کتاب شهدای ازان – زندگینامه ی شهید حسین بادیه نشین

2015-04-01
332 بازدید

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون در مسلخ عشق جز نکو را نکشند         روبه صفتان زشت خو را نکشند گر عاشق صادقی ز مردن  مهراس       مردار بود هر آنکه او را نکشند در سال ۱۳۳۹ در روستای ازان واقع در ۴کیلومتری  میمه ی […]

azan (1)

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند         روبه صفتان زشت خو را نکشند

گر عاشق صادقی ز مردن  مهراس       مردار بود هر آنکه او را نکشند

در سال ۱۳۳۹ در روستای ازان واقع در ۴کیلومتری  میمه ی اصفهان در خانواده ای قانع ، کودکی پا به عرصه وجود نهاد که او را حسین نام نهادند.

حسین به علت وضع مالی خانواده نتوانست به مدرسه برود و ناچار شد به دنبال کار برود. در ۱۳سالگی پدرش ، علی بادیه نشین به علت بیماری در یکی از بیمارستانهای اصفهان بستری گردید و سرانجام بعد از تحمل ۲سال بیماری در بیمارستان به دیار باقی شتافت.

حسین ناچار شد برای تامین مخارج مادر و تنها برادر مدرسه ای اش به تهران برود و هرماه نزد مادرش باز می گشت و درآمد خودر ا به مادرش می داد تا با آن مخارج خانواده را تامین کند.

در تهران و مسافرت های متعددی که به شهرهای مختلف داشت با انقلابیون و اندیشه های ناب امام خمینی آشنا شد و در سال ۵۶ به صفوف آنها پیوست و در تظاهرات اربعین ۵۷ ، ۱۲ و ۲۲ بهمن ۵۷ فعالانه شرکت کرد تا اینکه شیرینی پیروزی انقلاب را درک نمود.

پیروزی انقلاب وظیفه ای سنگین تر از پیش بر دوش حسین گذاشت. او روزها به سختی کار می کرد و شبها در کمیته انقلاب محل به پاسداری می پرداخت. او عاشق نگهبانی دادن و پاسداری در راه الله بود.

در ۱۸ سالگی  خود را به ژاندارمری معرفی کرد و به خدمت مقدس سربازی اعزام شد. دوران آموزشی سربازی را در کرمان گذراند و به علت رشادت و پشتکار زیاد برای ادامه خدمت به تیپ ۵۵ هوابرد شیراز اعزام و در نهایت با خیل رزمندگان ارتش دلاور جمهوری اسلامی ایران در تنگه رقابیه مستقر گردید.

حسین در طول نبرد با خصم زبون در سال ۶۰ مجروح شد و در آن هنگام به مادر و اطرافیان خود خبر از شهادت قریب الوقوعش را داد. تا جایی که قبل از شهادت یک روسری مشکی برای مادرش تهیه کرد و از او خواست بعد از شهادتش آن را بر سر کند. آخرین روزهای اسفند ماه ۶۰ روزهای خداحافظی حسین با خانواده، دوستان و اقوامش بود. بیست و پنجم اسفند ماه همان سال عازم نبرد با باطل شد تا اینکه در پنجم نوروز سال ۶۱ در تنگه رقابیه و در نبردی تن به تن به آرزوی دیرینه اش رسید و به خیل همسنگران شهیدش پیوست. پیکر پاک شهید حسین بادیه نشین اولین شهید ازان با شکوهی خاص تشییع شد و در جوار نگین سبز بخش میمه، امام زاده سیده صالحه خاتون، به آرامش ابدی پیوست.