(مسجد الجمعه) “تا پیش از آنکه انصار، روز جمعه را جمعه بنامند، این روز «یوم العروبه» نامیده میشد. پیامبر اسلام در راه هجرت به «مدینه النبی» در محلهای به نام قبا توقف کرد .پیامبر اسلام که روز دوشنبه وارد محله قبا شده بود، تا روز پنجشنبه با مردم آن قبیله نماز گزارد و همراه آنان، نخستین مسجد اسلام را […]
(مسجد الجمعه)
“تا پیش از آنکه انصار، روز جمعه را جمعه بنامند، این روز «یوم العروبه» نامیده میشد. پیامبر اسلام در راه هجرت به «مدینه النبی» در محلهای به نام قبا توقف کرد .پیامبر اسلام که روز دوشنبه وارد محله قبا شده بود، تا روز پنجشنبه با مردم آن قبیله نماز گزارد و همراه آنان، نخستین مسجد اسلام را بنا کرد. سپس روز جمعه، به سوی مدینه حرکت کرد و در وادی «رانوناء» همراه مردم مدینه «نخستین نماز جمعه» را، اقامه کرد. از آن پس و تا پایان عمر پیامبر اسلام، نماز جمعه، برنامهٔ هفتگی مسلمانان شد.” (منبع: ویکی پدیا)
اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد. و بعد از آن سایر شهرهای ایران نیز دارای نماز جمعه گردید.
در میمه نیز درخواستهای مکرر اهالی در قالب امضای طومار و مراجعه ی حضوری به مسئولان ذیربط در قم و تهران منجر به اقامه ی اولین نماز جمعه در شهر میمه در اسفندماه سال ۱۳۶۰ و به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابراهیم رحیمی گردید.
با توجه به مشکل شرعی و فاصله کم بین دو شهر میمه و وزوان امکان برگزاری نماز در شهر وزوان نبود .
“اگر در جایى نماز جمعه برگزار شد نباید در فاصلهاى کمتر از یک فرسخى آن نماز جمعه دیگرى منعقد شود. پس در این که در هر شهری باید یک نماز جمعه اقامه شود یا بیشتر، از نظر شرع ملاک، مقدار فاصلۀ بین دو نماز جمعه است. بر این اساس؛ اگر با فاصلۀ یک فرسخ دو نماز جمعه اقامه شود، هر دو صحیح است.” (منبع: اسلام پدیا)
اما یک فرسنگ چند کیلومتر است؟
“فَرسَنگ یا فرسخ واحدی برای اندازهگیری مسافت و نزدیک به ۶٬۲۴ کیلومتر است.
بر اساس نوشتههای میر سید علی جناب در کتاب الاصفهان دو نوع فرسنگ وجود دارد:
- فرسنگ متداول
- فرسنگ شرعی
فرسنگ متداول که در زمان ناصرالدین شاه قاجار بوسیله نجم الدوله مقرر شده است، معادل ۶۰۰۰ ذرع معمولی است و بنابراین هر فرسنگ متداول برابر با ۶۲۴۰ متر است.
فرسنگ شرعی که قدمت بیشتری در ایران دارد، معادل ۵۱۶۰ ذرع معمولی بوده است و با توجه به اینکه هر ذرع معمولی معادل ۱۰۴ سانتیمتر میباشد، بنابراین یک فرسنگ شرعی معادل ۵۳۶۶،۴ متر میباشد که برای راحتی محاسبه یک فرسنگ شرعی را برابر ۵۴۰۰ متر (پنج کیلومتر و چهارصد متر) میدانستهاند.” (منبع: ویکی پدیا)
به درخواست اهالی محترم شهر وزوان و با صلاحدید امام جمعه وقت و به منظور ایجاد وحدت بین مردم دو شهر مقرر گردید که نماز جمعه به صورت نوبتی در شهرهای میمه و وزوان منعقد گردد. هر چند این کار باعث تحکیم وحدت گردید اما باعث شد که اغلب مردم این دو شهر هر دو هفته یک بار توفیق حضور در نماز جمعه را داشته باشند.
اما چند سالی است که در شمال شهر میمه حرم مطهر شهدای گمنام احداث گردیده است و چنانچه به عنوان مصلای نماز جمعه در اختیار ستاد نماز جمعه قرار بگیرد. فاصله بین دو مصلای نماز جمعه حدودا ۵۵۰۰ متر خواهد شد و امکان برگزار نماز جمعه در هر دو شهر بصورت مستقل وجود خواهد داشت و نمازگزاران شریف دو شهر با وقفه ی ۱۵ روزه برای کسب توفیق اقامه ی جمعه مواجه نخواهند شد .
مشاهده نقشه در google map
لذا از امام جمعه محترم و شوراهای اسلامی دو شهر تقاضا مندیم این موضوع را بررسی نموده و در صورت صلاحدید نسبت به اجرایی نمودن این طرح اقدام نمایند.
پیشنهاد بسیارعالی وپسندیده ای است حتما برنامه ریزی به عمل آمده چراکه هم برای میمه خوب است وهم برای اهالی محترم شهروزوان که همه هفته نمازجمعه داشته باشند واستقلال خودشان راحفظ کنند
عزیزم کلمه ای داریم بنام لوس یعنی چه اگر لوث است یعنی چه منظورشما کدام است اصلاح کن.تراخدادیگه دست به ترکیب نماز ونماز جمعه نزارید بسه منطقه را۱۰۰سال به عقب بردید
با سلام در تعزیه میخوانند
چه با صفائی ای عمو
چه با حیائی ای عمو
عموعمو عمو عمو
با پیشنهاد فوق موافق میباشم چون راه رسیدن وزوان به شهری مستقل و دارای ادارات دولتی ابتدا داشتن نماینده ولی فقیه مستقل در شهرشان میباشد دوم اینکه اگر در هر شهر به تنهائی نماز برگزار گردد افراد متعددی در نماز شرکت کرده و مجبور نییستند از این فریضه الهی هر هفته غافل گردند
ضمنا فرسخ همان ۶ضربدر ۹۰ است که میشود ۵۴۰۰ متر مثلا در اداره ثبت یک من زمین و یا یک قفیض را در پرونده ها مینویسند ولی هنوز گویا نیست که مقدار ان چقدر است وقتی به منابع مراجعه میشود و شخص بافکر ی استدلال میاورد مشخص میشود که قفیض ۷۲ متر است و من ۶۲ متر میباشد
در پایان از امام جمعه محبوب شهر میمه میخواهیم تا این مشکل ۳۰ ساله را مرتفع نمایند باشد تا همبستگی کلی بوجود اید …… / سپاس
شرایط تأسیس «فرمانداری
فرماندار ی در شهرستانهایی که دو شاخص از میان شاخصهای سهگانهی زیر را دارا باشند، تأسیس میشود:
۱- جمعیت شهرستان بیش از ۲۵ هزار نفر باشد.
۲- جمعیت مرکز شهرستان بیش از ۱۲۵ هزار نفر باشد.
۳- مسافت بین مرکز شهرستان و مرکز استان بیش از ۱۲۵ کیلومتر باشد.
بخش بویین میاندشت از توابع شهرستان فریدن که پرونده شهرستان شدن انجا با بخش میمه همزمان روی میز وزارت کشور بود و هیچ کدام از شریط فوق الشاره وزوانی محترم را هم نداشتدر مرداد سال گذشته شهرستان شد چون برخی اشوب گران و سهم خواهی های زیاد تر از حق واقعی در انجا وجود نداشت .در دولت گذشته در کشور و استانها بخش هایی به مراتب پایین
تر از بخش تاریخی و فرهنگی میمه شهرستان شدند حتی با ده هزار جمعیت .ای کاش برخی ها یاد می گرفتند که منافع عمومی و ملی منطقه را به خاطرمنافع شخصی و لحظه ای و احساسات شان این گونه به مسلخ نبردند.
