی صورتجلسه تنظیم نکنید . با تشکر از آقای شیبانی
باسلام جناب رگنه از ابراز همدردی جنابعالی متشکرم خطاب من به مسئولین بود نه به مردم عزیز میمه ولی حق بدید که داغ سخته اونم بخاطر کوتاهی عده ای باصطلاح مسول مجددا از سعه صدر وبزرگوار جنابعالی متشکرم ولی اصلا وآباد به این جلسات وصورت جلسات اعتمادی ندارم اگرچه برادر نازنین من وخانمش دیگه برنمیگردن فعلا حکایت شده حکایت نوشدارو بعداز مرگ سهراب یاحق
اقای جمالی جواب
در صورتجلسه راه دسترسی به شهرک صنعتی پیش بینی نگردیده است هرچند ….
من میدونم هیچ اتفاقی نمی افته وهیچ اقدامی هم نمیشه چون تا حالا هزاربار وعده وعید دادن بعد گذشت زمان فراموش کردن اینم یه چشمش این خط واین نشون هیچ اتفاقی که نمی افته تازه اوضاع بدتر هم خواهد شد فقط راهنمایی ورانندگی حالشومیبره عصراش برگه جریمه هاشو تواین کمربندی تموم کنه تا همه مردم ایران که ازاین مسیرمیرن خاطره بد میمه وتنفرشونو بخاطر حادثه ویا جریمه شدن ببرن ممنونم اززحمات استاد شیبانی که حرف دل ماروحداقل انعکاس میدن
آیت الله خامنه ای، در نامه خود برجام را تایید می کند، اما همزمان تصریح میکند که: “محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه، می تواند به خسارتهای بزرگی برای حال و آینده کشور منتهی شود.”
آیت الله خامنه ای اما در هیچ کجای نامه خود توضیح نمی دهد که چرا محصول مذاکراتی را تایید میکند که در حال حاضر “دچار نقاط ابهام و ضعف های ساختاری” است و بالقوه در حال و آینده می تواند خسارت های بزرگی به کشور وارد کند.
ضمنا در هیچ بندی از توافق با کشورهای پنج بعلاوه یک نیامده که رهبر ایران پس از به امضا رسیدن توافق میتواند شروطی بر آن بگذارد
اگر کمربندی میمه با این حجم تردد و ماشینهای سنگین و پر سرعت حذف شود چندین نتیجه مهم خواهد داشت
۱-امنیت و تامین جانی خود مسافرین و خودروهای عبوری
۲- امنیت و تامین جانی مردم شریف و محروم شهر میمه بالخصوص ساکنین کوی بیست و دوی بهمن و هواشناسی و کوی مسکن مهر و کوی جباری ها و محلات جدید اینده شهر میمه
۳-جلوگیری از هدر رفت بودجه های اداره راه و شهرداری میمه به دلیل هزینه شدن در یک جاده بااصطلاح کمربندی ناقص الخلقه که با توجه به گسترش حریم شهر میمه به سمت اراضی شرقی دیگر کاربری کمربندی هم ندارد
۴- با حذف این جاده مرگ اراضی شرقی میمه ارزشمند و جهت ساخت و ساز رونق خواهد گرفت چرا که نفس کمربندی در موازی بلوار داخل شهری یعنی سرعت و اطمنیان بیشتر خودروها که اصلا سنخیتی با کمربندی مرگ ندارد .وزوان یا وزوان که کمربندی ندارد چه شده ؟
۵-رونق وضعیت اقتصادی کسبه بلوار انقلاب اسلامی میمه
۶-شهرداری میمه می تواند با تغییر کاربری جاده کمربندی به خیابان داخل شهری شهید کاظمی و استفاده از زمینهای دولتی حاشیه ان جهت کاربری های مختلف موجبات رشد و پیشرفت بیش از پیش شهر میمه قرار گیرد
۷-کمربندی به عنوان رقیب بی رحم بلوار انقلاب اسلامی میمه مسافرین عبوری را از دیده شدن شهر میمه محروم کرده و جان مسافرین و مردم شهر میمه را نیز یک به یک گرفته است که حتما باید بسته شود و انهایی که اصرار بر باز بودن ان دارند باید از جیب خودشان هزینه کنند نه مردم میمه
تاثیر آلودگی صوتی بر انسان
در پست های قبل در مورد آلودگی صوتی و تعاریف آن توضیحاتی ارائه شد. لیکن به اثرات امواج صوتی پس از ورود به بدن کمتر پرداخته شد. اثراتی که بازگو کننده ی آلایندگی این امواج به ظاهر بی خطر هستند که حتی انقدر آنها را شنیده ایم برایمان بسیار عادی شده اند. یکی از مهمترین تاثیرات این امواج، همین عادی شدن آن است. صدای بلند موسیقی، هر چقدر هم که دلنواز باشد، باز گوش خراش است و تاثیر مخرب خود را- خواسته یا نا خواسته -بر گیرنده های شنوایی گوش انسان خواهد گذاشت.
