احمدرضا ایراندوست – صبح میمه در یک نگاه !!

2015-03-19
85 بازدید

انگار همین دیروز بود که برای سال جدید پیامک های نوروزی رد و بدل میکردیم ، یک سال گذشت ، بر سر جوی بشین و گذر عمر ببین ، سال ۹۳ به روزهای آخرش نزدیک شده و کم کم باید خودمون را آماده کنیم که وارد سال جدید بشیم . کم کم صبح میمه به […]

images (1)
کم کم صبح میمه به یک رسانه تمام عیار تبدیل شده و اکثر مردم منطقه در اقصی نقاط این کره خاکی ، هر روزه با کلیک کردن بر روی این سایت از اخبار و اتفاقات منطقه و خصوصا شهر میمه آگاه میشوند.برای کسانی که به دلایلی از میمه به دور هستند ، این رسانه تنها بند ناف اتصال است.کاربرانی که در داخل و یا خارج از کشور دل در گروی میمه دارند ، بازدید از سایت صبح میمه را در برنامه کاری خود گنجانده و به مانند نیازهایی مثل خورد و خوراک هر روزه وارد این سایت شده و از حال و احوال میمه باخبر میشوند.
در این سایت خبرهای مربوط به مسکن دار شدن افراد در مسکن مهر را با تمام جزییاتش خواندیم ، روز به روز در جریان پیشرفت فیزیکی کار بودیم و زمانی که منازل خود را به همراه اسناد مالکیتش دریافت کردند ، بر خود بالیدیم که با مدیریتی قوی میتوان تمام پروژه ها و برنامه ها را در موعد مقرر به اتمام رساند .
یکی از دغدغه های اهالی میمه که فعلا در میمه سکونت ندارند ، میزان بارش نزولات جوی و وضعیت آب و هوای منطقه است که این اخبار را گاه و بیگاه از همین تارنما دریافت کردیم .
موفقیت همشهریانمان در مناصب و رشته های مختلف را از این سایت خبردار میشدیم .وقتی خبر انتصاب آقای حمید وطن خواه را به عنوان مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری اصفهان شنیدیم ، بر خود بالیدیم .وقتی شبکه استانی اصفهان پزشکی خوشنام را از شهر ما به استودیو دعوت کرده و ایشان نیز در کمال فروتنی از دبیران و استادانش با گویش میمه ای تقدیر کردند ، به خودمان افتخار کردیم که گوشه ای از این خوشحالی را در قالب کامنت برای پست همین مطلب نشان دادیم .وقتی شنیدیم که دختری از همشهریانمان با پشتکار و علاقه توانسته بلند ترین قله های داخل و و خارج را فتح نماید و در صعودی به بلند ترین کوه کشورهای آسیای میانه نام شهر میمه را در قالب پلاکاردی به اهتزاز درآورده شاد و سرمست شدیم و به ایشان درود فرستادیم .
افتتاح رسمی موزه مردم شناسی میمه را بعد از چند مدت فعالیت از پنجره همین سایت دیدیم و شنیدیم .
چالش آقای شیبانی و آقای بیابانی را که در اوایل سال جاری اتفاق افتاد ، احساس وظیفه و مسئولیتمان را با کامنت هایمان نشان دادیم .
انتصاب فرماندار جدید شهرستان شاهین شهر و میمه را از همین دریچه فهمیدیم و در قالب نظر تبریکات خود را به آقای بصیری ابراز کردیم .
همه هفته گزارشات مراسم نماز جمعه را که در دو شهر برگزار میشود ، به همراه تصاویر آن از همین طریق دریافت کردیم .
گزارش کامل پیاده روی خانوادگی مردم خوب میمه در دشتهای چاه انقلاب را از همین طریق خوانده و غبطه نبودن در میانشان را خوردیم .
بازدید های سر زده و ناگهانی فرماندار و سایر مسئولان را از همین سایت پیگیری کرده و زمانی که فرماندار جدید در تخت سرخ وعده منطقه گردشگری داد ، بیش از حد مسرور شده و همچنان امیدوار هستیم .مشکلات بیمارستان حضرت محمد (ص) را به همراه کمبود های آن از طریق سایت صبح میمه متوجه شدیم .
اخبار مربوط به شهرداری میمه و آغاز عملیات پل زیرگذر میمه را سایت صبح میمه به اطلاع کاربران رساند، فعالیت های انجمن رفتگران طبیعت از طریق همین سایت وزین خبر رسانی میشود، همین سایت اخبار مهم کل منطقه میمه را نیز پوشش میدهد.
اخبار مربوط به ملاقاتهای مردمی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی از طریق سایت صبح میمه به آگاهی عموم می رسد.اخبار گاه و بیگاه پتروپالایش و قطار سریع السیر تهران به اصفهان به واسطه صبح میمه منتشر میشود.
