کیمیا – تقارن ایام فاطمیه و نوروز ۹۴ و یک استفتاء

2015-02-07
108 بازدید

سلام به همه ی همشهریان بزرگوار با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز ۹۴ و حساسیت مومنان و شیعیان در حفظ حرمت این ایام از یک طرف و اجتناب از افراط استفتا زیر را به محضرتان تقدیم می نمایم:(استفتا مربوط به سال گذشته است) محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت […]

فاطمیه-نوروز

سلام به همه ی همشهریان بزرگوار
با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز ۹۴ و حساسیت مومنان و شیعیان در حفظ حرمت این ایام از یک طرف و اجتناب از افراط استفتا زیر را به محضرتان تقدیم می نمایم:(استفتا مربوط به سال گذشته است)
محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته)
با اهداء سلام و تحیت؛
نظر مبارکتان را نسبت به برگزاری مراسم جشن عیدانه در فروردین ماه سال ۱۳۹۳ که بعضی از روزهای آن مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) می­باشد، مرقوم فرمایید.
جمعی از مقلدین حضرتعالی
***
بسم الله الرحمن الرحیم
جواب: احترام ایام شهادت بانوی اسلام فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بر همه لازم است بنابراین ایام فاطمیه اوّل ۱۳، ۱۴ و ۱۵ جمادی الاولی (۲۴، ۲۵ و ۲۶ اسفند ۱۳۹۲) و همچنین ایام فاطمیه دوم ۱، ۲ و ۳ جمادی الثانی (۱۲، ۱۳ و­۱۴ فروردین ۱۳۹۳) باید به مراسم سوگواری آن حضرت اختصاص داده شود و از برکات آن بهره ­مند گردند.
ولی در بین این دو ایام، برگزاری مراسم دیگر (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد. ضمناً انجام مراسم سال نو مانند دید و بازدید، خانه تکانی، نظافت و امثال آن نیز مانعی ندارد. همیشه در سایه لطف پروردگار و عنایت آن حضرت موفق باشید.