اگر امام جمعه حاج اقا زمانی اینکار راپیگیری و به نتیجه برسانه در بخش میمه ماندگار و جاودانه خواهند ماند
گفتم جگر شیر نداری و کامنتو نمی هلی
وجود ؟؟؟؟!؟!؟!؟!؟!!!!!؟؟
خنده داره اگر یه نفر مستقیم خیابون امام وزوون رو بیاد یا از کوچه پس کوچه بیاد یا اینکه با موتور بیاد اونوقت دیگه فاصله کم می شه
جمع کن بابا کاسه کوزت رو
اولا اتفاقا مسیر انتخاب شده توسط نویسنده مسیریه که اگه بنده بخوام برم وزوون از این مسیر میرم و فکر میکنم اکثر مردم از همین راه میرن. تازه مستقیم رفتن از خیابان امام وزوون مگه چقدر تاثیر داره این طور که تو متن اومده الان فاصله حدود ۱۵۰ متر بیشتر از حداقل مورد نیازه دوما از کسی از کوچه پس کوچه بره که مسیر طولانی تر میشه سوما فرق موتور و ماشین تو مسیر طی شده چیه؟ چهارما ادب داشته باش. پنجما بعید می دونم شما میمه ای باشی چون مردم میمه که مطمئنا از این که نماز جمعه مستقل داشته باشند خوشحال میشن درحالیکه این پیشنهادبه نظر میرسه شما روخیلی ناراحت کرده
پیشنهاد بسیار خوبی است و با روحیه استقلال طلبی خیلی از شهروندان محترم شهر وزوان اصفهان همخوانی زیادی دارد چون این عزیزان هم منطقه ای علاقه وافری به مستقل بودن از مرکز بخش دارند برای نمونه ببینید تمامی مراسم هایی که در مرکز بخش با حظور کلیه اهالی منطقه برگزار می شود از راهپیمایی ها گرفته تا مراسم اخیر تجلیل از معلمان نمونه مشابه ان را با حظور مردم خوب شهر وزوان در این شهر به صورت مستقل شاهد هستیم در مراسم های نماز جمعه مرکز بخش هم به جز اقای قیومیان و حدادیان کسی به میمه نمی اید .همین الان هم شورا و شهرداری وزوان به دنبال ساخت ساختمان مشترک امام جمعه محترم و شورا هستند اخیرا در همین سایت صبح میمه یکی از اعضای فعال و رسانه ای شورای شهر وزوان با دیدن و شنیدن خبر حظور امام جمعه محترم در یکی از مراسم های اهل بیت علیه السلام در میمه خواستار حظور ایشان در مراسم شهر وزوان شده اند این گونه که پیش می رویم در اینده ای نردیک به درخواست برخی عزیزان هم منطقه ای امام جمعه محترم بخش میمه یک روز در میان باید در میمه و وزوان طی طریق کنند که این در نوع خود بدعتی نوین و دشوار هم برای امام جمعه های فعلی و اینده منطقه و هم برای مردم به جهت دسترسی راحت به این بزرگواران و از همه مهمتر توفیق شرکت در نماز جمعه ای که فقط برای رضای خدا و عشق و خلوص نیت واقعی باشد نه از روی اجبار و چشم و هم چشمی و احساسات قومی و قبیله ای درون منطقه ای؟؟
تصورش را بنمایید به جای دو هفته یکبار هر هفته اخبار رادیو و تلوزیون استان برگزاری نماز جمعه شهر وزوان اصفهان را گزارش خواهند داد همانند شهر جوشقان قالی در بخش قمصر کاشان
به نظر من انجام هرچه سریعتر این مهم موجب بهرمندی مردم هر دو شهر از نماز جمعه پرشکوهتر و باخلوص تر از گذشته خواهد شد و شک ندارم اکثریت قاطع مردم خداجو و مومن شهر وزوان با انجام هرچه سریعتر این مهم موافق بوده به جز تعداد قلیلی که می خواهند با تحریف نام و عنوان نماز جمعه بخش میمه و نماینده ولی فقیه در بخش میمه به نماز جمعه شهر فلان و بهمان اولا سایر شهرها و روستاها و نمازگزاران بی ادعای انها را نادیده و فراموش شده حساب نمایند و ثانیا قصد دارند با تسری نسخه نماز جمعه مشترک شهر فلان و بهمان به سایر موضوعات و نهادها سناریوی نخ نما شده و بی نتیجه اما پر هزینه یعنی منطقه فلان و بهمان و در ادامه شهرستان فلان و بهمان و رحمان برسند .شک نداشته باشید مخالفین انجام این کار هدف و ارزویی جز این ندارند و گرنه امار نمازگزاران میهمان هر هفته
دو شهر در طی سالهای گذشته خود گویای همه چیز می باشد مگر انکه دلواپسان یاد شده بخواهند برای همان هدف یاد شده از این هفته کمر همت ببندند و علیرغم میل باطنی استقلال طلبی بخواهند حظور پررنگی در میمه داشته باشند.اما واقعیت امر در طی سالیان گذشته و صلاح عمومی مردم چیز دیگری بوده و خواهد بود و باید پی گیری شود.تا صفهای نماز جمعه دو شهر پرشکوهتر از گذشته و زحمت این چند نفر نماز گذار حامی وحدت ظاهری بین دو شهر کمی کاسته شود.
حظور اولی رو دیدم فکر کردم اشتباه تایپیه بعد دیدم ده تا دیگه حظور نوشته شده، گفتم درستشو آموزش بدم نصفه شبی با وجدان راحت سر به بالین بذارم،
عزیزم ،،،حضور ،،،،درسته حضور،
ممنون از تذکر به جای شما خیلی وقت بود که کسی نوشته من را اینگونه با دقت تصحیح نکرده بود باز هم تشکر
اقا که نوشته ای جوشقان بخش قمصر کاشان بنویس وزوان بخش میمه اصفهان یاد بگیر
با توجه به مشخصات جغرافیایی کشور شهر وزوان زیر مجموعه بخشداری شهر میمه می باشدو از بخشداری میمه دستور ات اداری و اجرایی را می گیرد و نوشتن شهر وزوان اصفهان هیچ سندیت اداری و کشور ی ندارد و باید سلسله مراتب در نوشتارها با دقت انجام پذیرد
نماز جمعه تکیه گاه مسلمین است . وقتی که به نماز جمعه میروم خوشحالم که حد واندازه ندارد بخصوص وقتی میبینم امام جمعه با ذوق و با انگیزه ای نماز را به پا میدارد و نصیحت میکند
لذا از شورای های دو شهر تقاضا میشود به مهم توجه کنند و پیگیری نمایند تا همه مشکلات حل شود . اگر مند حسن بزاره
از شورا وزوان میخام رسیدگی و اقدام کنه تا شاید امام جمعه خودمان بتواند ادارات را به شهرمان بیاره البته فکر میکنم میمه ایها نزارند همچنان میخواهند کدخدا باشند
تا زمانی که میخای همینه باید بخوای تا درس شه برادر
وزوان مال میمه است و زیر نظر میمه اداره می شود و همانند لایبید می باشد. لایبید هم چیزی از وزوان کم ندارد و حاج اقا زمانی را امام جمعه بخش میمه می دانند.
از نظر وزارت کشور هم مورد تایید می باشد.
چه خوب معلوم این بندگان خدا نماز جمعه نوبتی رو بهونه ای کردن برای امام جمعه مشترک شدن و امام جمعه مشترک را بهونه ای کردن برای مخابرات مشترک و به همین ترتیب می خواهند ابفا و بقیه ادارات را مشترک کنند و در ادامه نام شهر خودشان را اول بنویسند به این بهانه که چون ادارات فعلی در میمه می باشد و در ادامه با تغییر نام منطقه به شهرستان مشترک و تقسیم خواهی و تجزیه کل منطقه به سمت خودشان برسند .
