نماز جمعه در تاریخ ۲۲/۱۲/۹۳ به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج یدالله زمانی در مسجد جامع وزوان برگزار گردید امام جمعه محترم در خطبهی اول پس از توصیه به تقوای الهی گفت : “تقوا بهترین پناهگاه و نجات انسان در دنیا و آخرت می باشد. تقوا پیشه کنید و با انسان های صادق […]
نماز جمعه در تاریخ ۲۲/۱۲/۹۳ به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج یدالله زمانی در مسجد جامع وزوان برگزار گردید
امام جمعه محترم در خطبهی اول پس از توصیه به تقوای الهی گفت : “تقوا بهترین پناهگاه و نجات انسان در دنیا و آخرت می باشد. تقوا پیشه کنید و با انسان های صادق و راستگو معاشرت نمایید.”
سپس در رابطه با آسیب های اجتماعی افزود : فراوانی اعتیاد و استفاده از ماهواره از عوامل فروپاشی خانواده ها به حساب می آید. بی توجهی به نماز و زکات و حلال و حرام زمینهی فریب و نیرنگ و دورویی را فراهم می آورد.
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هرگاه امت من از خیرخواهی و امر به معروف و نهی از منکر دست برداشتند، خیر و برکت از آنها گرفته و دعایشان مستجاب نخواهد شد.
وقتی انسان قیامت و روز حساب و کتاب را باور نداشت دروغ گفتن و کم فروشی برایش آسان می شود . هرگاه انسان ها نسبت به مسائل شرعی و رعایت حلال و حرام تعهد لازم را نداشتند و فقط به دنبال منافع مادی و دنیا رفتند، آسیب پذیر شده ، دچار نوعی بی تفاوتی نسبت به دین و اخلاق خواهند شد.
امام سجاد(ع) فرمودند: از دروغ بپرهیزید چه کوچک باشد و چه بزرگ و چه شوخی باشد و چه جدی.
امام باقر (ع) فرمودند: خداوند برای شر و ناپسندی قفل هایی قرار داد که کلید آن ها دروغ است.
حجت الاسلام والمسلمین زمانی در خطبه دوم پس از ذکر اعمال روز جمعه به بیان مناسبت های هفته پرداختند:
- ۲۲ اسفند ، سالروز تاسیس بنیاد شهید
- ۲۵ اسفند سالروز بمباران حلبچه
- پایان سال ، سالگرد ارتحال یادگار امام ، حاج سید احمد خمینی
- بررسی عملکرد و کارنامه خود در ایام پایان سال و پرهیز از روش های خرافی مانند چهارشنبه سوری
- رعایت حرمت ایام فاطمیه در آغاز سال جدید
خلاصه خطبه ها: علی رصاف
مکبر: رضا صمدی فر
تصاویر : جهانگیر حدادیان
با سلام
دهها بار مشفقانه گفتیم تصاویر کیفیت ندارد باز هم کو گوش شنوا !!!!
قضاوت کیفیت عکاسی با شما عزیران
ربطی به پست نماز جمعه ندارد ولی چاره ای نیست . امروز با نامه میراث فرهنگی مرکز برای تعطیل کردن خیابان ولی عصر میمه آمدند . با این کارشکنی برادران محترم وزوانی جز اینست که بذر کینه و اختلاف در این بخش پاشیده می شود ؟ تسهیل رفت و آمد مردم اهمیتی کمتر از قناتی که نمونه اش را در بخش میمه زیاد داریم نیست . شورای وزوان از خودشان پرسیده اند که آیا ما بعنوان شهروندان میمه ای اجازه نداریم در حریم خدماتی شهرمان خیابان داشته باشیم ؟ شنیده شده است عزیزان وزوانی عکسهایی از نخاله ها و خرابی های اطراف قنات را به مسئولان استان و بالاتر نشان می دهند و جوسازی می کنند و مسئولان از همه جا بی خبر فکر می کنند جاده کمربندی از روی قنات می گذرد و نمی دانند که این قنات کاملا در حریم شهر میمه است و این خیابان داخل شهرمیمه است و نه کمربندی .
