پس از آخرین دعای ندبه ی سال ۱۳۹۳

2015-03-20
266 بازدید

” اندکی این مثنوی تاخیر شد ” نزدیک به ۶ ماه است پست پس از دعای ندبه ارائه نشده است . در این مدت هم دعای ندبه با شور و حال همیشگی بر پا بوده است و ارادتمندان مقدم دوست ، فرصت عرض حال و ابراز ارادتی یافته اند . مداحان و ندبه خوانان محترم […]

IMG_0426

” اندکی این مثنوی تاخیر شد ” نزدیک به ۶ ماه است پست پس از دعای ندبه ارائه نشده است . در این مدت هم دعای ندبه با شور و حال همیشگی بر پا بوده است

IMG_0435

و ارادتمندان مقدم دوست ، فرصت عرض حال و ابراز ارادتی یافته اند .

IMG_0425

مداحان و ندبه خوانان محترم آقایان مرتضی اسفندی ، ایوالفضل دهقان ، حسین مختاری ، مسعود توکل ، سروش خردمند و علی زمانی هر بامداد جمعه با دم گرم و گیرای خود فضای مسجد را از زمزمه های انتظار آکنده می سازند و دل را با تجلی یاد یار صیقل می دهند .

IMG_0433

سهم عمده ای از کارهای تدارکاتی دعای ندبه ی مسجد جامع نیز متوجه آقای مسعود توکل است . مهم این است که  با رویی گشاده از شرکت کنندگان در دعای ندبه پذیرایی می کند و او معمولا بدون لبخند قابل تصور نیست .

IMG_0437

فضای صرف صبحانه هم فصایی صمیمی و دوست داشتنی است و معمولا با شوخی و مطایبه می گذرد .

IMG_0471

توفیق زیارت امامزاده پس از هر ندبه نصیب می شود . امروز هم از این قاعده مستثنی نبود و این در حالیست که روستا شهر ازان نو نوارتر شده است .

IMG_0440

می گویند قرار است ازان از روستا به شهر ارتقا یابد و این ساختمان شهرداری اش باشد . نمیدانم واژه ی ارتقا  برای شهر شدن یک روستا مفهوم درستی دارد  وقتی قیصر می گوید : خدا روستا را ، بشر ، شهر را ولی شاعران آرمان شهر را آفریدند و در خواب هم خواب آن را ندیدند .

IMG_0450

شورای ازان اطراف امامزاده ی واجب التعظیم را زیباسازی کرده است و حق هم جز این نیست . مردم ، بویژه در ایام عید  از اطراف و اکناف برای زیارت به این مضجع شریف تشرف می یابند و زیباسازی و پاکیزگی زیارت و محیط اطراف آن ، نشانگر شخصیت مردم منطقه هم هست .

IMG_0453

آسیدعلی حسینیان خادم پرتلاش و مسئولیت شناس ، هر بامداد جمعه با رویی گشاده از زائرین استقبال می کند . انصافا در زمان تولیت ایشان اقدامات ارزشمندی در حرم و محوطه های اطراف انجام گرفته است .

IMG_0460

خوشا بحال شهیدان که در کنار تواند .

نم نم باران بر معنویت فضای امامزاده افزوده است و زیارت مزارهای شریف شهیدان گلگون کفن حماسه ی دفاع مقدس در آستانه ی ورود به حرم ، جاذبه ی روحنوازی دارد .

IMG_0469

و ما دستهای دلمان را به شبکه های حرم خاتون صالحان پیوند می زنیم و از او توفیق هدایت می خواهیم .

IMG_0417

فردا عید نوروز است .

IMG_0418

ترکیب تصویر درخت و ماهیهای قرمز خانه ی مادر ، همه ی روزهای کودکی و شور و شوقهای کودکانه اش را در کنار لذت وصف ناپذیر مادر داشتن به یاد آدم می آورد . خدا همه ی مادران را به سلامت بدارد .