نماز جمعه نوبتی نه تنها باعث اتحاد در منطقه نشده است بلکه باعث شیوع سهم خواهی و تقسیم و تجزیه و عقب گرد منطقه میمه خواهد شد.باید همانند تمامی مناطق کشور رفتار کرد و انهایی که میل به واستقلال دارند خودشان جداگانه نماز جمعه داشته باشند .اگر واقعا در پی نماز هستند و نه هدف و اهداف دیگر باید این مشکل طبق همین پیشنهاد یاد شده و مردم پسند حل شود
ایا جدا راضی هستید نماز هر شهر تفکیک شود ایا ؟ حتما ایا ؟ اگه بشه شادی میکنیم و ببینید که چه شلوغی داریم و چه شرکتی نموده ایم تا جائی که فیلم برداری کنید و باور نکنید اینجان وزوان است . من که میدانم بهانه میگیرید و نمیگذارید تفکیک شود پس موافقم
بنظر من مردم شهر و بخش میمه که بیشترین ضرر را در سالهای گذشته از تلاش در ” دواسمی ” کردن بخش خورده اند طوماری تهیه کنند نمازگزاران و اهالی بخش و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها امضا کنند به شورای سیاستگزاری بنویسند و جلو اشتباه اول انقلاب را بگیرند . برای وزوان هم که نماینده شورایشان می گوید میمه ای ها ۸۰ سال ظلم کرده اند این جدایی و قطع ظلم بهتر است . با کلیه مصادیق دو اسمی و دو نامی مخالفت کنید چون زیاده طلبی ها را به وضوح دیدیم .
برگزاری نماز جمعه هر هفته درشهر میمه به امامت امام جمعه محترم بخش میمه و برگزاری هر هفته نماز جمعه شهر وزوان اصفهان به امامت امام جمعه محترم شهر وزوان اصفهان
شهری بنام وزوان اصفهان نداریم/ وزوان زیر مجموعه بخشداری شهر میمه می باشد
وزوان اصفهان :-))))))))))))))))
دوستان وزوانی حداقل اگر می خواهید تحریف کنید، طوری عمل کنید که به آن بیارزد و به قول آن مرحوم طوری نکنید که بقیه فکر کنند طوری شده است!
اصلاً لازم نیست کلمه ی اصفهان را از پس نام شهرتان بیاورید. آوردن کلمه ی میمه ی اصفهان به این دلیل است که چند میمه در ایران داریم! ولی بد یا خوب یک وزوان بیشتر در ایران نیست!
واقعاً به شما توصیه می کنم که اولاً بدانید بزرگیتان در خوار شمردن بقیه نیست. ثانیاً اگر می خواهید پیشرفت کنید نقاط قوتتان را افزایش و از نقاط ضعفتان بکاهید. به جای یک دشمنی ابلهانه یک رقابت متفکرانه سود و منفعت عاید کل بخش می کند. هم میمه و هم وزوان باید برای هم دشمن قابل احترام باشند.
به نظر من خروج از وضعیت موجود توسط امام جمعه دلسوز و پرتلاش و مردمی بخش میمه همانند حاج اقا زمانی لازم و ضروری به نظر می رسد حتی اگر نماز جمعه وحدت افرین بخش میمه نه شهر میمه و وزوان در مکان مقدسی همانند امامزاده سید صالحه ازان برگزار شود و یا به صورت جداگانه و با رعایت حریم شرعی در مکانهای مقدسی همانند.مسجد جامع شهر وزوان و حرم مطهر شهدای گمنام شهر میمه برگزار شود .نماز جمعه باید از وحدت افرین باشد نه حسد و چشم و هم چشمی و رو کم کنی افرین
اگر شهروندان و مسولین فهیم شهر وزوان اصفهان ادعای استقلال و مستقل بودن و بی نیازی به مرکز بخش یعنی شهر میمه را دارند که حقیقتا هم همینطور است حتما از اختصاص امام جمعه و نماز جمعه مستقل برای این شهر تاریخی و شهید پرور حمایت خواهند نمود.و در غیر این صورت از یک طرف شهر وزوان اصفهان در همه چیز می خواهد از مرکز بخش مستقل باشد از طرف دیگر در داشتن و برگزاری امام جمعه و نماینده ولی فقیه مستقل عقب نشینی می نماید.
من کشته وزوان اصفهااانتون هستم :-)))
مردم و نماز گزاران میمه علاقه چندانی به شرکت در نماز جمعه شهری که در ان شهر برخی شهروندانش مرکزیت و نام بخش میمه را بر نمی تابند ندارند و از طرفی برخی از همین شهروندان همسایه هم اعتقاد به داستان موهوم ظلم ۸۰ساله میمه ای در حق وزوانی ها دارند پس چه لزومی دارد که به اجبار بخواهیم این دو را کنار هم قرار دهیم از قدیم گفته اند دوری و دوستی و در عمل هم در طی سالهای گذشته چیزی غیر از این نبوده .هرکس برود دنبال کار و پیشرفت خودش و مرتب از دست یکدیگر حرص نخوریم
در سال گذشته پیرو تنشهای قنات عده ای از شهروندان شهر وزوان بعد از نماز جمعه این شهر یکی از نمازگزاران میمه را دوره نموده که چرا و چنین و بحث و جدلها و…
اما از قدیم گفته اند برادر با برادر اگر گوشت همدیگر را بخورند استخوان همدیگر را دور نمی اندازند
شکی نیست با وجود اختلافات و سوتفاهم ها برگزاری نماز جمعه مستقل وضعیت را از اینی که هست بدتر نخواهد نمود و مردم و مسولین فهیم دو شهر انقدر فرهیخته و با فرهنگ هستند که روابط از انی که
هست سردتر نخواهد شد شاید باعث شود قدری از ظلم ۸۰ساله ای که ما میمه ای ها نمی دانیم کجا مرتکب شده ایم کمتر شود
همواره مابین ما قانون و تصمیمات مقامات محترم بخش و شهرستان ملاک عمل خواهد بود از جانب مردم فهیم و نجیب شهر میمه و شهر وزوان شکی نیست که چنین خواهد بود جز عده ای افرادی که حاظرند برای امیال ناسیونالیستی شان دست به هرکاری بزنند .
با مستقل شدن نماز جمعه شهر وزوان چیزی از ارزشهای این شهر تاریخی و شهیدپرور کم نخواهد شد چیه چسبیدیم به نام میمه
با نماز جمعه مستقل موافقیم
مگر مراسم تجلیل مستقل معلمان وزوان چه عیبی داشت که نماز جمعه مستقل وزوان نمی تواند باشد
البته تجلیل معلمان وزوان اشکالی نداشت فقط معلوم شد که در فرهنگ وتاریخ شهر وزوان تجلیل مساویست باوزوان ودیگر هیچ.احتمالا اگه امام جمعه ی مستقل هم داشته باشید وقت ناهار وشام ادرس دهیاری ازان وشهرداری میمه را بهشون میدید ومیگید اونجا مال خودمونه.امام جمعه حمایت مادی هم می خواهد که صد البته همه ی ایران از دریای بیکران مادی بعضی ها قطره ای چشید ه اند
عزیزم بالا بری پایین بیای بازم تو سایت صبح میمه نظر دادی.کجااا میمههههه میمههه فهمیدی عزیزم؟
صدهاسال پیش پدران میمه ای ما به خاطر حسن همجواری و دلسوزی اجازه حفر قنات در زمینهای جنوبی شهر میمه به پدران زحمتکش وزوانی های عزیز دادند حالا چه شده که بهانه همین خوبی های گذشتگان ما برخی امروزی ها این شهر می خواهند به حریم و اب و خاک وزمینهای زراعی و حتی منازل مسکونی مردم جنوب شهر معارض شده و تجاوز نمودند حالا که عقب رانده و محکوم شدند می گویند قنات بزرگمان را تخریب کردید.
اخر و عاقبت نماز جمعه مشترک شده بخش مشترک و اخر و عاقبت بخش مشترک چیزی شبیه اینکه خانواده ای نعوذوبالله دارای دو پدر و یا سرپرست خانوار باشد یا بخشی دوتا مرکز بخش داشته باشد یا کشوری دوتا پایتخت داشته باشد یا کشوری دوتا رهبر یا ریس جمهور داشته باشد می بینید که هیچ کدام از اینها شدنی نیست .پس ان یکی هم نیست پس ریشه دندان لق و بی فایده و عفونی شده را از از بیخ و بن باید کند.
