میمه ، میزبان جلسه ی شورای اداری شهرستان

2015-05-06
121 بازدید

امروز و از ساعت ۱۰/۳۰ جلسه ی شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه به ریاست فرماندار در حرم شهدای گمنام میمه برگزار می شود . برگزاری این جلسه در بخش میمه فرصت مغتنمی است تا مشکلات و مسائل مختلف با حضور مدیران ارشد شهرستان بررسی و در سال همدلی و همزبانی ملت و دولت […]

shoo1

امروز و از ساعت ۱۰/۳۰ جلسه ی شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه به ریاست فرماندار در حرم شهدای گمنام میمه برگزار می شود . برگزاری این جلسه در بخش میمه فرصت مغتنمی است تا مشکلات و مسائل مختلف با حضور مدیران ارشد شهرستان بررسی و در سال همدلی و همزبانی ملت و دولت ، مردم امیدوارتر از گذشته منتظر تصمیمات مقامات اجرایی باشند .

مطابق ماده ۱۸ قانون تقسیمات کشوری این شورا به منظور ایجاد هماهنگی بین ادارات شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل می شود. اعضای آن فرماندار، معاون فرماندار، و رؤسای ادارات شهرستان می باشند. شورای اداری شهرستان هر ماه یکبار برگزار می گردد و در ادوار پیشین نیز با  صلاحدید برخی از فرمانداران یکی از جلسات ماهانه ی شورای اداری شهرستان در بخش مستقل میمه برگزار می گردید و معمولا موضوعات مربوط به  شهرها و روستاهای این بخش در اولویت بررسی  و تعیین ساز و کار اجرایی قرار می گرفت . مطابق قانون تقسیمات کشوری ، شورای اداری شهرستان مقام اداری مخصوصی که از خود صلاحیت اتخاذ تصمیمات لازم الاجرا داشته باشد، نیست، بلکه وظیفه آن مساعدت فرماندار در انجام دادن وظایفی است که قانونا به عهده او محول شده است، به همین جهت تصمیمات شورا برای فرماندار تنها جنبه شور و اظهار نظر دارد و چنانچه آنها را مقتضی نداند و یا مطابق مقررات و تعلیمات مرکز نداند، می تواند از اجرای آنها خودداری کند.در هر حال چون اجرای بسیاری از برنامه های فرهنگی، کشاورزی و عمرانی به اقدام و تشریک مساعی ادارات مختلف نیاز دارد، شورای اداری شهرستان که از تمام رؤسای ادارات محلی تشکیل می شود، در ایجاد وحدت نظر و هماهنگی و همکاری ادارات و تسریع جریان امور نقش مؤثری به عهده دارد.