مراسم اعتکاف خواهران و برادران در ماه رجب از طریق سایت صبح میمه خبر رسانی شده ، جشن های ماه شعبان و خصوصا نیمه شعبان از سایت صبح میمه پوشش داده میشود، آداب و عبادات خاص در ماه رمضان از نگاه صبح میمه به مردم یادآوری شده و مردم در جریان کامل آن قرار گرفتند.
متاسفانه هر از گاهی اخبار غم باری نیز از همین سایت منتشر شده ، مرگ ناگهانی جوان ناکام سید طه موسویزاده که مردم را در بهت فرو برد.خبر سانحه ای که برای والده آقای شیبانی اتفاق افتاد نیز از همین طریق منتشر شد و مدت زیادی کاربران دست به دعا شده بودند که مادر آقای شیبانی لباس عافیت بپوشد که متاسفانه مدیر سایت را برای بار دیگر یتیم کرد.مرگ این مادر مومنه و گرامی باعث گردید که بسیاری از کاربران احترام بیشتری به مادرانشان بگذارند.این هم یکی از خصلت های خوب صبح میمه است .
تودیع و معارفه بخشدار قدیم و بخشدار جدید از طریق سایت صبح میمه به اطلاع مردم رسید.خبر کم سن ترین حاجی کشور که یکی از همشهریانمان بود و به خبری سراسری تبدیل شد ، از نگاه صبح میمه منتشر گردید.
تصاویر گندم زارها و فعالیت کشاورزان به هنگام برداشت محصول به همراه مناظری زیبا از باغات انگور میمه زینت بخش سایت صبح میمه بوده ، خبرهای مربوط به طرح خیابان ولی عصر (عج) میمه و گزارشات تکمیلی پروژه پل زیرگذر یکی از خبرهای همیشگی سایت صبح میمه بود.الحق  و الانصاف در بحث احداث خیابان و مشکلاتی که با برخی از شهروندان وزوانی پیرامون خیابان و قنات ایجاد شده بود ، صبح میمه سنگ تمام گذاشت و با راهکاری قانونی پاسخ همه شایعات و سنگ اندازی ها را داد.آقای شیبانی در این مدت سعی نمود با استناد به مواد قانونی وضع شده در این موارد پاسخ اکثر یاوه گویی ها را در کمال بیطرفی بدهد که این هم نشانه ای خوب از یک رسانه پرطرفدار است .
برنامه های مرکز پزشکی خیریه ام البنین به صورت مرتب از همین طریق اطلاع رسانی شده و مردم با مراجعه به این رسانه در جریان دقیق اوقات کاری پزشکان قرار میگرفتند.
مراسم محرم میمه و کل منطقه پوشش خبری خوبی داده شد.
اشعاری که برخی اوقات آقای شیبانی از طریق این رسانه از آثار خودشان منتشر میکردند ، زینت بخش این رسانه بوده که طرفداران خاص خود را نیز تاکنون داشته و خواهد داشت.
اخبار مناسبتهای تولد و شهادت بزرگان دینی و ملی از طریق سایت صبح میمه به اطلاع کاربران میرسید.ملاقاتهایی که با اساتید بزرگ میمه از جمله استاد شهیدی برگزار شده بود، با تصاویر زیبا از درگاه این سایت به اطلاع عموم رسید.
چالشهایی که بین برخی از کاربران میمه ای و وزوانی در ارتباط با مسائل فی مابین در صبح میمه ایجاد میشد ، با کمال بیطرفی مدیریت شده و ختم به خیر میشد.
مدتی است که تصاویری قدیمی از افراد میمه ای که در مناسبتهای خاص گرفته شده ، زینت بخش سایت بوده که آن هم طرفداران خاص خود را دارد.
برای اولین بار چاپ ماهنامه صبح میمه به مسئولیت دوست خوبم آقای محسن فخریان از طریق سایت صبح میمه اطلاع رسانی شد.
اخبار رصد خانه کامو ، هلال احمر ، امام زاده سیده صالحه خاتون ، موفقیت های دانش آموزی ، قبولی های کنکور ، بازدیدهای فرماندار ، بخشدار ، شهردار ، و سایر مسئولین مرتبا از طریق همین سایت به سمع و نظر مخاطبین میرسد.
مشکلات ، کمبودها ، نارسائی ها ، گله ها ، شکایت ها ، تشویق ها ، ترفیع ها ، شروع به کارها ، بازنشستگی ها ، حوادث و خبرهایی که جنبه اطلاع رسانی داشته باشد ، از طریق سایت صبح میمه خبر رسانی میشود.
مجموع اینها ، رسانه ای را تشکیل داده که این روزها یکی از بهترین رسانه ها در سطح شهرستان میباشد ، همه باید دست به دست هم بدهیم که این رسانه در سال جدید شاهد موفقیت های بیشتری باشد، باید به آقای شیبانی کمک کنیم ، زیرا ایشان دست تنها بوده و مدیریت جنین سایتی ، احتیاج به تیمی قوی و کاربلد دارد.تا مطلبی دیگر ایام به کامتان باد .شاد زی مهر افزون خدانگهدار