هرکس در شهر و مسجد و مصلی خودش با خدای و امام جماعت خودش راز و نیاز کند سی سال نوبتی نماز جمعه داشتیم بگذارید یک سال هم موقتا مستقل باشیم اگر به اتحادمان خدشه ای وارد شد وضعیت را به روال قبل بازگردانید.
بنده با این پیشنهاد مخالفم به دلایلی:
اولا تعداد نمازگزاران شرکت کننده در نماز جمعه جمعیت محدودی می باشد و تقسیم این جمعیت اندک موجب می شود که از عظمت این مراسم عبادی سیاسی کاسته شود. از طرفی اینکه اگر نماز جمعه میمه در آن سوی شهر میمه و در حرم شهدای گمنام برگزار شود هم دور از شهر می باشد و هم با توجه به اینکه حرم شهدای گمنام در مسیر اتوبان قرار دارد رفت و آمد برای مردم دردسر ساز می شود به ویژه اینکه تعداد قابل توجهی از نمازگزاران را پیرمردان و پیرزنان تشکیل میدهد. از طرفی برگزاری راهپیمایی های مناسبتی که در بعضی موارد صورت میگیرد در آن مکان که در کنار اتوبان واقع شده ممکن نیست. جدای از آن مردم میمه این موضوع را در نظر بگیرند که با توجه به اینکه روستاهای اذان و ونداده در نزدیکی شهر وزوان قرار دارند مطمئنا مردم این دو روستا مسیر نزدیک تر شهر وزوان را برای اقامه نماز انتخاب خواهند کرد و این موضوع شاید بعدها اختلافاتی را میان میمه و وزوان برانگیزاند.مساله دیگر حضور مسولین این منطقه در نماز جمعه می باشد که هم شامل مسولین ادارات این بخش و هم شامل حضور برادران نیروی انتظامی می شود. که اگر نماز جمعه در دو شهر برگزار شود هم دچار سردرگمی مسولین خواهد شد و هم کشمکشی را در بین دو شهر میمه و وزوان در حهت جذب مسولین برای شرکت در نماز جمعه شود که این مورد نماز جمعه را از یک عمل سیاسی عبادی به یک نزاع برای دعوت از مسولین تبدیل میکند و مسولین ستاد نماز جمعه به جای انکه به دنبال هر چه بهتر برگزار کردن نماز جمعه باشند وقت خود را صرف دعوت مسولین برای شرکت در نماز جمعه می کنند . پس چه بسا وجود یک ستاد دفتر امام جمعه هم جهت تحکیم وحدت دو شهر بهتر باشد و هم منجر به اقامه نمار توسط یک جمعیت گسترده شود که باعث حفظ شان این مراسم عبادی سیاسی گردد.
حدس می زنم که نام عبدلی را از این جهت انتخاب کرده اید که مشخص نشود اهل وزوان هستید . بنده از شرکت کنندگان دائمی نماز جمعه میمه هستم و آقای عبدلی نمی شناسم که در نماز جمعه میمه شرکت کند
اگر به تصاویر گزارش نماز جمعه شهر میمه دقت کنید می بینید که گاهی حتی کمتر از ده نفر از شهر وزوان برای شرکت در نماز جمعه به میمه می آیند و برگزاری نماز به صورت جداگانه نه تنها تاثیر ملموسی در آمار شرکت کنندگان نخواهد داشت بلکه باعث می شود اهالی دو شهر هر هفته از این فیض بهره مند شوند.
شهر میمه و شهر وزوان تنها مورد در کشور هستند که دارای نماز جمعه مشترکند و در صورت رفع این مشکل تازه مثل سایر شهرهای همجوار دیگر می شویم و این نباید نگران کننده باشد.
مشکل رفت آمد مردم به محله مسکن مهر مشکلی است که باید مرتفع شود و مطمئنا شورا و شهرداری میمه قصد پاک کردن صورت مسئله را ندارند.
دو سه نفر در میمه ودو سه نفر در وزوان که طرز فکر قدیمی دارند باعث اختلاف دو شهرند همه میدونند مگه مردم بیکارند هر کجا نماز باشه میرند
کاربر محترم وزوانی با نام مستعار عبدلی از دو نوع طرز تفکر تان دو کلامتان خیلی تابلو معلوم است که ازانی نیستید و وزوانی هستید :اولا نگران لوس شدن نماز جمعه ها شهرتان و تقویت بیش از پیش نماز جمعه های مستقل مرکز بخش میمه به دلیل موقعیت و جایگاه مرکز بخش و لزوم حظور و همگرایی های بیشتر مسولین و در حاشیه واقع شدن شهر خودتان به عنوان شهر تابعه بخش میمه می باشید و دوما در لفافه و بطن کلام شیرین تان همان ادعاهای تکراری برخی همشهریان متعصیتان را که شهر ما به دلیل مرکزیت طول و عرض جغرافیایی باید مرکز بخش باشد و حرف و سخن نادرستی که بارها و بارها از زبان شما یا برخی از همشهریان محترم شما در وبسایت شهرتان تکرار شده و لی این بار ان راکمی پیچانده اید و نزدیکی فاصله چند متری ازان و ونداده به وزوان و میمه را از زبان دیگران بهانه ای نموده اید تا هم دوباره شهر خودتان را مطرح کنید و هم میمه ای ها را از زبان ازانی ها از پی گیری این موضوع منصرف نمایید برادر عزیز وزوانی ام اگر اینگونه بود که الان باید دلیجان یا رباط ترک می بایست به.جای تهران مرکز و پایتخت کشور بود. بروید فکر نان کنید که خربزه اب است بروید و تحقیق کنید که برخی تندروها و مسولین شهرتان چه کرده اند که مردم میمه و ایضا جمع کثیری از مسولین میمه تصمیم به فاصله گرفتن از شهر شما گرفته اند .این یک هشدار جدی فرای مردم فهیم و شریف شهر شماست که این گونه رای افکار عمومی بر جدایی ها شکل می گیرد و این راهی است که استقلال طلبی ها ی شما افریده و شهر و بخش میمه شریک زورکی نمی خواهد همانند دوستی زورکی که در ظاهر روی تابلو خیابان نقش می بندد و در عمل با تجاوز به حریم اب و خاک میمه د ر عمق حوزه استحفاظی شهر میمه و سنگ اندازی در مسیر احداث خیابان داخلی شهر میمه
برادر من استدلالهای غیر موجه شما چیزی جز نگرانی های طبق معمول ناسیونالیستی و ترس های ناشی از متوقف شدن پروسه جعلی تغییر نام بخش میمه به منطقه مشترک …..نیست پروسه ای که با تلقین و دیکته نمودن جملات و نامهای دلخواه و مورد علاقه برحی همشهریان شما به میهمانان فرامنطقه ای و تکرار و شنیدن همین کلمات و نامهای دلخواه از تریبون نماز جمعه و خوشحالی و موجه دانستن همان کلمات غیر قانونی و غیر مستدل توسط برخی از همشهریان شما نیست.
مخالفین این پیشنهاد جامع تحت هر عنوان و نامی مستعاری که باشند فقط جماعت زیاده خواهی هستند که در ظاهر اتحاد خواهی و در باطن سهم خواهی و تقسیم بخش میمه مابین دو شهر وزوان و میمه به دنبال تغییر شطرنجی معادلات تاریخی منطقه تاریخی و فرهنگی به سمت سوی شهر و دلخواه خودشان می باشند
عمیقا اعتقاد دارم و شخص پیشنهاد دهنده اکثریت جامع مردم میمه و همچنین بخش میمه به خاطر فریضه عبادی و سیاسی نماز و نه پدیده مضمون و مضر حظور برای رو کم کنی و ترویج حرفها و کلمات جعلی در سطح بخش میمه بی صبرانه منتظر برگزاری نماز جمعه هر هفته بدون شریک در شهر میمه می باشند مردم خوب وزوان اگر دوست داشتند که نماز جمعه مستقل برگزار کنند که ما میمه ای ها به مصلی روحانی و زیبای حرم شهدای گمنام شهر میمه می رویم و اگر خواستند میهمان افتخاری شهر میمه باشند و در مرکز بخش افتخار خدمت گزاریشان را خواهیم داشت در هر صورت ادامه وضع موجود هم به فریضه مهم نماز لطمه می زند هم به اتحاد دست نیافته
برخی از همشهریان ما گفته اندحتی حاظریم به نماز خانه و مصلی دانشگاه ازاد اسلامی میمه برویم اما به
نماز جمعه ای نوبتی که اسم اتحاد را یدک می کشد ولی در باطن خود سناریویی ادامه دار برای تحریف و زیاده خواهی هاست نرویم.
