گردهم آیی ائمه ی جمعه و روحانیون شهرستان در کلهرود

2015-06-16
142 بازدید

منبع : سایت فرمانداری – گردهمایی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه،ائمه جمعه شهرستان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان،نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان، بخشدار مرکزی و جمعی از روحانیون […]

۱۰۰

منبع : سایت فرمانداری – گردهمایی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه،ائمه جمعه شهرستان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان،نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان، بخشدار مرکزی و جمعی از روحانیون و طلاب شهرستان شاهین شهر و میمه روز چهارشنبه ۹۴/۳/۲۰ در روستای کلهرود برگزار شد.

فرماندار شهرستان در این گردهمایی با بیان اینکه منابع طبیعی بعنوان سرمایه ملی هر کشور بحساب می آید ، یکی از شروط توسعه پایدار در جامعه را حفظ منابع طبیعی دانست و خاطر نشان نمود : در برنامه ریزی جهت توسعه پایدار؛ اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه ، حفظ مولفه های اثرگذار زندگی از جمله توجه به طبیعت و حفظ محیط زیست مد نظر قرار می گیرد،  به همین دلیل نادیده گرفتن و سهل انگاری در مورد حفظ و گسترش منابع طبیعی قابل پذیرش نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه توسعه صنعتی و کشاورزی با حفظ طبیعت باید در دستور کار قرار گیرد افزود: دولت تدبیر امید و شخص رئیس جمهور محترم دکتر روحانی تاکید ویژه ای بر حفظ محیط زیست ، منابع طبیعی و آبخیزداری وافزایش  بهره وری در کشاورزی دارند.

۱۱۰

فرماندار در ادامه با اشاره به روایات و احکامی که با موضوع حفظ منابع طبیعی و محیط زیست وجود دارد،  به نقش مهم طلاب و روحانیون در جهت فرهنگ سازی بین مردم برای حفظ و حراست از منابع طبیعی در سطح شهرستان اشاره کرد، و خواستار تشویق و ترغیب کشاورزان و همچنین مردم جهت حفاظت از این سرمایه های ملی شد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اسفند ماه ۹۳ در خصوص حفظ و حراست از منابع طبیعی افزود: معظم له همواره بر حفظ و حراست از منابع طبیعی تاکید داشته اند و لازم است این مهم مورد توجه مسئولین و مردم قرار گیرد.

فرماندار با اشاره به پدیده زمین خواری گفت :دولت به هیچ وجه اجازه و فرصت فعالیت به زمین خواران را نخواهد داد و در مبارزه با زمین خواری مصمم است.

علیرضا بصیری در ادامه با بیان همدلی و همزبانی موجود بین مسئولین شهرستان آنرا فرصت مناسبی جهت خدمتگزاری به مردم شهرستان دانست و افزود بی شک با همراهی و همدلی بین ملت و دولت و بهره گیری از ظرفیتهای موجود می توان بسیاری از مشکلات را بر طرف نمود.

لازم به ذکر است این گردهمایی به همت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان و دفتر امام جمعه شاهین شهر با هدف آشنایی روحانیون با فعالیت های اداره منابع طبیعی در سطح شهرستان و پاسخگوی به سوالات برگزار گردید.