قلعه‌نویی رکورددار مربیان لیگ قهرمانان

2015-04-23
61 بازدید

مربیانی چون لوکا، قلعه‌نویی، فرهاد کاظمی، کرانچار و تونی اولیویرا بیشترین شرکت با تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را دارند و در این عرصه عملکرد مربیانی مثل ابراهیم‌زاده بهتر از بقیه بوده است. به گزارش “ورزش سه” مربیانی مثل علی دایی، ابراهیم‌زاده، مرفاوی، ضیایی، وینگادا، قلعه‌نویی، فرهاد کاظمی، علی پروین، رولندکخ، کربکندی، دنیزلی، ادسون تاوارز، […]

۰۱۰۰۵۱۶۵

مربیانی چون لوکا، قلعه‌نویی، فرهاد کاظمی، کرانچار و تونی اولیویرا بیشترین شرکت با تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را دارند و در این عرصه عملکرد مربیانی مثل ابراهیم‌زاده بهتر از بقیه بوده است.

به گزارش “ورزش سه” مربیانی مثل علی دایی، ابراهیم‌زاده، مرفاوی، ضیایی، وینگادا، قلعه‌نویی، فرهاد کاظمی، علی پروین، رولندکخ، کربکندی، دنیزلی، ادسون تاوارز، ملادن فرانچیچ، لوکا بوناچیچ، کرانچار، پرویز مظلومی، حسین فرکی، تونی اولیویرا، حمید درخشان، برانکو، اسکوچیچ و علیرضا منصوریان ۲۳ مربی ایرانی هستند که با تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت داشته‌اند.

قلعه‌ رکورددار
امیر قلعه‌نویی با ۲ تیم استقلال و سپاهان ۵ بار در این بازی‌ها شرکت کرده که ۲ بار به مرحله دوم صعود کرده و یک‌بار تا مرحله نیمه‌نهایی بالا آمده است. قلعه‌نویی در ۳۷ بازی ، ۱۶ برد، ۱۱ مساوی، ۱۰ باخت، ۵۳ گل زده و ۳۶ گل خورده با تیم‌هایش داشته است.

ابراهیم‌زاده موفق
منصور ابراهیم‌زاده با تیم ذوب‌آهن در این رقابت‌ها شرکت کرده و در این بازی‌ها در ۲ دوره ۱۴ بازی، ۹ برد، ۳ مساوی، ۲ باخت، ۲۱ گل زده و ۱۲ گل خورده و میانگین شایسته‌ای در این مسابقات داشته است.

لوکای موفق
لوکا بوناچیچ هم با ۲ تیم سپاهان و مس در لیگ قهرمانان حضور یافته و ۲۵ بازی با ۱۰ برد، ۶ مساوی و ۹ باخت را در این رقابت‌ها تجربه کرده است. تیم‌های او در این عرصه ۳۴ گل زده و ۳۱ گل دریافت داشته‌اند. لوکا با سپاهان تجربه رسیدن به فینال بازی‌ها را هم داشته است.

کرانچار فقط سپاهان
کرانچار، با تیم سپاهان سه بار در این رقابت‌ها شرکت کرده است. کرانچار که با تیمش مرحله دوم این رقابت‌ها رسیده است، در ۲۱ بازی، ۱۰ برد، سه مساوی و ۸ باخت، ۳۳ گل زده و ۳۱ گل خورده به دست آورده است.

تونی ناامید کننده
تراکتورسازی با تونی اولیویرا یکی از بدترین نتایج را داشته است. ۳ بار حذف در مرحله گروهی با ۳ برد، ۴ مساوی و ۱۰ باخت کارنامه او را ساخته است.

فرهاد و سپاهان
اما فرهاد کاظمی با سپاهان در ۲ دوره حضور در این رقابت‌ها ۶ برد، ۲ مساوی، ۴ باخت، ۲۴ گل زده و ۱۷ گل خورده داشته و عملکردش قابل دفاع بوده اگرچه هرگز با صعود همراه نبوده است .

دنیزلی هجومی
دنیزلی هم یکی از مربیان خوب فوتبال‌ها در لیگ قهرمانان بوده که با ۲ تیم پاس و پرسپولیس در این رقابت‌ها ۱۵ بازی انجام داده و ۸ برد، ۵ مساوی و ۲ باخت به دست آورده است. تیم‌های هجومی او در این ۱۵ بازی ۲۸ گل زده و ۱۵ گل خورده‌اند.

دیگران
اما مربیان دیگری هم داشته‌ایم که عملکردشان در تیم‌های دیگر بد نبوده است، مثل علی دایی که در ۲ دوره حضور با سایپا و پرسپولیس در این مسابقات ۱۴ بازی کرده و ۴ برد، ۶ مساوی و ۴ باخت به دست آورده است. حسین فرکی هم در یک دوره حضور ۴ برد و ۴ مساوی گرفته و منصوریان هم در تنها دوره حضورش صعود را در این عرصه تجربه کرده است.