دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / Monday, 18 May, 2015

2015-05-18
109 بازدید

باهنر در گفتگو با سایت جماران گفته است: «ما می‌گوییم مشاور اصلی اصولگرایان و جبهه پیروان خط امام و رهبری جامعتین هستند، لذا با آن‌ها در جلسات خصوصی شرکت می‌کنیم و ممکن است با آن‌ها در این جلسات بحث و جدل کنیم، اما در ‌‌نهایت اگر به تفاهم برسند، از آن تبعیت خواهیم کرد. بعضی‌ها […]

باهنر در گفتگو با سایت جماران گفته است: «ما می‌گوییم مشاور اصلی اصولگرایان و جبهه پیروان خط امام و رهبری جامعتین هستند، لذا با آن‌ها در جلسات خصوصی شرکت می‌کنیم و ممکن است با آن‌ها در این جلسات بحث و جدل کنیم، اما در ‌‌نهایت اگر به تفاهم برسند، از آن تبعیت خواهیم کرد. بعضی‌ها سوال می‌کنند شما با پایداری‌ها می‌توانید زیر یک چتر باشید؟ به قول مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی که می‌فرمودند «این کار یک ائتلاف است نه وحدت فلسفی و موضعی.» ما در چنین ائتلافی حضور خواهیم یافت.»

او درباره گروه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد هم تاکید کرد: «طرفداران آقای احمدی‌نژاد بین خودشان انشعابات متعددی دارند و نمی‌توانند یکپارچه شوند. درمیان کسانی که با آقای احمدی‌نژاد کار کرده‌اند افرادی او را قبول ندارند، برخی هم هستند که احمدی‌نژاد آن‌ها را قبول ندارد و برخی هم او را منهای برخی اطرافیانش قبول دارند. بالاخره در جریان آن‌ها انسجام وجود ندارد، یعنی در حد عده و جمع نیستند که بتوانند یک قطب به وجود بیاورند، بخشی با ما هستند، بخشی با رادیکال‌های پایداری هستند و بخشی هم ممکن است بروند به اعتدالیون و اصلاح‌طلبان بپیوندند.»

محمدرضا باهنر درباره تاکید آیت‌الله مصباح‌یزدی بر انتخاب «اصلح» به جای «صالح» که در انتخابات گذشته نیز با همین شعار موجب اختلاف در میان راستگرایان شده بود نیز گفت: «یک حرف خیلی ساده‌ای است اگر یک لحظه به این جمله من دقت بشود، درستی آن تائید خواهد شد. بنده می‌گویم ما صالح مقبول را به اصلح غیر مقبول ترجیح می‌دهیم، یعنی چه؟ یعنی اگر صلاحیت یک نفر در حد عالی و ۲۰ است، اما مقبولیتش به اندازه کسی نیست که صلاحیتش کمتر از او و مثلا ۱۸ است، ما آنکه صلاحیتش کمتر ولی مقبول‌تر است را انتخاب می‌کنیم؛ چون احتمال رای‌آوری‌اش بیشتر است. فرض کنید ۲۹۰ نفر آدم اصلح علامه دهر معرفی کردیم و رای نیاوردند، معلوم است که نتیجه انتخابات برای ما موفق نخواهد بود. ما آدمی را باید معرفی بکنیم که رای می‌آورد.» او کنایه زده بود: «برخی ایده‌آل فکر می‌کنند می‌گویند ما فقط از نمره بیست‌ها حمایت می‌کنیم، این اشکال ندارد، شما همیشه از نمره ۲۰‌ها حمایت کنید، ولی تجربه نشان می‌دهد که در انتخابات موفق نمی‌شویم. من معتقدم اگر این منطق را برای حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی بیان کنند، ایشان هم حتما این حرف منطقی را می‌پذیرند. نماینده شدن مشروط به رای مردم است. بدون رای مردم کسی نمی‌تواند نماینده بشود، هرقدر هم آدم خوبی باشد.»