با سلام ظاهرا سطور ۶ و ۷ نوشته ارسالی بنده (با توجه به اینکه روستاهای اذان و ونداده در نزدیکی شهر وزوان قرار دارند مطمئنا مردم این دو روستا مسیر نزدیک تر شهر وزوان را برای اقامه نماز انتخاب خواهند کرد ) شما را برآشفت که اینگونه در برابر کلام بنده موضع گیری کنید. اما در واقع بنده با توجه به اینکه سالیان درازی به همراه هم آبادی های خودم در روستای اذان فرصت حضور در نماز جمعه میمه و وزوان را داشته ام این مطالب را عرض کردم و ایراداتی را به این طرح مطرح کردم. یکی از پیامدهای مهمی که می تواند نماز جمعه ایفا کند ایجاد روحیه همبستگی و وحدت بین مردم هر شهر و دیاری است که این خود باعث نوعی بسیج عمومی برای حل مشکلات و اختلافات می شود. من هم نظرم این بود که با توجه به اینکه چندسالی است که اتش اختلافات دو شهر میمه و وزوان شعله ور شده است و دود آن چشم مردم بیگناه روستاهای اطراف را سوزانده است پس هم اکنون به صلاح نیست که با جدا سازی مردم میمه و وزوان و ایجاد دو ستاد نمازجمعه مختلف بر شعله این اختلافات بیفزاییم . یقینا در بین کسانی که در این مراسم مشترک شرکت می کنند افراد سرشناسی هم وجود دارند که بتوانند در حل اختلافات این دو شهر گامی بردارند اما جدا سازی نماز جمعه به نظر من هیچ پیامدی جز افزایش دشمنی ها و دورکردن مردم دو شهر را نخواهد داشت. در رابطه با انتقال مکان نماز جمعه به حرم شهدای گمنام هم این یک حقیقت است که در صورت این جابه جایی هم مشکلاتی را برای مردم میمه ایجاد خواهد کرد و هم استقبال مردم روستا های همجوار را کاهش خواهد داد( این نکته بدون هیچ سو نیتی گفته شد و دوستانی که مرا وزوانی خطاب می کنند می توانند با اندکی تامل و به دور از اغراض ناسیونالیستی خود به این مساله پی ببرند که هم اکنون به صلاح مردم منطقه به ویژه مردم میمه نیست که این کار صورت پذیرد) چه بسا که بتوان با یک خطبه از خطبه های نماز جمعه بسیاری از فتنه هایی که شاید گریبانگیر این منطقه شود را خنثی کرد و با یک خطبه مشکلات برطرف شود بنابراین چه بهتر که یک رهبر معنوی همچون امام جمعه محترم خودشان به تنهایی میتوانند با خطبه ها و رهنمودهایشان مردم و مسولان را در مسیر وحدت و پیشرفت قرار دهند و نیازی به دو امام جمعه نباشد که بخواهد اسیر خواسته های مسولین هر شهر شود. چدای از تمامی این مسایل فکرش را بکنید که روزی اقای حاجی نماینده محترم بخواهد با یکی از وزرا یا مسولین کشوری بخواهد برای اقامه نماز جمعه به بخش بیاید آنوقت چه می شود ؟؟؟؟؟ عده ای در وزوان سد راه او می شوند که الا و لابد باید در مسجد ما نماز بخوانی عده ای هم در میمه به دنبال حاجی می دوند و در این صورت نماز جمعه به یک میتینگ مسابقاتی تبدیل خواهد شد…… که در این صورت هیچ بهره ای از ثواب معنوی آن نخواهیم برد.
تمامی مطالب بدون هیچ طرفداری بیان شد، حال اگر دوستان میخواهند باز هم مرا وزوانی خطاب کنند….
که همه ما از یک دیاریم و این مرزهای سیاسی ما را از هم دور کرده است
برای شهر وزوان بهتراست اقلا به غیر ازبانکهای صادرات وملی یک ارگانی مثل دفتر امام جمعه شهروزوان درست میشه
وزوان اصفهان همیشه سرفراز به برگزاری نماز جمعه ی مستقل همه هفته در شهر وزوان اصفهان افتخار آمیز میبالد
با توجه به تقسیمات قانونی کشور/ شهری بنام وزوان اصفهان نداریم بلکه شهر وزوان زیر مجموعه بخشداری شهر میمه هست وخواهد ماند
اهالی محترم وزوان اصفهان پس خوهشا هر جا میرید نگیید ما میمه ای هستیم . بفرمایید اهل وزوان اصفهان هستیم با فتحه واو ….
خواب پاابه 🙂
یک پیشنهاد دیگر – وزوان مسجدی به نام مسجد جامع نداشته این مسجد نام وحدت و جهانگیر را داشته است . بنابر این نماز جمعه ی شهر وزوان در امامزاده اقامه شود به وزوان هم نزدیک است میمه هم بعنوان مرکز بخش در مسجد جامع بماند . بر خلاف آنچه می گویند با دو نماز اختلافی پیش نمی آید مسئولین سعی می کنند در نماز جمعه مرکز بخش حضور داشته باشند. مردم هم هر امام جمعه ای خطبه هایش بهتر باشد او را انتخاب می کنند . رقابت دو شهر نماز را با شکوهتر می کند .
امامزادو سیدصالحه خاتون ازان چه ربطی به وجگون داره
شهر وزوان بانک مسکن هم دارد
اگر همه هفته نماذ جمعه میمه باشد بهتراست میمه مرکزیت دارد
از نظرهای کاربران محترم اینگونه برمی آیدکه ظاهراً مصلای نماز جمعه را میدان فوتبال قرارداده اید. که دم از رقابت وبرگزاری باشکوه نماز جمعه در هریک از شهرهای میمه و وزوان می زنید. . وحدت کلمه از خواسته های رهبر کبیر انقلاب بوده که با این توصیف متأسفانه داره رنگ می بازه . و این یعنی جسور شدن دشمن در مقابل انقلاب و ارزشهای انقلاب .
اگرنمازجمعه درشهروزوان مستقل هرهفته برگزارشود صداوسیمای مرکزاصفهان هم همه هفته اسم شهروزوان را دراخباراستانی میگوید ووزوان معروفترازاین میشود
با سلام مسلم است که مشکلاتی را بهمراه خواهد داشت . به امید خدا برطرف خواهد شد . دلایل اقای عبدلی هم منطقی است اما برطرف میشود . لذا مجددا از امام جمعه محترم بخش میمه میخواهیم تا نسبت به تفکیک نمودن نماز جمعه دو شهر اقدام شود . راستی در شهرک هم چنین مسائلی بود اما وقتی دقیقا مسائل را روشن نمودیم حل شد ./ سپاس
با سلام دو تذکر
اول دوستی از ازان شاکی بود چرا صبح میمه مینویسید اذان / بنویسید ازان با حرف ز
دوم وزوان اصفهان صحیح است پس میخواهید وزوان خلیج فارس باشد / سپاس
طرح خوبی است قطعآ روستائیان زحمتکش از آن خشنودند ، اگر در مرکز بخش این امر تحقق پیدا کند به قول یکی از دوستانمان که روستازاده است میگفت من با هزینه خودم هرهفته پنج دستگاه مینی بوس جمعیت به نماز جمعه مرکز بخش فعلی ومرکز شهرستان میمه درآتی خواهم آورد. ( راستی من نفهمیدم به غیر از شهر وزوان از توابع میمه شهری به نام وزوان اصفهان وجود خارجی دارد ! )
سلام به اقا یا خانم عبدلی نمای محترم
جوری صحبت از حظور مردم در نماز جمعه نوبتی می نمایید که گویی در عمرتان یک بار هم به نماز جمعه
ها نیامده اید و گویی هر هفته دوسه تامینی بوس از شهر مجاور می ایند بنده خدا انهایی که شما در مقام دفاعشان برامده اید با کلمه قانونی و مستدل و تاریخ و مسجل بخش میمه مشکل دارند و هرچیزی که به نام میمه و بخش میمه باشد برایشان زجر اور است مگر اینکه شهر خودشان بر صدر بنشینید و اول باشد شک دارم شما یک ازانی باشید چون همین اخیرا چندین بار توسط مسولین شهری که داعیه دلسوزی برای ان را دارید در کاتالوگهای تبلیغاتی ایام عید و قطعا مکاتبات با سازمان میراث فرهنگی از کلمه دروغین و جعلی امامزاده سید صالح شهر خودشان و نه ازان نام برده اند.
