امروزنامه ها – سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۲۹ September, 2015

2015-09-29
85 بازدید

با این حال روزنامه کیهان در سرمقاله خود این انتقاد غیر منصفانه را به رئیس‌جمهوری وارد دانست که «آیا سرنوشت تلخ و غمبار ۳۰۷ مفقود، ارزش آن را نداشت که آقای رئیس‌جمهور یا دست کم وزیر خارجه، سفر تشریفاتی نیویورک را لغو کنند و پیگیر این مسئله مهم ملی باشند؟! و اینکه چرا رئیس‌جمهور، بعد […]

  • با این حال روزنامه کیهان در سرمقاله خود این انتقاد غیر منصفانه را به رئیس‌جمهوری وارد دانست که «آیا سرنوشت تلخ و غمبار ۳۰۷ مفقود، ارزش آن را نداشت که آقای رئیس‌جمهور یا دست کم وزیر خارجه، سفر تشریفاتی نیویورک را لغو کنند و پیگیر این مسئله مهم ملی باشند؟! و اینکه چرا رئیس‌جمهور، بعد از اطلاع از حادثه منا سفر نیویورک را ناتمام نگذاشت که به کشور بازگردد!؟». این روزنامه عمل رئیس‌جمهوری را اهانت غیرقابل توجیه به مردم و بی‌اعتنایی به جان باختگان دانسته است. این هجمه‌ها حتی بازگشت زودهنگام روحانی را هم هدف قرار داده و با اشاره به این که از ابتدا قرار بوده این سفر ۵ روزه باشد، تعجیل رئیس‌جمهوری در بازگشت از نیویورک را یک شوی تبلیغاتی دانسته‌اند. این در حالی است که اولا فرصت سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل موضوع کم اهمیتی نیست که بتوان آن را به راحتی از دست داد، و در وهله دوم فارغ از اختلاف زمانی تهران و نیویورک، بازگشت زودهنگام روحانی را نه به روزشماری که به برنامه‌های مهمی که وی لغو کرده است تا به موقع بازگردد باید توجه کرد.
    شاید این یادآوری برای منتقدان دولت لازم باشد که در مرداد ماه سال ۹۱ زمانی که محمود احمدی‌نژاد همزمان با زلزله آذربایجان، دو روز قبل از اجلاس کشورهای اسلامی برای حج غیرواجب به مکه و مدینه رفت و نه تنها در بازگشت از این سفر تعجیل نکرد که تازه پس از دو هفته در مناطق زلزله زده حضور یافت. این موضوع با عدم صدور به موقع پیام تسلیت از سوی ریاست‌جمهوری قابل انتقادتر هم شد. در این سفر، معاون اجرایی احمدی‌نژاد – که هم اینک به دلیل اتهام در یک پرونده، در بازداشت به سر می‌برد – و همچنین وزیر راه و شهرسازی که قاعدتاً در امر امدادرسانی و مدیریت بحران باید نقش‌آفرین باشند، همراه رئیس دولت عازم سفر شدند. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب و دیگر مقامات غیر دولتی در همان لحظات اولیه در منطقه حضور یافتند و با مردم زلزله زده و مصیبت‌زده همدردی و همنوایی کردند. جالب آن است که رسانه‌های حامی محمود احمدی‌نژاد در توجیه عدم حضور او، مدعی بودند که نیازی به حضور احمدی‌نژاد در مناطق زلزله زده نیست. حال در چنین شرایطی همین رسانه‌ها به یکباره رنگ عوض کرده و مدعی احقاق حقوق مردم شده‌ و می‌گویند که روحانی باید سفر خود به سازمان ملل را ناتمام و راهی تهران می‌شد. در حالی که امکان حضور مقامات ایرانی در عربستان سعودی اصلا و ابدا میسر نبود. در میان این منتقدان نام عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما نیز دیده می‌شود که پخش برنامه خنده‌بازار از رسانه ملی تحت امرش، درست پس از واقعه زلزله ورزقان در آذربایجان مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفت. باید از منتقدان دولت تدبیر و امید پرسید که آیا حوادث گذشته را فراموش کرده و دچار آلزایمر شده‌اند؟! شاید هم دولت تدبیر و امید را مختص به یک نفر می‌دانند که این همه اتهام را به روحانی نسبت می‌دهند یا شاید کیهان از تصمیم رئیس‌جمهوری برای بازگشت به کشور بی‌اطلاع بوده و دولت را متهم را کرده‌است؟!
  • ۸۵۱ddf50