این نتیجه ی نمیدانم نجابت یا بی تفاوتی میمه ای هاست. حالا که شورا و شهردار فعالی پیدا کرده ایم حیف است که با کارشکنی وزوانی ها جلو رشد میمه گرفته شود . چرا فرماندار محترم که میمه را فراموش نکرده اند و به این بخش توجه دارند جلو اینها را نمی گیرند . آقای زلفیان بخدا ما طرفدار شما بودیم در آن بحث . ولی ببینید همشهریان شما با پیشرفت منطقه چه می کنند . این خیابانی است که برای لای بید و لوشاب و حسن رباط و ازان و زیادآباد واقعا خوبست . چرا ناراحت شده اند و اینهمه کارشکنی می کنند برای قناتی که ۱ لیتر در ثانیه آب دارد؟ شورای چهارم وزوان در بین افکار عمومی جایگاهی ندارذد و وزوانی ها با این شورا مخالفند شورائیان هم می خواهند دشمن فرضی درست کنند و خودشان را برای مردمشان شیرین کنند . یاد جمشیدیان و خانعلی و بیابانی و فتحیان عزیز به خیر منطقی بودند
امروز عصر بخشداری چه خبر بود آقای بخشدار اطلاع رسانی کنید. شوراهای دو شهر بودند و میراث فرهنگی . بحث گردشگری قنات نباشد!!!!!!! در حریم شهر که ناموس شهر است اجازه ندارید گردشگری بگذارید. غار علیصدر همدان که نیست . زمینهای مردم را جاده کردید تا قنات را نشان بدهید؟ شورا و شهردار محترم از کارشکنی ها در خیابان ولی عصر درس بگیرید. این گردشگری نیست دست اندازی است . آقای صاحبقرانی برای آبگیرهای وزوان و قلعه اعظمی ها و خانه های تاریخی و تپه های ۱۸۰۰ ساله و حمام پیدا شده گردشگری بگذار اما در حریم میمه حق ندارید چه میراث و چه غیر آن گردشگری بگذارد مگر شهر بی صاحب است که شما وکیل و وصی آن شده اید؟ شما رباط را بنام وزوان در سایت میراث فرهنگی گذاشته اید. این چه مدیریتی است که میراث فرهنگی در میمه دارد ؟
دود این کارها ی شورای وزوان به چشم همه مردم بخش می رود .پهلوی مردم وزوان عزیز نیستید . مردم وزوان از انتخاب شما پشیمانند . قبلی ها عاقلتر بودند. بچه بازی نمی کردند . با خیابان سازی میمه مخالفید و گردشگری در میمه به نام وزوان می گذارید؟ به هیچ عنوان . هنوز در این شهر جوانان غیرتمندی هستند که جلو شما را بگیرند .
گردشگری در حریم میمه مساوی است با تجمع اعتراضی مردم در مقابل شهرداری و شورا .
با قانون حسین اقا
صبح میمه اعصاب برا ما نذاشتی . زمینامون رو گرفتند. حریم رو عوض کردند . تجاوز به حریم کردند . حالا می خوان گردشگری بذارن ؟ اگه گذاشتیم برن تعریف کنن .
ما دوست نداریم هر روز با میمه درگیر باشیم . این درگیری ها را شورای وزوان پیش آورده است چرا خیابان را نمی گذارید بکشند؟ چرا شکایت کردید و البته خودتان محکوم شدید؟ پور شریعت که گردشگری قنات را نداشت موفق نبود ؟ نان و آبتان را برداشتید و دنبال قنات افتاده اید کینه های کور ایجاد نکنید. واقعا متاسفم .
اگر شورای شهر و شهرداری وزوان مانع احداث خیابان ولی عصر میمه شود مردم میمه کسبه وزوانی مقیم میمه را تحریم خواهند نمود و قطعا گردشگری کردن محل اب بند قنات در عمق حوزه استحفاظی شهر میمه راه به جایی نخواهد برد و اعتراضات مردم شهر و بخش میمه بالا خواهد گرفت و چاره ای جز انفکاک وزوان از منطقه میمه و الحاق ان به بخش مرکزی شاهین شهر یا بخش قمصر کاشان و الحاق معوض ان منطقه جوشقان و کامو به منطقه میمه و تاسیس و تحقق ارزوی دیرینه مردم ابن دیار در زمینه شهرستان میمه و تاسیس بخش جوشقان محقق خواهد شد همان کاری که در مورد شهر گز در برابر دولت اباد و بخش برخوار شد و گز از شهرستان برخوار جدا و به شاهین شهر و میمه الحاق یافت و دعواهای گز و دولت اباد تمام شد.