اساسا اتحاد با انهایی که هویت و تاریخ و اصالت منطقه تاریخی و فرهنگی میمه را دستمایه احساسات و تعلقات زیاده خواهانه ناسیونالیستی خود می نمایند محلی از اعراب ندارد .
اقای عبدلی نما با این حرفها و سخنان به دور از واقعیت شکی نیست که خودتان را به خواب زده اید و مردم بیدار میمه را هم به خوابیدن مجدد فرا می خوانید.
اما بدانید از نظر مردم میمه با توجه به حل شدن مشکل شرعی داشتن نماز جمعه مجزا و از همه مهمتر خربکاری ها و ضربات فراموش نشدنی که از سوی گروهکهای ناسیونالیزم گرا و افراط گرا به شهر میمه وارد شده است در زمینه های ارتقا بخش میمه به شهرستان و نیز تجاوز به حریم اب و خاک میمه به بهانه قنات و تلاش در جهت تعطیلی خیابان ولی عصر میمه بازهم به بهانه قنات دیگر راضی به این اتحاد بی معنا و اسمی نیستند.همانند این است که کشور عربستان سعودی از یک طرف به خاک یمن تجاوز نماید و این کشور همسایه را بمباران و زیر ساختهای ان را نابود کند از طرف دیگر می گوید ما برای ارسال کمکهای
انسان دوستانه اماده ایم کمک کنیم و برادری خودمان را به مردم این کشور ثابت کنیم
.
اگر نماز جمعه وزوان در سید صالحه اقامه شود میشود نماز جمعه در ازان که بزودی شهرازان میشود
این بنده خدای وزوانی که اسم خودشو گذاشته عبدلی تا نیت خودشون رو واسه نماز جمعه نوبتی و بعدش امام جمعه و منطقه اشتراکی پنهون کرده باشه انگاری فراموش کرده که جوری می گه ازان و ونداده به شهر خودش وزوان نزدیکتره که انگار عهد تیرکمونشاهه و مردم با پای پیاده این فاصله های چند ده متری یا نهایتا یک کیلومتری را باید طی کنند تا به شهرها و روستاهای همدیگه برسند
عزیزجون اتفاقا توی این دوره زمونه همه می گن پیاده روی به جای زندگی ماشینی که اونم فکر نکنم ده دقیقه یا یک ربع بشه با ماشین و موتور که دوسه دقیقه بیشتر نمی کشه
اشتباه شما و همشهری ها ی شما اینکه فکر می کنید مرکزیت به طول عرض جغرافیاییه
یه جا می خواید با ساختن خیابان مستقیم به امامزاده سید صالح و جای دیگه با بلوار جدید ولایت یه جورای خودتون رو مرکز بخش وانمود کنید اینجا خواستی با همین حرفات مارو پشیمون کنی .اما بهت بگم تو میمه کسی از رد شدن از خیابون اصلی نمی ترسه که می گی دم حرم شهدای گمنام خطر ناکه
اگه شده تالار شهرداری رو دو منظورش هم بکنیم و بسازیم و کاربری مصلی هم بهش بدیم باز هم زیر بارزیاده خواهی های بعضی همشهریاتون به اسم اتحاد و نماز جمعه مشترک و مظلوم نمایی نمی ریم.
عبدلی جون یه جا نه چند جای کارت می لنگه و خیلی تابلوی خودت فهمیدی
اقای عبدلی وزوانی از اونجایی می گم وزوانی هستی که هنوز جایگاه مرکز بخش رو قبول نداری و حرف همونهایی رو می زنی که توسایت شهرشون می نویسند منطقه یا منطقه وزوان و میمه؟؟
یعنی چه که می گی اگه مسولی بخواد بیاد میمه وزوانی ها جلوش رو می گیرند و می گند الا و بلا؟؟مگه شهر حرته
مگه چند روز پیش که مسولین اومدند به میمه مراسم شورای ادار ی شهرستان کسی جلوشون رو گرفت که بگه بیاد شهر ما چون میمه و مرکز بخش اومدید .؟؟مگه مسولین اختیارشون دست جماعت قومیت طلب مورد حمایت شماست که هرجا خواستند بروند بترسیم جلو انها رابگیرند ؟مگر مسولین فقط برای نماز جمعه ها به بخش میمه می ایند ؟ مگر بر مسولین تکلیفی گذاشه شده که اگر به مرکز شهرستان یعنی
شاهین شهر امدند باید به بخش میمه هم بیایند و اگر به مرکز بخش میمه امدند حتما به دومین شهرتابعه بخش میمه و ایضا سومین شهر تابعه بخش میمه باید بیایند؟
نه جونم هر مسولی واسه خودش برنامه از قبل مشخص شده داره و دوران جلو کسی را گرفتن وبا زور چیزی رو تحمیل کردن گذشت.
با سلام . شورای راهبردی اصلاح طلبان استان متشکل از ۲۱ نفر تشکیل شده که اقای کمال نیز جز حاضرین است . لذا احتمال اینکه اقای کمال بعنوان نماینده شورای راهبردی اصلاح طلبان شهرستان شاهین شهر و میمه باشد وجود دارد / سپاس
آقا میشه به نماینده ی ولی فقیه یا همون امام جمعه ها هم انتقاد کرد؟!
اصلاً به نظر من تقصیر امام جمعه های بخشه! متاسفانه یا خوشبختانه ائمه جماعات دوست دارند همه چیز رو به سیستم یکی به نعل و یکی به میخ حل و فصل کنند. در واقع اگه همه شون می فهمیدن که جایگاهشون این اجازه رو بهشون نداده که به جای مسولین کشوری و لشکری تصمیم بگیرند و اجرا کنند خیلی خوب می شد! اگه امام جمعه( چه فعلی و چه اسلاف) همون روز اول می اومد به جای ریش سفیدی همه رو به تبعیت از قانون راهنمایی می کرد و می گفت که تابع تصمیمات کشوری هستیم و هیچ کس تو خونه ی خدا حق نداره دم از بی قانونی بزنه دیگه با این معضل رو به رو نمی شدیم. الان هم واقعاً بهترین کار رجوع به قانونه. امام جمعه باید واقعاً اختلافات رو ریشه ای حل کنه. انصافاً یه بار بشینه با خودش فکر کنه که اصلاً منطقه یا شهر یا بخشی به اسم میمه یا وزوان یا وزوان ومیمه داریم یا نه! و اگر به این نتیجه رسید که حکم انتصاب اش تدریجاً داره باعث افزایش اختلافات میشه به ستاد نماز جمعه اطلاع بده و پیشنهاد اصلاح حکم کنه. امام جمعه ماذون از رهبره و هیچ کس به اندازه ی رهبر تاکید به رفتار قانونی نداره. آقایون امام جمعه ی بخش میمه باید بدونن هر قدم برنداشتن اونها که بخش رو ، به دلیل اختلاف میمه و وزوان بر سر نماز جمعه عقب بندازه مسوول اند.
