روزنوشته ها: جمعه 5/4/88

2009-06-27
88 بازدید

  پیامبراعظم : خوش رویی کینه را از دل می برد . – کتاب نظریه ی برخورد تمدن های آقای هانینگتون، برخورد آتی دنیای غرب را با جهان اسلام  می داند و آن را بسیار عمیق تر از برخورد لیبرال دمکراسی با کمونیسم تلقی می کند . قطعاً اسلامی که در عربستان و الازهر جریان […]

 


پیامبراعظم : خوش رویی کینه را از دل می برد .


– کتاب نظریه ی برخورد تمدن های آقای هانینگتون، برخورد آتی دنیای غرب را با جهان اسلام  می داند و آن را بسیار عمیق تر از برخورد لیبرال دمکراسی با کمونیسم تلقی می کند . قطعاً اسلامی که در عربستان و الازهر جریان دارد مورد نظر این نظریه پرداز فقید نیست . استکبار جهانی و صهیونیسم از اسلامی که مدعی ارائه ی مدل حکومتی کارآمد در عصر حاضر باشد نگران هستند و انتخابات ما در 22 خرداد باید از این منظر هم مورد توجه قرار گیرد . در هیچ یک از کشورهای مدعی دمکراسی 85 درصد از مردم در پای صندوق های رأی حاضر نمی شوند . حضور مردم دلیلی است بر موثر دانستن آرای خود . اگر آرای خود را تشریفاتی و زینتی می دانستند حضور پیدا نمی کردند و تحقق این انتخابات در حالیکه 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد یعنی اثبات کارآمدی نظام دینی مبتنی بر اسلام با رویکرد مردم سالارانه . اغتشاشات پس از انتخابات را به این حساب هم بگذارید . سنج و دهل و طبل و دایره و دف می زنند تا صدای ابا عبداله شنیده نشود . امیر قطر هم اخیراً در فرانسه گفته است : دمکراسی را از ایران یاد بگیرید . ما 30 سال است یک نفر حاکمیت دارد و در ایران چندین رییس جمهور عوض شده است وی درگیری های پایتخت را هم جزء هزینه های دمکراسی می داند . امریکا از نفوذ این دیدگاه درخاورمیانه بشدت نگران است .


– آخرین پرواز ، آخرین مجروح داستان زندگی و شهادت شهیدان علیرضا و حمیدرضا ایراندوست از زبان مادر بزرگوارشان در صبح میمه ارائه شده است . حتماً این خاطره گویی را بخوانید . این رادمردان تقدیم انقلاب اسلامی شدند و از هر جهت بهترین های زمان خود بودند .



– جوشقان کامو هم بتدریج به یک مجموعه ی گردشگری تبدیل می شود . دشت کیاب جوشقان مناظر و چشم اندازهای زیبایی دارد و از محل های گردشگری منطقه است . از اطراف و اکناف منطقه نظیر کاشان ، شاهین شهر و اصفهان روزهای جمعه به چشمه ی تفریحی کامو و دشت کیاب مي آيند و اينجا خیلی مورد توجه واقع شده است . ناگفته پیداست که این هم از ظرفیت های بخش میمه است که به لحاظ جغرافیایی و فرهنگی قرابت و همبستگی های فراوانی با شهرهای جوشقان و کامو دارد .



– نماز در نخستین جمعه ی ماه رجب در مسجد جامع شهر وزوان اقامه گردید . حجت الاسلام تقوی در خطبه ی اول نماز گفت : رجب را شهر الاصب می نامند یعنی ماهی که رحمت الهی بر بندگان ریزان است . خطیب جمعه ی وزوان در ادامه افزود : رجب ، ماه استغفار و توبه و انابه و ماه اعتکاف و انس با خدا و ماه ایام البیض است .



تقوی در ادامه به عوامل غفلت اشاره کرد و مال و ثروت ، سلامتی و عشق به دنیا را از عوامل غفلت و فراموش کردن یاد خدا برشمرد . حجت الاسلام تقوی خطبه ی دوم نماز را با ذکر روایتی از امام هادی آغاز کرد . آن امام همام فرموده است : به یاد روزی باشید که در حضور خانواده تان در حال مرگ هستید دیگر نه طبیبی بکار می آید و نه دوستی .



وی هم چنین به مناسبت های هفته اشاره کرد و شهادت چهارمین شهید محراب حضرت آیه اله صدوقی ، شهادت شهید سید محمد باقر حکیم و شهدای هفتم تیر بویژه معمار قوه ی قضاییه ی نظام اسلامی شهید  مظلوم دکتر بهشتی را گرامی داشت . وی در خاتمه انتخابات را برای دشمنان زلزله ی سیاسی و برای دوستان جشن واقعی اعلام کرد .



– نماز جماعت مغرب و عشا در پارک ملت میمه اقامه گردید . علیرغم اینکه اطلاع رسانی مناسب صورت نگرفته بود جمعیت زیادی در نماز شرکت داشتند . مسافرین پارک شادمان از اینکه ضمن رفع خستگی در آب و هوای خنک و کاملاً بهاری میمه در تابستان ، توفیق اقامه ی جماعت را هم یافته بودند از برگزارکنندگان نماز تشکر و سپاسگزاری می کردند . در جلسه ی ستاد اقامه ی نماز شهرستان که با حضور ائمه ی محترم جمعه و در دفتر امام جمعه ی شاهین شهر تشکیل شده مقرر شده است در شهرهای شاهین شهر ، میمه و گز تا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جمعه شب ها نماز در یکی از پارک ها اقامه گردد .



این طرح کشوری و مورد استقبال مردم هم واقع شده است . این نکته هم خالی از لطف نیست : اگر با هر تغییری مخالفت کردید به شناسنامه تان مراجعه کنید چون محافظه کاری و حفظ وضع موجود یکی از عوارض گذر عمر است .