کری ، با بالگرد به بیمارستان ژنو انتقال یافت

2015-05-31
66 بازدید

عصرایران – جان کری وزیر خارجه آمریکا به هنگام دوچرخه سواری در سوئیس، دچار حادثه شد و به وسیله بالگرد به بیمارستان شهر ژنو منتقل شد. جان فوربز کِری (به انگلیسی: John Forbes Kerry) متولد ۱۱ دسامبر ۱۹۴۳، سیاستمدار آمریکاییست که ۶۸مین وزیر امورخارجه و کنونی ایالات متحدهٔ آمریکاست. او از ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۳ سناتور […]

۵۰

عصرایران – جان کری وزیر خارجه آمریکا به هنگام دوچرخه سواری در سوئیس، دچار حادثه شد و به وسیله بالگرد به بیمارستان شهر ژنو منتقل شد.

جان فوربز کِری (به انگلیسی: John Forbes Kerry) متولد ۱۱ دسامبر ۱۹۴۳، سیاستمدار آمریکاییست که ۶۸مین وزیر امورخارجه و کنونی ایالات متحدهٔ آمریکاست. او از ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۳ سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکا بود. در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۰۴ او رسماً به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴ معرفی شد که از جورج بوش شکست خورد. کری در یک منطقه تاریخی در شهربوستون به نام بیکن هیل زندگی می‌کند که یکی از گران قیمت ترین مناطق این شهر به شمار می‌رود.

کری از نوادگان اجداد مشهور آمریکایی از جمله توماس کرنل و یوریس/جرج وولسی می‌باشد. اجداد وی از جمهوری چک امروزی به آمریکا مهاجرت کردند.

دختر او ونسسا کری در سال ۲۰۰۹ با بهروز والا ناهید پزشک و جراح مغز ایرانی-آمریکایی در بیمارستان ماساچوست ازدواج نموده است. بسیاری معتقدند تلاش کری برای بهبود روابط با ایران، به دلیل داماد ایرانی اوست.