با سلام خدمت دوستان
به نظر من بهتر نیست نماز جمعه در همان مسجد جامع میمه هر هفته برگزار شود؟؟؟ واسه چی میخواهید مسجد جامع را تعطیل کنید؟؟؟ مسجد جامع جای مقدسیه پس این فکرو بزارید کنار. همینجوری هم مسجد در نمازهای یومیه خالیه به خاطر اینکه در بقیه مساجد نماز میخوانند. چرا همه به مسجد جامع نمیروند؟؟؟ مگه چقدر جمعیت داره میمه؟؟؟ در ضمن نماز جمعه را هر هفته در مسجد جامع میمه برگزار کنید و بگزارید وزوانی ها هرکاری دوست دارند بکنند. چرا ما مکان نمازو تغییر بدیم؟؟ اونا برن یجای دیگه.
والسلام
انهایی که همه جا می نویسند وزوان اصفهان برعکس همه بخش میمه که می گویند میمه .شهر یا روستای فلان حالا وقتشه مستقل شوید مگه شما تافته جدا بافته بخش میمه نبودید بسم الله می خواهیم هرهفته نماز جمعه و امام جمعه مستقل داشته باشیم و برای این استقلال شما حاظریم زحمت رفتن به حرم شهدای گمنام را در گوشه غربی شهر میمه را به خودمان هم بدهیم زیاد ناراحت برگزاری تظاهراتهای بعد نماز مرکز بخش هم نباشید حرم شهدای گمنام دقیقا در حریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش میمه می باشد و زیادند جوانان غیور بسیجی و انتظامی میمه که برای چند دقیقه جاده کمربندی میمه را جهت عبورتظاهرات کنندگان از عرض خیابان کمربندی و ورود به محله سازمانی های میمه و سپس حرکت از کنار پارک گلستان و پل شهیدان به سمت خیابان مولوی و مسجد جامع یا پارک قدس میمه را اماده کنند
شهرداری و فروشگاه زنبق و دانشگاه پیام نور وزوان ادرس اصفهان وزوان .می نویسند مسولین شهرشان هم می گویند وزوان اصفهان که یعنی ما به میمه برای شناخته شدن نیازی نداریم اما برای نماز جمعه نوبتی و اشتراکی اری احتیاج دارند .
ببینید.مسولین اخیر شهر وزوان چه بسر مردم میمه اورده اند که اینگونه مشتاق جدایی ها و مستقل شدنهایی شده اند که هیچ گاه مدافع ان نبوده اند و بلعکس شهر وزوان پیش قدم بوده.است
عزیزم دقت کنی از سیاسته و فکر بعدشم کردند .مطمین باش اگه به نفع میمه نباشه انقدر پافشاری نمیکردن
تصمیم عمومی مردم میمه مبنی بر جایگزینی نماز جمعه نوبتی با نماز جمعه مستقل در بخش میمه به دلیل عدم مهارجماعت ناسیونالیست تندرو در منطقه بوده است .سالها پیش اجازه دادیم تا در زیر پایمان و در زیر زمینهای کشاورزی مان و خانه هایمان قنات ابی جهت کسب رزق و روزی حلال برایشان حفر شود حالا به بهانه همین محبتها می خواهند خانه ها و زمینها زراعی و باغات مردم و حریم شهر و اب و خاک و اخیرا هم خیابان داخل شهرمان را ضمیمه قناتشان کنند و تصاحب نمایند به بهانه حریم قنات تاریخی دهها متر زیر زمینهای پر اب میمه؟
گفتند نماز جمعه را برای اتحاد نوبتی کنید گفتیم به روی چشم اما اخیرا با سواستفاده از یک جمله که حاوی قید مکانی نماز جمعه های بخش میمه در حکم امام جمعه محترم بخش میمه می باشد ابتدا توی بوق و کرنا کردند که امام جمعه بخش میمه دیگر نیست و امام جمعه شهر وزوان و میمه است و بعدا هم با وجاهت تمام شروع کردند کلمه جعلی منطقه …..و میمه راخ بیاندازند این شد که مردم میمه عطای این اتحاد و دلسوزی ها را به لقایش بخشیده اند.و از خواب غفلت بیدار شده اند.
این مشکل فقط و فقط و فقط وفقط به دست بخشدار همیشه در صحنه که نماینده سیاسی و عالی رتبه بخش میمه است باز میشود پس جناب اقای مهندس اذرپی مساعدت فرمائید و این گره سی ساله را باز کنید . ممنونم
بعضی از اهالی وزوان در انتخابات مجلس در چند سال گذشته که دکتر عربزاده کاندید بود نه تنها هیچ حمایتی نکردند بلکه کاملا جبهه خصمانه علیه اتحاد سایر مردم منطقه داشتند وخواستار پیشرفت وهمبستگی نیستند چه رسد حالا بیان با انها نماز جمعه بخوانند
اگر شهرداری ازان تاسیس شود . ازان هم باید یک امام جمعه داشته باشد ؟ لذا مسئولین نماز خود را برای سال اینده شهر ازان و درخواست امام جمعه اماده نمایند
نماز جمعه تنها جای است که می خواهند از مرکز بخش مستقل نشوند وگرنه چرا در راهپیمایی ها و مراسمهای منطقه ای همانند روز معلم و بیست و دوم بهمن و دیدار با مسولین فرامنطقه ای و غیره همیشه
ادعای استقلال نموده اند چون امام جمعه نماینده ولی فقیه است و فکر می کنند اگر نماز جمعه نمایندگی عالی ولی فقیه را در بخش میمه مشترک دو شهر تغییر نام دادند راه برای تغییر نام سایر ادارات ونهادها هموار تر و سپس تصاحب انها میسر تر خواهد شد
ما میمه ای ها درخواست برگزاری نماز جمعه بخش میمه را در هر سه شهر منطقه میمه داریم
یعنی میمه ووزوان ولایبید
چون محبتها توجهات بیش از حد ظرفیت به دومین شهر منطقه میمه موجب نوعی خودشیفتگی و شراکت خود خوانده برای بخش تاریخی و با سابقه میمه توسط دومین شهر منطقه شده است پس هر عقل سلیم و منصفی می پذیرد که چرا سومین شهر منطقه میمه یعنی شهر لایبید نباید میعاد گاه هفتگی نماز جمعه های بخش میمه واقع شود مگر چه چیزشهر لایبید از شهر وزوان کمتر است مگر کسی در بخش میمه کسی با شهر وزوان عق خواهر خواندگی اجبار ی و تحمیلی بسته است که با شهر لایبید نبسته است اگر هدف وحدت است و اتحاد و نماز نباید انحصارا در میمه یا وزوان باشد باید نماز جمعه نوبتی در تمامی شهرهای منطقه میمه باشد یعنی میمه ووزوان و لایبید و همچنین بارگاه امامزاده سید صالحه خاتون ازان نگین سبز منطقه میمه.
نظر به حل شدن مشکل شرعی و محل برگزاری نماز جمعه های مستقل در شهرهای میمه ووزوان دیگر از نظر مردم میمه برگزاری نماز جمعه نوبتی و مشترک که بهانه و رخنه ای برای تندروها و افراط گرایان جهت تحریف و مجعول نمودن نام و هویت واصالت منطقه میمه و نهادها و سازمانهای مربوطه ان باشد جایز شمرده نمی شود
بعضی معلوم الحالهای های عزیز که هیچ حرفی برای گفتن ندارند یا به نظریات روشن و مستدل کاربران میمه ای را نمره منفی می دهند یا با انتخاب نامهای غیر واقعی و غیر همشهری خودشان مثل عبدلی سعی در انصراف میمه ای ها از این تصمیشان و اگاهی شان ازحقایق و نقشه هایشان دارند و یا همانند وبلاگ صبح شهر همسایه
سعی می کنند با لفاظی و افترا و غیر مستقیم صحبت کردن به نام منطقه فلات مرکزی ایران هرچه می خواهند نثار مرکز بخش نمایند و این گونه ناراحتی و دلواپسی هایشان را از در خطر افتادن منافع قوم و قبیله خود ابراز دارند.
