گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۴/۲/۱۱

2015-05-02
217 بازدید

علیرضا هاشمی                خبرنگار نماز تصاویر               امیرحسین صادق نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت السلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع آن […]

۲۰۱۵۰۵۰۱_۱۳۳۶۴۱
علیرضا هاشمی                خبرنگار نماز

تصاویر               امیرحسین صادق

نماز جمعه این هفته میمه به امامت حجت السلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه اول خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع آن را به  بیان نکاتی پیرامون مساله توکل برخدا و امید براو اختصاص داد.

وی با استناد به آیات و احادیث و به خصوص آیه شریفه “فتوکل علی الله و هو حسبه ” توکل بر خدا را سبب رشد و تعالی، رسیدن به اهداف دنیوی و رسیدن به کمالات اخروی دانست.

۲۰۱۵۰۵۰۱_۱۳۳۷۰۵

همچنین توکل بر خدا و امید داشتن به او را از ویژگی های اولیا الله برشمرد. و خاطر نشان کرد که تنها به صرف توکل و امید مشکلات حل نمیشود و لازمه توکل ، همراه بودن آن با تلاش  و پشتکاراست.

و با بیان این حدیث از امام صادق (ع) که فرموده اند : “کسی که توفیق دعا پیدا کند ثواب و پاداش استجابت رادارد و هرکس که شکر نعمت را به جا آورد فراوانی و وفور نعمت نصیب او میشود” خطبه اول خود را به پایان رسانید.

در خطبه دوم مناسبت های هفته توسط حجت الاسلام زمانی مورد اشاره قرار گرفت.

۲۰۱۵۰۵۰۱_۱۳۳۶۵۶

–         یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر و تقدیرو تشکر از حضور قشر کارگر در نماز جمعه این هفته و تجلیل از آنها

–         نهم اردیبهشت ماه روز شوراها

–         هفته سلامت

–         ۱۳ رجب سالروز ولادت مولود کعبه و روز پدر

–         ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت معلم شهید استاد مطهری

–         ۱۳،۱۴،۱۵ رجب ایام البیض ماه رجب و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سطح بخش و شهرمیمه  و استقبال جوانان از اعتکاف  و حضور پر شور آن ها در این مراسم معنوی

از جمله مناسبت های مورد اشاره در این خطبه بود.

پایان بخش خطبه های این هفته نماز جمعه میمه محکوم کردن مجدد حملات آل سعود به یمن بود که نمایش دهنده نقص آشکار حقوق بشر است توسط امام جمعه محترم بود.

IMG_kijninij_jlnmko

بر اساس این گزارش دکتر پارسا رئیس شبکه ی بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه در بین دو نماز برای سخنرانان بمناسبت هفته ی سلامت سخن گفت . وی در پایان نماز نیز در بین نمازگزاران حضور یافت و با آنان در خصوص مشکلات بیمارستان تبادل نظر کرد . دکتر پارسا تاکید کرد که با استقرار امکانات جدید ، بزودی آزمایشگاه بیمارستان حضرت محمد میمه به سطح خدمات دهی بیمارستان گلدیس خواهد رسید .