برداشت ریواس میمه در خبرگزاری صدا و سیمای استان

2015-04-12
736 بازدید

یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰ آغاز برداشت ریواس در مناطق کوهستانی استان اصفهان ۱۳۹۴\۰۱\۲۳ – ۱۲:۵۴ PM اصفهان / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی برداشت ریواس در مناطق کوهستانی استان اصفهان آغاز شد . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر) رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز […]

rivas

یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
آغاز برداشت ریواس در مناطق کوهستانی استان اصفهان
۱۳۹۴\۰۱\۲۳ – ۱۲:۵۴ PM

اصفهان / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی

برداشت ریواس در مناطق کوهستانی استان اصفهان آغاز شد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر) رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان امروز گفت: برداشت ریواس تا اواسط خرداد در مناطق کوهستانی این استان ادامه دارد.
آقای میر طالبی با اشاره به اینکه بیشترین برداشت این گیاه از مناطق کوهستانی انارک شهرستان نایین،بوئین میاندشت و فریدن برداشت می شود افزود: پیس بینی می شود بیش از ۱۱ و نیم تن ریواس از مناطق کوهستانی استان اصفهان برداشت شود.
وی گفت : علاوه بر انارک، در شهرستان های سمیرم ،تیران و کرون ،گلپایگان ،فریدن ،چادگان و میمه و نطنز،فریدون شهر ،بوئین میاندشت نیز این گیاه به صورت طبیعی می روید .
رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان با بیان اینکه ۴۱ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان رویشگاه مفید و طبیعی این گیاه است افزود :‌ این گیاه در ارتفاعات سه هزار متر از سطح دریا و مناطق کوهستانی با بارندگی ۲۵۰ میلی متر به بالا می روید.
ریواس یا ریباس یا ریواج گیاهی علفی از تیره ترشک ها و دارای ساقه های هوایی و برگ های آن محتوی مواد ذخیره ای و اسیدی است.
ریواس سرشار از ویتامین های A و B و c ، کلسیم، سدیم و پتاسیم است.
ریواس در درمان یرقان، خونریزی روده ای، ورم ملتحمه ی چشم، جراحات ناشی از ضربات و صدمات جسمانی، زخم های چرکی سطحی و سوختگی های حرارتی کاربرد دارد اما برای افرادی که سنگ کلیه دارند مضر است.
این گیاه به صورت خام مصرف و از آن رب هم تهیه می شود .