امروزنامه ها – دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / Monday, 1 June, 2015

2015-06-01
33 بازدید

برای یک ازدواج معمولی چقدر باید خرج کرد؟ ایسنا نوشت:  “زن جوان دل پری دارد و می‌گوید مبادا ازدواج کنی! خرج و مخارج عروسی سر به فلک می‌زند. با این همه خرج و مخارج به زن و مرد نفری ۳ میلیون تومان وام ازدواج آن هم با شرایط سخت می‌دهند و پس از پرداخت وام […]

برای یک ازدواج معمولی چقدر باید خرج کرد؟

ایسنا نوشت:
 “زن جوان دل پری دارد و می‌گوید مبادا ازدواج کنی! خرج و مخارج عروسی سر به فلک می‌زند. با این همه خرج و مخارج به زن و مرد نفری ۳ میلیون تومان وام ازدواج آن هم با شرایط سخت می‌دهند و پس از پرداخت وام به طور خودکار مبالغی از آن کسر می‌شود…”

اینها حرف‌های باران ۲۷ ساله است که پس از گذشت یک سال از دوران عقدش در تب و تاب تدارک مراسم عروسی است. او می‌گوید: من و همسرم گمان می‌کردیم باید کاملا روی پای خود باشیم ولی با توجه به گرانی‌ها اشتباه می‌کردیم.

محمدعلی ۳۲ ساله هم که چهار ماه دیگر مراسم عروسی‌اش برگزار می‌شود، معتقد است: جوانان به تنهایی از عهده خرج عروسی بر نمی‌آیند. آنان با پس انداز، وام و کمک گرفتن از اطرافیان می‌توانند از پس مخارج عروسی برآیند. هزینه‌های یک ازدواج تنها پول تالار و شام عروسی نیست و لباس سفید عروسی و خریدها رو هم شامل می‌شود.

۱۴۹e9677