یکی از نویسندگان صبح میمه – در رثای پنج شنبه بازار

2015-03-05
888 بازدید

پس از گذشت ماه ها فعالیت “بازار روز” در میمه و در حالی که مبدل به یکی از مراکز تفریحی و محبوب مردم شهر شده بود ، این هفته ظاهرا به دستور  شهرداری میمه تعطیل شد. پنجشنبه بازار ، این روز را مبدل به یک روز استثنایی کرده بود و عموم مردم بخش،  به ویژه […]

IMG_0944

پس از گذشت ماه ها فعالیت “بازار روز” در میمه و در حالی که مبدل به یکی از مراکز تفریحی و محبوب مردم شهر شده بود ، این هفته ظاهرا به دستور  شهرداری میمه تعطیل شد.

پنجشنبه بازار ، این روز را مبدل به یک روز استثنایی کرده بود و عموم مردم بخش،  به ویژه بانوان را برای گشت و گذار و خرید و دید و بازدید به خیابان شهید شبان می کشاند. جدا از کمک به اقتصاد خانواده، این کارناوال هفتگی میمه را در مرکز توجهات قرار می داد و به تثبیت مرکزیت بخش کمک به سزایی می نمود.

 IMG_0946

اما متاسفانه شورای اسلامی شهر علی رغم این که به این برنامه اعتقاد داشتند، به دلیل فشار تعدادی از پیشه وران شهر و پس از ارائه ی یک طومار اعتراضی به شهرداری ، سکوت نمودند .

به دلایل مختلف تقاضای این افراد که بسیاری از آنها فاقد پروانه هم هستند قابل قبول نیست:

اولا: شرایط برای همه در این روز خاص یکسان است و مغازه داران هم می توانند در این بازار شرکت نمایند.

دوما: شرکت کنندگان در بازار هم به شهرداری عوارض می دهند و نیروهای شهرداری از تک تک آنها مبالغی را دریافت می کنند در حالی که کاسبان دارای پروانه کسب در صورت شرکت می توانند از پرداخت معاف باشند.

 سوما: بازار روز در روند کسب بسیاری از کاسبان میمه ای تاثیری نداشته و ایشان به دلیل رعایت انصاف همیشه کسب و کار پر رونقی دارند (مانند آقای رمضانعلی قاضی)

چهارما: بازار روز تاثیر به سزایی در تعدیل قیمت ها و رضایت عمومی دارد و دلیلی ندارد اگر کاسبان میمه رعایت عدل و انصاف را داشته باشند در این رقابت ناکام شوند.

IMG_1545

این اقدام شورای چهارم در گذشتن از حق خود و مردم

و حمایت بی دلیل و بی نظیر شورای سوم از آقای مغزی شهردار قبل علی رغم مخالفت مردم

من را به یاد سخنی از امام علی(ع) انداخت که فرمودند:

“لَوَدِدْتُ وَ اللَّهِ أَنَّ مُعَاوِیَهَ صَارَفَنِی بِکُمْ صَرْفَ الدِّینَارِ بِالدِّرْهَمِ فَأَخَذَ مِنِّی عَشَرَهَ مِنْکُمْ وَ أَعْطَانِی رَجُلًا مِنْهُم”

به خدا سوگند، دوست دارم معاویه با من معامله کند و ده تن از شما را از من بگیرد و یکی از اصحاب خودش را به من بدهد.»

چون یاران معاویه بر باطل خودشان استوارند؛ ولی شما در حق خودتان سست هستید.


لذا اینجانب و کامنت گذاران زیر از شورا و شهرداری تقاضا داریم که مردم شهر و بخش را از حق مسلم خود محروم ننموده و دستور بازگشایی بازار در هفته آینده را صادر نمایند.