اوباما : هدف تحریم‌ها، تنبیه ایران نبود، آنها تاریخی غرورآفرین دارند

2015-09-28
69 بازدید

به گزارش الف، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی پرداخت که مهم ترین صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا به شرح زیر است: – ایالات متحده برای ۷۰ سال است که تلاش می‌کند مانع از جنگ جهانی سوم شود. ما یک نظام بین‌المللی را برای ایجاد هزینه علیه کسانی که […]

۱

به گزارش الف، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی پرداخت که مهم ترین صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا به شرح زیر است:

– ایالات متحده برای ۷۰ سال است که تلاش می‌کند مانع از جنگ جهانی سوم شود. ما یک نظام بین‌المللی را برای ایجاد هزینه علیه کسانی که به جای همکاری به دنبال نزاع هستند، اعمال کنیم.

-ما تلاش می‌کنیم تا یک سیستم قوانین و هنجارهای بین‌المللی را ایجاد کنیم که بهتر، مستحکم‌تر و هماهنگ‌تر باشد. این اصول بین‌الملل به پیشرفت سریع‌تر دموکراسی‌ها، توسعه، و آزادی بین‌المللی در هر قاره‌ای کمک کرده است.

-تاریخ نشان داده که دیکتاتوری‌ها بی ثبات است، در داخل آمریکا برداشت های خطرناکی از قدرت وجود دارد، پیشرفت جهانی هرگز در خط مستقیم صورت نمی‌گیرد.

-توافق هسته ای با ایران احتمال جنگ را کاهش داد، هدف تحریم‌ها تنبیه ایران نبوده است و هدف از این اقدامات، آزمودن اراده ایران برای تغییر دادن رویه‌ها و خط‌مشی‌ها خود در پرونده برنامه هسته‌ای این کشور بوده است.

-وقتی کارم شروع شد، پیمان منع استفاده از تسلیحات نظامی با سرکشی ایران در خطر بود. اما توانستیم به توافق برسیم. شعار مرگ بر آمریکا ایران را امن تر نخواهد کرد. ایرانی‌ها تاریخی غرورآفرین دارند.

-اگر توافق هسته‌ای ایران بطور کامل اجرا شود، منع تسلیحات هسته‌ای تقویت شده وجلوی جنگی بالقوه گرفته شده و جهان امن تر می‌شود. ما نمی‌توانیم کنار بایستیم زمانی که سرزمین و حق حاکمیت یک ملت به شکلی وقیحانه نقض می‌شود.

-هدف ما از اعمال تحریم علیه روسیه بازگشت به دوران جنگ سرد نیست.

– ما قصد منزوی کردن روسیه را نداریم و تغییر در کوبا یک شب حاصل نمی شود، البته من اطمینان دارم کنگره تحریم های آنها را لغو خواهد کرد.

-سیاست روسیه قدرت روبل را بسیار کاهش داد و آن را نابود کرد و در کشورهایی که دموکراسی وجود ندارد فجایعی مانند سوریه پیش می آید.

-ما با داعش کنار نخواهیم آمد و آمریکا آماده است برای حل بحران سوریه با ایران و روسیه همکاری کند.

– یک راه در سوریه نیازمند انتقال از اسد به یک رهبر جدید است. قدرت نظامی برای حل بحران در سوریه کافی نیست. هیچ جایی برای مهیا کردن فضا برای فرقه‌های آخرالزمانی همچون داعش وجود ندارد.

-با همدیگر می‌توانیم فقر شدید را از بین ببریم و فرصت‌های موجود بر سر راه فرصت‌های اهداف توسعه هزاره را رفع کنیم.

-آمریکا تعداد پناهجویان را افزایش داده است و از بیم‌ها و امدیدهای مردم برای مقاصد افراط گرایانه استفاده می شود.

-جامعه بین الملل باید برای ساخت نظامی مبتنی بر عدل و انسانیت تلاش کند.

– ما باید با اجماع جهانی با گرم شدن کره زمین مقابله کنیم و کمک به آسیب دیدگان کمک به امنیت همه ما است.

– تا آخر وقت امروز، ایالات متحده به بیش از ۵۰ کشوری خواهد پیوست که برای تقویت قابلیت‌های صلح‌بانی سازمان ملل سرمایه‌گذاری می‌کنند.

-ما با بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل گفتگو کردیم تا از طریق ایجاد ائتلاف حتی با دشمنان مانع بروز جنگ جهانی سوم شویم. ما اینکار را از طریق حمایت از دموکراسی هایی که مردم خواستار آن بودند نه قدرتهای بیگانه انجام دادیم، ما همچنین این کار را از طریق ایجاد نظامی بین المللی صورت دادیم که هزینه های سنگینی بر کسانی که نزاع و جنگ را به جای همکاری انتخاب می کنند، تحمیل می کند.

– برای ۵۰ سال بود که ما یک سیاست ناکام را نسبت به کوبا به پیش بردیم، گشایش، و نه سرکوب، زندگی را بهتری را برای کوبایی‌ها فراهم می‌کند. زمانی که نظم به صورت کلی از بین برود، ما باید اقدام کنیم. اما زمانی که با یکدیگر اقدام کنیم قدرتمندتر خواهیم بود.