صدا بصورت امواج مکانیکی می تواند بر کل بدن از جمله دستگاه شنوایی تاثیر سوء داشته باشد. البته این تاثیر از نظر اپیدمیولوژیک زمانی می تواند اهمیت داشته باشد سبب اختلال فیزیولوژیک در بدن شود. در محیط های کاری نیز صدا از این دیدگاه مورد توجه قرار می گیرد.
اثرات صدا برانسان از چند جنبه مورد بررسی قرار می گیرد:
۱- صدمه به دستگاه شنوایی: این صدمات بطور عمده شامل چند اثر می باشد:
الف- افت شنوایی (Noise Induced Hearing Loss)
افت شنوایی شامل دو بخش است:
افت موقت شنوایی(Temporary Threshold Shift)
تغییر موقت آستانه شنوایی یا افت موقت شنوایی زمانی اتفاق می افتد که فرد به طور اتفاقی یا بصورت غیرشغلی با امواج صوتی بالاتر از ۶۵ دسی بل مواجهه داشته باشد. این تغییر به صورت افزایش آستانه شنوایی می تواند از چند دسی بل تا ده ها دسی بل باشد. در این عارضه شخص احساس سنگینی و کیپی در گوش دارد. ویژگی این اسیب آن است که موقت بوده و پس از قطع مواجهه با صدا، عمدتا در مدت چند ساعت بهبود پیدا می کند. اصوات با فرکانس پایین اثرات کمتری در ایجاد افت موقت شنوایی داشته و محدوده فرکانس ۲-۶ کیلوهرتز بیشترین اثر را دارند. حداقل تراز فشاری که می تواند باعث افت موقت شنوایی شود، حداقل ۶۵ دسی بل است. عارضه افت موقت شنوایی بسته به تراز فشار صوت و مدت مواجهه می تواند از چند ساعت تا چند هفته باشد.
افت دائم شنوایی (Permenent Threshold Shift)
در صورتیکه مواجهه با صدا تکرار گردد و بصورت دائمی درآید افت موقت به افت دائم تبدیل می شود. این افت نه در اثر خستگی دستگاه شنوایی بلکه در اثر تخریب سلول های مژکدار اندام کرتی صورت می گیرد و اغلب بهبودی به دنبال ندارد.افرادی که دارای افت موقت شنوایی هستند ممکن است دچار افت دائم شنوایی گردند. افت دائم شنوایی در صدا عمدتا از فرکانس ۴۰۰۰ هرتز شروع می شود و میزان آن بسته به عوامل مختلف فردی و محیطی متفاوت می باشد. خصوصیات فردی مهم شامل سن، سابقه کار، نژاد، تغذیه م بیماری است. مسمومیت با اکسید کربن، جیوه، فسفر، سرب و برخی دارو ها نظیر جنتامایسین، استرپتومایسین و سالیسیلات نیز می تواند با ایجاد کم شنوایی اثرات صدا را بر دستگاه شنوایی تشدید نماید. ضربه به سر، عفونت ها و برخی به علت شروع افت از نواحی اطراف ۴ کیلو هرتز، فرد در ابتدا متوجه کاهش شنوایی خود نمی گردد. حتی ممکن است به اشتباه اظهار نماید که به صدای محیط کار خود عادت کرده است. لازم به ذکر است اگرچه در محدوده خاصی از تراز فشار صوت ممکن است استخوان های گوش میانی عمل تطبیق را انجام دهند، ولی دستگاه شنوایی هرگز قادر به تطابق فیزیولوزیک با صدا نیست. زمانی فرد متوجه افت شنوایی خود می شود که در مکالمه و ارتباط اجتماعی او محدودیت ایجاد شده باشد. در چنین شرایطی شخص دچار درجاتی از کری شغلی شده است که عمدتا برای بهبودی به درمان جواب نمی دهد.
ب- ضربه صوتی
ج- وز وز گوش
۲- تداخل با مکالمه: مکالمه در محیط های کاری به عنوان یکی از راهکار های ارتباط می باشد که در صورت وجود صدای زمینه مخصوصا در فرکانس های حدود مکالمه( ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ هرتز) می تواند ارتباط بین افراد را از طریق کلامی مختل سازد و باعث بروز اشتباه و حوادث گردد. در ارزیابی صدا، تراز تداخل مکالمه نیز محاسبه می گردد.
