محسن کهن پور از وین در مورد گلستان میمه

2015-08-09
396 بازدید

سلام اقای شیبانی. دورادور از اقدامات مثبت شما در کشت زمینهای میمه مطلع گشتیم.متاسفانه به دلیل خشک سالی دست شما در افزایش زمین زیر کشت محدود خواهد شد؛ اما چقدر تلاشهای شما قابل ارج نهی بیشتر خواهد شد اگر به فکر محصولات موازی با عرق گیری باشید.در تابستان گذشته سفری کوتاه به جنوب اسپانیا داشتم. […]

üzüm-baği-abt79.ir_1

سلام اقای شیبانی.
دورادور از اقدامات مثبت شما در کشت زمینهای میمه مطلع گشتیم.متاسفانه به دلیل خشک سالی دست شما در افزایش زمین زیر کشت محدود خواهد شد؛ اما چقدر تلاشهای شما قابل ارج نهی بیشتر خواهد شد اگر به فکر محصولات موازی با عرق گیری باشید.در تابستان گذشته سفری کوتاه به جنوب اسپانیا داشتم. دهکده ای در شمال جبل الطارق توجه من را به خود جلب کرد.دوستم اهل ان دهکده بود.روستایی در حد اذان اما با وسعتی در حد کل بخش.به دلیل داشتن خانه باغ های ان دهکده.هوایش خنک تقریبا مثل میمه.محصولاتش فقط انگور که بهترین انگورش ان بود که ما بهش نگاه نمیکنیم، اما تمامی درامد مردم شهر از فروش انگور بود به کارخانه ی روستا.
البته که میدانم چنین کاری نمشود انجام داد اما چرا اقدام به کاشت درخت بید مشک نمیکنید در کنار گلستان؛ تا اینده ایجاد یک کارگاه  عرق گیری را تضمین کنید.من میدانم که با ابیاری قطره ای و خاک فسیلی که در اختیارتان است توانایی تولید بهترین محصول و گرانترین اسانس دنیا را خواهید داشت.اگر تماسی با کارخانه گلاب زهرا در کرمان بگیرید( قبلا من بازدیدی از انجا داشتم) گران ترین محصولات خود را به شرکت های فرانسوی در فروش اسانس رز( محمدی خودمان) دارد.
امیدوارم اولین و پیشرفته ترین محصولات اسانس را در کنار گلستان ببنیم.
شادزی مهر افزون اقای شیبانی و دوستانتان.

محسن کهن پور.
وین
اوت ۲۰۱۵

—————-

دوست و برادر بسیار عزیزم آقای محسن کهن پور

 از اینکه  علیرغم دوری  از وطن و زاد و بوم ، به فکر مردم خود هستید بسیار مسرورم و از خمیرمایه ی اصالت شما جز این هم انتظار نمی رود. در راستای پیشنهاد شما بنا داریم با حداکثر بهره وری از آب و زمین مناسب ، تغییرات موثر و درآمدزا در کشت محصولات کشاورزی اعم از گلخانه ای و باغی و صنایع تبدیلی نظیر آنچه فرمودید داشته باشیم . در این رهگذر نیازمند استفاده از دیدگاههای مختلف و ارائه ی ایده های جدید هستیم . امیدواریم همواره بتوانیم از دیدگاههای ارزشمند جنابعالی استفاده کنیم .

با احترام – عبدالرضا شیبانی – نهم اگوست ۲۰۱۵