ایران و ژاپن تنها تیم های بی شکست

2015-01-31
56 بازدید

  ه گزارش “ورزش سه”، این نکات در نقش باقیمانده از جام شانزدهم به رشته تحریر در آمده و مرورش خالی از لطف نیست: قهرمان برای پنجمین بار در وقت اضافه جام ملتهای آسیا قهرمانش را در وقت اضافه شناخت؛قبلا فینال جام ملتها در سالهای ۱۹۷۲ ،۱۹۸۸،۱۹۹۶،و ۲۰۱۱ در وقت اضافه مشخص شده بود.در این […]

 

۳

ه گزارش “ورزش سه”، این نکات در نقش باقیمانده از جام شانزدهم به رشته تحریر در آمده و مرورش خالی از لطف نیست:

قهرمان برای پنجمین بار در وقت اضافه
جام ملتهای آسیا قهرمانش را در وقت اضافه شناخت؛قبلا فینال جام ملتها در سالهای ۱۹۷۲ ،۱۹۸۸،۱۹۹۶،و ۲۰۱۱ در وقت اضافه مشخص شده بود.در این سالها به ترتیب تیم های ایران ،عربستان ۲بار وژاپن قهرمان شده بودند

اولین های کره
در بازی فینال کره برای اولین بار در جام ملتها به استرالیا باخت ،آنها قبلا یک برد ویک مساوی در این بازیها برابر استرالیا داشتند،ضمن این که در این بازیها کره برای اولین بار گل خورد آن هم نه یکی ۲ تا

بعد از ۳۱ سال
از سال ۱۹۸۴ به بعد در فینال جام ملتهای آسیا اثری از عربستان یا ژاپن در این فینال وجود نداشت، در سال ۱۹۸۴ عربستان، در سال ۱۹۸۸ عربستان، در سال۱۹۹۲هر ۲تیم، در سال۱۹۹۶ عربستان، درسال ۲۰۰۰ هر۲تیم در سال ۲۰۰۴ ژاپن، درسال۲۰۰۷ عربستان و در سال۲۰۱۱ ژاپن به فینال راه یافته بودند.

رکورد ایران ۳۹ ساله شد
کره که تا بازی فینال گل نخورده بود در فینال ۲ گل خورد وباخت تا رکورد ایران دست نخورده باقی بماند،ایران در سال ۱۹۷۶ همه تیم ها را برد وبدون گل خورده قهرمان شد.

کره ناکام در وقت اضافه
اگر کره در فینالی باشد وبازی به وقت اضافه برسد شک نکنید کره می بازد،آنها در سال ۱۹۷۲ به ایران در وقت اضافه باختند،در سال ۱۹۸۸ بعد از وقت اضافه در پنالتی به تیم عربستان باختند وحالا آنها برای سومین بار در فینال به وقت اضافه رسیده ومی بازند.

سومین قهرمان بازنده
استرالیا باشکست از کره در مرحله گروهی به مرحله بعدی آمد وقهرمان شد،قبلا کویت در سال ۱۹۸۰ وعربستان در سال ۱۹۹۶ در مرحله گروهی باخته ولی در پایان قهرمان شدند تیم کویت ۳-۰ به کره وعربستان ۳-۰ به ایران باخته بودند.

تکرار تاریخ برای کره
کره در مرحله گروهی ۱۹۸۰ تیم کویت را ۳-۰ برد ولی در فینال از میزبان ۳-۰ باخت ،حالا تاریخ تکرار شده است وکره که میزبان را بردحالا به میزبان باخته قهرمانی را ازدست می دهد.

۴۱ سال بعد از تاریخ اولین افتخار استرالیا
در سیدنی سال ۱۳۵۲ استرالیا در آخرین پلی آف جام جهانی ۱۹۷۴ البته در دور مقدماتی تیم کره جنوبی را برد وبا عنوان قهرمان آسیا به جام جهانی رفت و حالا بعد از ۴۱ سال تاریخ برای تیم ملی استرالیا و کره تکرار شده است.

ایران و ژاپن نباختند
در این دوره از جام ملتهای آسیا تنها ۲ تیم ایران وژاپن نباختند و در جدول گروهی تمام تیمها همبعد از استرالیا و کره تیم های ژاپن وایران بعد از این ۲ تیم سوم وچهارم شدند اما بر اساس واقعیت جدول مقام ایران وژاپن واقعی نبود.

جام در خانه بعد از ۲۳ سال
استرالیا بعد از ۲۳ سال جام را در خانه نگهداشت،در سال ۱۹۶۰ کره جنوبی ،در سال ۱۹۶۴ رژیم اشغالگر،در سالهای ۱۹۶۸ و۱۹۷۶،ایران،در سال ۱۹۸۰ کویت،ودر سال ۱۹۹۲ ژاپن تیم های میزبانی بودند که جام را در خانه خود نگه داشته بودند.

هشتمین تیم قهرمان
استرالیا هشتمین تیم قهرمان در جام ملتهای آسیا شد. آنها بعد از کره جنوبی ۱۹۵۶ و۱۹۶۰، رژیم اشغالگر در سال ۱۹۶۴، ایران در سالهای۱۹۶۸،۱۹۷۲ و۱۹۷۶، کویت در سال ۱۹۸۰،عربستان در سالهای۱۹۸۴ ،۱۹۸۸ و۱۹۹۶،ژاپن در سالهای۱۹۹۲ ،۲۰۰۰،۲۰۰۴ و۲۰۱۱ و عراق در سال ۲۰۰۷ به عنوان قهرمانی در این بازیها رسیدند.