گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۴/۴/۵

2015-06-27
84 بازدید

گزارش و تصاویر : امیر حسین صادق در نهمین روز ماه مبارک رمضان نماز وحدت آفرین جمعه با حضور با شکوه نمازگزاران نقاط مختلف بخش میمه در مسجد جامع برگزار گردید . امام جمعه ی بخش میمه در خطبه ی اول نماز مردم را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت که خداوند با انسان […]

گزارش و تصاویر : امیر حسین صادق

IMG_2976

در نهمین روز ماه مبارک رمضان نماز وحدت آفرین جمعه با حضور با شکوه نمازگزاران نقاط مختلف بخش میمه در مسجد جامع برگزار گردید . امام جمعه ی بخش میمه در خطبه ی اول نماز مردم را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت که خداوند با انسان های پرهیزکار و فرمانبردار و اشنا به وظایف دینی  می باشد.

IMG_2981

حجت الاسلام والمسلمین زمانی  افزود : ویژگی های ماه مبارک رمضان این است که انسان را از بدی ها پاک می کند و سلامت جسم و جان و روح انسان را در بردارد و روزه انسان روزه دار را از بیماری های اخلاقی مانند حسد و تکبرپالایش می کند.

IMG_2994

توجه به ابعاد مختلف روزه به انسان می آموزد که هدف از گرفتن روزه تحمل تشنگی و گرسنگی نیست بلکه مبارزه با شیطان و مقاومت در برابر خواسته هاینفسانی می باشد.

IMG_2972

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: روزه هم فایده ی دنیوی دارد و هم پاداش اخروی ، روزه مانند سپری است در مقابل بیماری های اخلاقی و رفتاری واجتماعی و نجات در مقابل عقوبت الهی است.

IMG_3030

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: انسان بدبخت و بیچاره کسی است که ماه مبارک رمضان بر او بگذرد و او تغییری نکند و بی تفاوت باشد.پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هر کس اخلاق خود را در این ماه نیکو گرداند،خداوند اجازه ی عبور از پل صراط را به او می دهد.مهمترین دستاورد روزه حاکمیت اخلاق و مهربانی و برادری و خیرخواهی است.

IMG_2992

امام جمعه ی بخش میمه در خطبه ی دوم نماز جمعه  ضمن یادآوری تاکید امام حمینی (ره) بر وحدت اقشار مختلف جامعه اضافه کردند که مقام معظم رهبری بزرگترین چالش کشور را سطحی نگری در مسائل مختلف  عنوان کردند.

IMG_3039

امام جمعه ی بخش میمه اضافه کردند: اگر یکدیگر را متهم کنیم آب گل آلودی می شود که دشمن از آن سوءاستفاده می کند و همه باید در پیروی از رهبری به وحدت برسیم.

IMG_2993

مناسبتها :

دهم رمضان وفات ام المومنین حضرت خدیجه ی کبری ، پنجم تیر روز مبارزه با مواد مخدر ، ششم تیر سوءقصد به رئیس جمهور وقت ،هفتم تیر شهادت سید الشهدای انقلاب اسلامی شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی و هفته قوه ی قضائیه

IMG_2990

یازدهم تیر شهادت مظلومانه ی آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب ، هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و حامل های انرژی و پانزدهم رمضان ولادت امام حسن مجتبی مناسبتهای هفته است .

IMG_2994

امام جمعه ی بخش میمه در ادامه ی بیانات خود حمایت مقام معظم رهبری ازتیم مذاکره کننده ی هسته ای را سرمایه ای بزرگ دانستند که تیم مذاکره کننده با چنین پشتوانه ای از حقوق ملت ایران دفاع خواهند کرد و در مقابل زیاده خواهی های غربی ها خواهند ایستاد.

IMG_3058

امام جمعه ی بخش میمه جنایات ال سعود و نسل کشی آنان در یمن را خدمت به صهیونیست ها دانستند و فرمودند که گروه های تکفیری و داعش نمایندگان صهیونیسم برای اسلام هراسی می باشند.

IMG_3070

بر اساس این گزارش در بین دو نماز بسته ی فرهنگی کمیته ی امداد امام خمینی میمه تحت عناوین یک جرعه از آسمان و ادعیه ی ماه مبارک رمضان در اختیار نمازگزاران قرار گرفت .