حاجی ، پای ثابت استیضاح وزرای دولت

2015-10-05
409 بازدید

زینب صفری: آخوندی بعد از فرجی دانا و فانی سومین وزیر دولت تدبیر و امید است که با درخواست استیضاح نمایندگان باید راهی مجلس شود.  مجلس نهم اگرچه داعیه همراهی و تعامل با دولت را دارد اما انجام دو استیضاح (به جز استیضاح آخوندی)، اعلام وصول ۱۰ استیضاح دیگر، ارائه ۱۴ کارت زرد، بیش از […]

۱۵-۶-۱-۲۲۵۹۹۵۵۷۵_۶۳۵۶۸۶۸۱۷۵۲۲۰۲۳۴۵۴_s

زینب صفری: آخوندی بعد از فرجی دانا و فانی سومین وزیر دولت تدبیر و امید است که با درخواست استیضاح نمایندگان باید راهی مجلس شود.  مجلس نهم اگرچه داعیه همراهی و تعامل با دولت را دارد اما انجام دو استیضاح (به جز استیضاح آخوندی)، اعلام وصول ۱۰ استیضاح دیگر، ارائه ۱۴ کارت زرد، بیش از دو هزار سوال و هفت هزار و ۲۳۲ تذکر نمایندگان به وزا (طبق آخرین آماری که در خردادماه اعلام شد) آن هم در شرایطی که تنها دو سال از عمر دولت می گذرد، حکایت از راه پرسنگلاخ رابطه دولت و مجلس دارد.

برخی این شرایط را ناشی از تحرک گسترده اقلیتی پر سر و صدا در مجلس می دانند که اکثریت منفعل را به همراه خود به مقصد دلخواه می کشاند. با نگاهی به اسامی نمایندگان استیضاح کننده معلوم می شود نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان و جبهه پایداری بیشترین سهم را در استیضاح وزرای دولت یازدهم دارند.

اگرچه فهرست کامل همه نمایندگان امضا کننده استیضاح وزرای دولت یازدهم در دسترس نیست، اما از میان اسامی منتشر شده چهره هایی همچون پژمانفر، طبیب زاده، آلیا، کریمی قدوسی، سالک، کوثری، طاهری، بیرانوند، آصفری، ایرانپور، کامران، ثروتی، قاضی پور، لارگانی و دلیگانی که همگی از چهره های عضو جبهه پایداری و یا نزدیک به این طیف سیاسی هستند پای ثابت استیضاح وزرای دولت یازدهم هستند.

——————-

حاجی دلیگانی همچنین در گفتگو با شاهین نا ( ۹۴/۷/۱۱) از استیضاح وزیر امورخارجه گفت : نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی از بررسی مسئله استیضاح وزیر امورخارجه به جهت ضعف دیپلماسی کشور و دست دادن با رئیس جمهور آمریکا که کار نادرستی بود خبر داد و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم بانی اصلی همه جنایت هایی که در منطقه رخ می دهد اعم از بمباران مردم مظلوم یمن، سوریه و عراق و دیگر کشورها و همچنین جنگ تحمیلی هشت ساله که بر ملت ایران تحمیل شد و دیگر اقدامات لجستکی در کشور، آمریکا می باشد.و از آنجاییکه ما رئیس جمهور آمریکا را مظهر شیطان بزرگ می دانیم دست دادن با شیطان بزرگ اقدام نابجایی بوده که انتظار آن را نداشتیم.این موضوعات ملت ایران را ناراحت کرده که نمایندگان مردم در مجلس موضوع را بررسی و بنابر مصالح مردم و کشور تصمیم مقتضی خواهند گرفت.