نماز جمعه بخش میمه راهمانند تعزیه های قدیم که هربار یکجا می خوانند کردند ایا در شهرستان شاهین شهر و میمه کسی نماز جمعه ها را یک هفته در شاهین شهر و یک هفته در میمه و یا در شهر گز که در همسایگی شهر و بخش مرکزی است برگزار می کند.
از قدیم گفته اند قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را ؟؟
وقتی رفتار و کردار های برخی از هم منطقه ای های عزیز را همانند قطعات یک پازلی در کنار هم قرار می دهیم خصوصا در دو سال اخیر می بینیم با هم همخوانی ندارند از یک طرف در مسیر شهرستان شدن بخش باسابقه و تاریخی میمه سنگ اندازی می کنند به دلیل تقاضای سهم حداکثری وبلند پروازی ها و راضی نشدن به حق خود یعنی ارتقا از شهر به بخش و می گویند تازه واردها باید در صدر مجلس بنشینند و سپس با توجه به همین صدر نشینی و مشترک بودن باید نگاهها به سمت دومین شهر منطقه که از حالا به بعد اولین شهر منطقه باید بشود تغییر کند و به این ترتیب این فرصت تاریخی در مسیر پیشرفت کل منطقه از دست رفت در ادامه با لشکرکشی و حمایت لجستیکی شهرداری و تشویق انجمن های محلی شان به جنوب شهر میمه و اراضی دشت پایین میمه تجاوز نموده و شروع به خیابان کشی در اراضی هزاران ساله کشاورزی مردم میمه و حفر غیر قانونی چاه اب کمکی در زمینهای مردم میمه و نصب دکل برق و احداث کمپ گردشگری قنات در داخل حریم شهر میمه بدون کسب اجازه از مردم و نهادهای شهری میمه و ارگانهای ذی صلاح و کار به جایی رسید که با هوچی گریهایشان و فریاد واعسفا قنات یونسکویی مان را تخریب کردند دو نفر از کارکنان شهرداری میمه را برای یک شب به بازداشتگاه فرستادند اما وقتی که گردوخاکهای ساختگی خوابید با مراجعه با قانون و مراجع ذی صلاح حقایق امر مشخص و شاکیان اولیه که برای تصاحب روی زمینهای حومه قنات و نه اب زیرزمینی قنات اه وشیونهای ساختگی راه انداخته بودند در جایگاه مقصر شناخته شدند چندی بعد خواستند تلافی این شکست های خود کرد را با تعطیلی خیابان و بلوار در دست احداث حضرت ولی عصر میمه دوباره به بهانه دلواپسی های از حد گذشته قنات بزرگه شهرشان داشته باشند و در زمینه رسیدن به خواسته و بلوا و اشوب جدیدشان صدای واععصفا و وامصیبتها قنات یونسکویی مان از دست رفت سردادند و در جهت تخلیه احساسات و دق دلی هایشان از مرکز شهرستان گرفته تا استان و پایتخت تا می توانستندعزت و ابرو و اتحاد باقیمانده در منطقه را به چالش کشیدند و در نهایت هم چون قوانین کشوری را نمی توان به نفع یک شهر یا منطقه کوچک تغییر داد بازهم هیچ چیزی جز ابروریزی برای کل منطقه و بالاخص خودشان باقی نماند در قضیه نماز جمعه نوبتی هم که اخیرا با تحریف نام امام جمعه بخش میمه به امام جمعه شهر xوy ودر امتداد ان تجزیه بخش میمه مابین دوشهر و تقسیم ادارات و سازمانها به فکر بستر سازی های هویتی و اصالت در نام و هویت وجودی و تاریخی بخش میمه می باشند و وقتی با هوشیاری و جدیت و بیداری مردم میمه در قطع این حلقه اتصال مورد سواستفاده واقع شده مواجه می شوند شروع می کنند به همان هوچی گری های همیشگی که واعصفا و مصیبتا اتحادمان و نماز دشمن شکنمان خدشه پیدا کرد و نباید این اتحادها را از منطقه گرفت ؟؟اینجاست که شاعر می گوید قسم حضرت عباست را باور کنم یا دم خروس را؟؟؟
و در خصوص قضاوت انسانهای بی طرف و حقیقت گرایی که به دنبال عدالت هستند و نه تعصبات قومی و قبیله ای باید گفت که مراسم حج عمره میلیونها ایرانی وقتی که با بی احترامی و بی حرمتی به حججاج ایرانی مواجه می شویم تعطیل میشود چطورما باید نماز جمعه بخش میمه در شهری برگزار بشود که برخی ها از ان همه گونه سو استفاده در جهت تحریف نام مراسم گرفته تا تحریف نام منطقه میمه و تحریف نام ادارات بخش میمه و دیکته نمودن نامهای دلخواه به میهمانان فرامنطقه ای مراسم جهت تکرار ان از تریبون نماز جمعه و از بین بردن فرسایشی استانه تحریک پذیری میمه ای ها نسبت به عبارت جعلی منطقه xو y انجام می دهند
.قضاوت با شما در برابر وجدانهای پاکتان
این پیشنهاد خوب و تاریخی
عجیب دست بعضی ها رو توپوست گردو گذاشته نه راه پس دارن نه راه پیش
از یه طرف می ترسند اگه مخالفت کنند دستشون رو می شه و نقشه هاشون لو می ره اگه موافقت کنند با زهم نقشه هاشون براب می ره و نمی تونند به هدفهای از پیش تعیین شده و اسه سهم خواهی و تقسیم و تصاحب منطقه برسند بایس هواسمون جمع باشه چون غیر مستقیم وارد عمل می شن تا مخالفت و کارشکنی کنن و علنا چیزی نمی گن که بگن ما ریگی توکفشمون نیست اما پشت صحنه همین الان دست بکار شدن و از امام جمعه تا بخشدار تا شورای سیاست گذاری نماز جمعه همه روغیر از میمه ای ها می خوان با مظلوم نمایی و فرافکنی از حقایق امر غافل کنند حتی اگه شده اتباع افاغنه و پیرمردها و بچه ها رو به نماز جمعه فراخوان بدند
شیبانی خوب داری از آب گل آلود ماهی می گیری هاااااا…!
بارکلا…بارکلا
هویت و اصالت و نام یک شهر و منطقه همانند ناموس انهاست که سالها برای به ثمر رسیدن ان تلاش کرده و نسلهای زیادی را طی هفتاد سال مدنیت پشت سر گذاشته ایم اجازه نخواهیم داد حیله و نیرنگهایی به اسم دین و به قصد تسخیر هویت و اصالت و جعل نام و هویت بخش میمه بخواهند بدان دست اندازی نمایند حال فرقی نمی کند قرانها را سرنیزه کنند یا جانمازها را ؟؟
اتحادی که فقط مختص نماز جمعه نوبتی و مشترکی باشد و لاغیر و بخواهند در سایر موضوعات تکروی و استقلال طلبی و ساز جدایی و تک روی بزنند از نظر عموم مردم میمه خیلی وقت است که رنگ باخته است .
چه خوب معلومه اونهایی که تو حرف و منطق کم میارن می خوان صورت مسأله رو پاک کنند و تنها راهی که واسشون مونده اینه که صبح میمه و شیبانی رو که فضای ازاد نقد و نظر رو فراهم کردندسرزنش می کنند ما که می دونیم اینها شکست خوردگان حرف و سخن منطقی هستند که بارهای سعی کردند صبح میمه رو تعطیل کنند اما نتونستند .
قابل توجه همه حسودان
کلمه « صبح میمه » هیچ وقت حذف نمیشود و تعطیلی در کار آن نیست.
سایت صبح میمه هست
ماهنامه صبح میمه هم آمده
همه مشتاق صبح میمه هستند
تا شیبانی و فخریان هستند صبح میمه هم هست