۳- اثر روی اندام بینایی: در مواجهه با صدا، کنترل تطابق و تعقیب اشیا به هم می خورد و عکس العمل به نور کم می شود.
۴- اثر بر روی سیستم تعادلی( گیجی، تهوع، اختلال در راه رفتن)
۵- ناراحتی های اجتماعی: مانند اثر بر خواب و روابط اجتماعی و خانوادگی خصوصا هنگامی که افت شنوایی به ناحیه مکالمه سرایت نموده باشد. افرادی که دارای افت شنوایی دائم می شوند، میل دارند این عارضه مخفی بماند. لذا در اجتماعات کمتر شرکت می کنند.
۶- اثرات عصبی: اثر بر دستگاه گوارش شامل اختلالات و حتی درد های شکمی و ترشح زیاد اسید معده و تشدید بیماری های مرتبط
۷- اثر بر روی الکترولیت ها: مخصوصا روی نگهداری سدیم در ادرار نقش محدود کننده دارد. مواجهه با صدا در تطابق بدن با گرما نقش منفی دارد.
۸- اثرات جانبی: شامل کاهش راندمان کار، افزایش ریسک حوادث
۹- اثرات روانی: هیجان، تحریک پذیری و اختلالات روانی، مطالعات نشان می دهند افرادی که مواجهه مستمر با صدا دارند، بیشتر به اختلالات روانی دچار می شوند.
۱۰- اثرات فیزیولوژیک عمومی: صدا می تواند باعث تحریک عصبی شده و ضربان قلب، فشا خون و مصرف اکسیژن و تعداد تنفس را افزایش می دهد که این تغییرات بر عملکرد دستگاههای بدن اثر نامطلوب دارد. این عوارض برای کسانی که دارای یماری های قلب و عروق هستند، و همچنین زنان باردار بسیار خطرناک است.
۱۱- اثر ذهنی صدا: برای همه افراد جامعه چه در محیط کار و چه در اجتماع اثر ذهنی صدا یکسان نبوده و افراد مختلف از نظر اثرات روانی و عصبی آن یکسان تحت تاثیر قرار نمی گیرند، لذا ممکن است یک صدای واحد برای بعضی از لفراد قابل تحمل و برای دیگران آزار دهنده باشد. این عامل مستقل از تراز فشار است و منحصر به تراز های بالاتر نیز هست.
موارد فوق اگر چه تهدیدی بر سلامتی انسان به شمار می آیند، ولی با پیش گیری و کنترل سر و صدا های قابل کنترل، می توان در کاهش آنها تاثیر مثبت گذاشت. شاید با کمی تغییر عادات و توجه بیشتر به سلامتی سیستم شنوایی به عنوان یکی از ارگان های حیاتی بدن، آرامش بیشتری را در زندگی احساس کنیم. باید باور کنیم که با پرهیز ازتولید صدا های غیر ضرور، مانند فریاد زدن در تونل ها، بوق زدن بیجا، بلند کردن صدای سیستم صوتی اتومبیل، حتی حمل کردن وسایلی که سر و صدای اضافی تولید می کنند و ده ها مورد دیگر می توان به حفظ آرامش محیط کمک کرد. باور کنیم که حفظ محیط زیست فقط نریختن زباله در خیابان نیست.