با سلام و احترام به کاربران پرشمار سایت وزین صبح میمه
مدتی است که می خواستم در خصوص وفاق و همدلی در بخش میمه و بویژه آسیبهای آن که این روزها بیشتر شده است بنویسم . نامه مدیر مبل پایتخت بویژه ارائه آن توسط مدیر سایت صبح میمه که از شخصیت ایشان جز این انتظار نمی رود و مورد وثوق مردم این بخش و شهر وزوان نیز هست ، بر اصرار من برای نوشتن افزود . ماهیتا طرفدار این نیستم که همه شهرها و روستاهای منطقه مثل هم فکر کنند و مثل هم تصمیم بگیرند. توانایی های ذاتی کم و بیش متفاوتی در بخش میمه وجود دارد که به هر کدام شایستگی هایی می دهد . بخش میمه از نظر آرامش و امنیت و زندگی راحت شاید در عداد منحصر بفردهای استان باشد . تقریبا همه مردم بخش همدیگر را می شناسند و با همدیگر مراودات صمیمانه ای دارند . مردم دو شهر میمه و وزوان بیش از سایر نقاط منطقه اتفاق و همدلی داشته اند و در سالیان اخیر نیز مدیریتهای بسیاری از ادارات میمه بعهده برادران شایسته ای از شهر وزوان بوده است و اختلاف نظری نیز در این مورد بوجود نمی آمده یا کمتر بوجود می آمده است . در عین حال رقابت بین دو شهر با شدت و ضعفهایی در برهه های مختلف زمانی وجود داشته است . هیچکس منکر رقابت سازنده نیست . رقابت سازنده این است که میمه واحدی از دانشگاه آزاد را تاسیس کند وزوان به دنبال پیام نور برود و در نهایت بخش میمه یک بخش دانشگاهی با افرادی دارای تحصیلات عالیه گردد. بحث خیابان ولی عصر و گردشگری در قنات همه مناسبات بالا را که قابل افتخار هم هست بر هم می زند . بزرگان وزوانی بیشتر توجه کنند . سالهاست جاده اصفهان تهران از روی قناتهای میمه عبور می کند . ارتفاع سطح جاده تا مجرای آب در مقابل بخشداری کمتر از ۶ متر است . نه تخریبی برای قنات ایجاد شده و نه مردم میمه اعتراضی داشته اند . قنات مزدآباد هم چنین شرایطی دارد . اهالی ثبت اسناد می دانند که قنات وزوان از املاک میمه فقط دارای حق ارتفاق است و مالکیت دیگری در املاک و حریم شهر ندارد . من از صبح میمه یاد گرفته ام که ارتفاق حقی است که کسی در ملک دیگری دارد . بنابر این ” ملک دیگری ” تثبیت شده است . تصور این وضعیت برای احداث خیابان ولی عصر که با سرمایه گذاری هنگفت شهرداری و بذل و بخشش مالکین مسیر خیابان به نقطه ی افتتاح رسیده است و متاسفانه با شکایات متعدد شورای وزوان بارها متوقف گردیده یا سرعت عملیاتش کند گردیده است چه ذهنیتی برای مردم نسبت به دست اندکاران وزوان پیش می آورد؟ آیا جایی برای وفاق و همدلی باقی می گذارد؟ آیا به مباحث منسوخ شده خیابانی نظیر آنچه مبل پایتخت نوشته منجر نمی شود؟ آیا مخالفت با احداث خیابانی که برای همه بخش میمه مفید است ، دامن زدن به اختلاف نیست؟ بحث گردشگری در قنات هم همینطور است . قنات دارای حق ارتفاق است . یعنی فقط حق عبور آب را از املاک میمه دارد . حرایم شهری هم اختیارات کاملی را به صاحبان حریم شهر می دهد . ورود ابتدای سال گذشته شهرداری وزوان به حریم شهر میمه و تصرف زمینهای کشاورزی زارعین و جاده سازی بدون اذن شهرداری مصداق همین دامن زدن ها به اختلافات است . تصور اینکه شهری بتواند در حریم شهر دیگری نقطه گردشگری داشته باشد تصوری بیهوده است بویژه آنکه تجربه ثابت کرده باشد که ” چشته خوار بدتر از میراث خوار ” است . تعجب آور نیست که میمه ای ها در حریم چسبیده به منازل مسکونی خود حق احداث خیابان ندارند و وزوان در عمق حریم مصوب و دارای طرح جامع میمه ، اجازه گردشگری داشته باشید و بتدریج نقطه ای را متصرف شده و سپس مدعی مالکیت گردد؟ اگر به حق خود قانع باشیم و با تواضع در مقابل قانون تسلیم باشیم شهرهای نمونه و بخش فرهنگی نمونه ای خواهیم داشت . از آقای شیبانی درخواست می کنم در صورتیکه ترجیح پذیرفته شده ایشان در قالب پست آمدن این کامنت باشد ، کامنتهایی که با بحثهای خیابانی باعث بروز اختلاف بیشتر می شود را در ذیل این مطلب تایید نفرمایند تا من ناخواسته باعث اختلاف نشوم . از حوصله ای که برای خواندن مطلب من به خرج دادید متشکرم .
چرا گزارش نماز جمعه وزوان دو روز بعد از جمعه همیشه روی سایت قرار میگیرهه؟؟؟؟ نمیشه صبح شنبه قرار بگیرههههههههه
—————————–
با سلام گزارش نماز مزبور روزهای شنبه ارائه می شود .
اقای صاحبقرانی در زمان بخشدار صرامی را یاد اوری میکنم . بدان که میدانم