حمیدرضا سراجی – چرا به قطار ایستاده سنگ نمی زنند؟

2015-09-01
562 بازدید

این روزها بازار انتقاد و خرده گیری بسیار رواج پیدا کرده و هر کس به نوبه خود عملکرد دیگری را به باد انتقاد می گیرد. شهرداری و شورای اسلامی میمه در راستای معرفی میمه اقدام به ایجاد غرفه ای در یک نمایشگاه کشوری نمودند که به حق کاری شایسته بود و همگان بر خوب بودن […]

photo_2015-08-31_21-04-03

این روزها بازار انتقاد و خرده گیری بسیار رواج پیدا کرده و هر کس به نوبه خود عملکرد دیگری را به باد انتقاد می گیرد.

IMG_4167

شهرداری و شورای اسلامی میمه در راستای معرفی میمه اقدام به ایجاد غرفه ای در یک نمایشگاه کشوری نمودند که به حق کاری شایسته بود و همگان بر خوب بودن آن اذعان داشتند. البته ممکن است ایراداتی هم داشته باشد اما تذکر دادن و انتقاد هم شیوه خاص خودش را دارد. شایسته بود که اگر ایرادی هم وجود داشت ، ضمن برشمردن محاسن کار به صورت علنی ، آن ایراد هم در خفا تذکر داده می شد.
همان گونه که امیرالمومنین می فرماید:
نصیحت گفتن به فردى در حضور مردم،کوبیدن شخصیت آن فرد است
و امام حسن عسکری علیه السلام در این مورد می فرماید:
آن کس که برادر خود را در خفا اندرز گوید به وى جمال و زیبائى بخشیده است و کسى که به برادرش آشکارا نصیحت کند وی را زشت کرده است.
نقد عملکرد دیگران زمینه پیشرفت ایشان را فراهم می کند ولی نقدی که فقط به بزرگنمایی کاستی ها بپردازد انتقادی مخرب می باشد.

yaghubi

همین نکات در رابطه با برگزاری مسابقات فوتسال روستایی و عشایری استان هم باید رعایت می شد و منتقدین می بایست ضمن تقدیر از قبول میزبانی و زحمات انجام شده مشکلات موجود را به عوامل اجرایی تذکر می دادند .
از ریاست محترم شورای شهر که طعم تلخ انتقاد مخرب را در رابطه با نمایشگاه تهران چشیده اند انتظار می رود ابتدا زحمات کشیده شده توسط عوامل اجرایی و کیفیت برگزاری مسابقات را در نظر می گرفتند و سپس ایرادات موجود در پذیرایی و ظاهر ورزشگاه را به صورت خصوصی به مسئولین برگزاری تذکر می دادند.
چنانچه این گونه انتقادات ادامه یابد هیچ کس برای انجام کاری فراتر از وظایفش داوطلب نمی شود و میمه را سکونی فراتر از قبل در بر خواهد گرفت.
هیچ کدام از دو برنامه مذکور جزء وظایف مجریان نبوده و چنانچه در آینده از برعهده گرفتن این گونه برنامه‌ها سر باز زنند جای شکوه نیست. ولی در همین ادارات شهر خودمان بسیاری در انجام وظایف عادی خود نیز کم کاری می کنند ولی مورد نقد قرار نمی گیرند.

photo_2015-08-31_21-04-10

اما هیچ کس به قطار ایستاده سنگ نمی زند!!