با تشکر از مدیریت سایت و به امید سلامتی مردم خونگرم میمه
سلام اقای شیبانی بخدا سوگند از یک ریال تا میلیاردها اگر برای فرونشاندن عطش خون خوری این افعی خفته در شهر خرج شود حرام کردن بیت المال است فکری برای انتقال ان به خارج از شهر شود
با سلام این زمانه آدمی را جوری تربیت میکنه که کارشناس که چه عرض کنم ارشددونم تو هر زمینه ایی خواهید گرفت .بزرگواری که فرمودید زمینهای ارزان مگه مسکن مهر را مفت به مادادند که باید اینجوری زجر بکشیم ی فکر اساسی بکنید .خواهشا
یاکاشف الکرب ان وجه الحسین علیه السلام اکشف کربی به حق اخیک الحسین علیه السلام
ای ماه بنی هاشم خورشید لقا عباس ای نور دل حیدر شمع شهدا عباس
از درد و غم ایام ما رو به تو آوردیم دست من مسکین گیر از بهر خدا عباس
آقایان شیبانی و سراجی اجرتون با حضرت عباس علیه السلام که به فکر مشکلات مردم هستید و اما خطاب به آقای مقصودی که در تلگرام عنوان کرده ایدشهرداری توان پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارد چه برسد به انجام مصوبات جلسه این صحبت شما توهین به همشهریان می باشد مردم مسخره شما نیستند که مصوبه اجرا کردید و بعد به مصوبه و ریش مردم بخندید اصلا کمربندی باید بدون هیچ هزینه کردی حذف شود و به عنوان جاده شهری محسوب گردد هرچند که شعور تصمیم گیری ندارید شما هم در خون به ناحق ریخته مسافران عزیز مقصرید آقای شیبانی امشب خیلی حالم گرفتست و میخوام دو رکعت نماز توسل به حضرت ابالفضل علیه السلام بخوانم هرچند که خیلی رو سیا هم دعاگویتان هستم و از خدا برای بازماندگان مرحوم واقف طلب اجر و صبر دارم و توهین کنندگان و مقصران را حواله می کنم به حضرت عباس علیه السلام آقایانی که قدرت تصمیم گیری و رفع مشکلات را ندارید نفرین مردم پشت سرتونه حواستون و جمع کنید گندم از گندم بروید جو زجو
مگر نه اینکه شهرداری میمه یک ارگان مردم نهاد است و مردم میمه راضی نیستند بودجه و عوارض محدود این چند هزار نفر باقیمانده همشهریان در جاده مرگ موسوم به کمربندی هفتاد سال پیش هزینه شود و به شهرداری میمه و همشهریان ما تحمیل و دیکته شود در حالیکه نسبت استفاده کنندگان این مسیر در مقام مقایسه مسافرین کشوری عبوری و همشهریان میمه ای ما یک به هزار هم کمتر است اما وضعیت توافقنامه تحمیلی هفتاد درصد شهرداری میمه و سی درصد اداره راه و ترابری است.
ان هم فقط و فقط به دلیل دلسوزی مردم و مسولین شهر میمه برای مسافرین عبوری و همشهریان مان
به خدا قسم راننده ها هم از رانندگی در این جاده پر پیچ و خم و دوطرفه و کم عرض و پرشیب وحشت و احساس نا امنی می کنند خواهشا تا زمانی که اصلاح نشده فقط جهت عبور محموله های ترافیکی با مجوز شهرداری و شورای شهر میمه استفاده گردد و اگر قرار است شهرداری میمه به دلیل وجود داشتن در حریم شهری میمه در ان هزینه نماید از شورای شهر میمه خواهشمندیم از اطلاق نام کمربندی در این جاده خود داری و تغییر نام و کاربری داده و تا اطلاع ثانوی جاده مرگ را ببندند جز در موارد ضروری در بقیه موارد به عنوان یک خیابان داخل شهری همانند خیابان ۲۲بهمن و بلوار انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به اینکه این خیابان بافت شرقی شهر میمه را به شهرک صنعتی نگین اتصال می دهد خیابان شهرک صنعتی نگین نامگذاری شود
جناب شیبانی یا میبایست یا قلم برنده خود جواب کسی را که به تصمیم و رهنمودهای قانونی ی مقام معظم رهبری نسبت به برجام سفسطه و ایراد بنی اسرائیلی گرفته را میدادید و یا اینکه انرا منعکس نمیکردید انگار خدای نکرده دور ازجون شما هم یه چیزیتون میشه ها بنده جواب دارم ولی انتظار دارم که شما در اینگونه مواقع ثابت کنید که مقلد رفسنجانی ها نیستید و مقلد مقام معظم رهبری هستید انچنان که مدعی هستید البته
با سلام من مقلد مقام معظم رهبری هستم و حکم حکومتی را بر اساس اعتقاداتم فصل الخطاب می دانم . سوال کننده نه سفسطه کرده و نه ایراد بنی اسرائیلی گرفته است . سوالی است که می تواند برای هر کسی پیش بیاید . بدیهی است همانگونه که کنگره می توانست برجام را رد کند مسئول تعیین سیاستهای کلی نظام هم می تواند اجرای برجام را به الزاماتی مشروط کند .
اگر با دقت به کامنت معترض توجه شود اتفاقا ایراد ایراد غیر منطقی هست چرا که شما نیز جوابش را از بدیهیات دانسته اید اما این بدیهیات از منظر مبتدیان به مسایل سیاسی از بدیهیات نبوده بلکه ابهام انگیز و نوعی بازی با افکار است و چه خوب است که بلافاصله همین جواب را میدادید و منتظر معترض نبودیدو در ضمن توجیه از شان شما بدور بوده و بهتر است در اینگونه مواقع فروتنی کنید دوست ایام قدیم شما