روزنوشته‌ها: پنجشنبه 4/4/88

2009-06-26
91 بازدید

پيامبر اعظم : خدايا مرا به دانش ، توانگر ساز و به بردباري ، زينت بخش و به پرهيزكاري گرامي بدار و به تندرستي ، زيبايي ده. -         امروز كنكور سراسري دانشگاه ها در ميمه برگزار مي شود . خيابانهاي منتهي به محل برگزاري آزمون آب پاشي شده است و از در و ديوار آن […]


پيامبر اعظم : خدايا مرا به دانش ، توانگر ساز و به بردباري ، زينت بخش و به پرهيزكاري گرامي بدار و به تندرستي ، زيبايي ده.


-         امروز كنكور سراسري دانشگاه ها در ميمه برگزار مي شود . خيابانهاي منتهي به محل برگزاري آزمون آب پاشي شده است و از در و ديوار آن طراوت جواني ،مي تراود . گروههاي رياضي‌ـ‌ فيزيك و هنر ، صبح و بعدازظهر امروز در اين دانش آزمايي بزرگ و كشوري شركت مي كنند . اي كاش من اين نكته را باور داشتم كه “دل آرام گيرد به ياد خداي” و داوطلبان كنكوري ما هم با تمسك به اين گوهر ارزشمند قرآني از اضطراب و استرسهاي تحصيل و اشتغال و . . . رهايي مي يافتند.


-         جامعه‌ي الكترونيك جاي خودش را به تدريج باز كرده است. در ستون نظرات ، اهالي محترم بخش ، مشكلات اداري و اجرايي مربوط به دستگاههاي دولتي را مي نويسند و اين دسترسي آسان به يك مدير دولتي است . هزينه‌ي كمتري هم دارد . مثلا از ونداده نوشته اند كه لوله‌ي آب خط انتقال به خسروآباد در چند نقطه شكستگي دارد و يا از خيابان شهيد محمدرضا زماني ميمه به عدم رعايت بهداشت اعتراض شده است. هر دو مورد امروز پيگيري شد.



-         گروه فرهنگي هنري توحيد ، آرام و با انگيزه به رسالت فرهنگي و هنري خود مي انديشند. امروز نماينده اين گروه ، آقاي سليمي مراجعه داشت و دقايقي را سياسي و فرهنگي و هنري حرف زديم. بخشداري بايد اين توانمندي را داشته باشد كه گروه هاي خودجوش و مردمي را مساعدت نمايد و اين كمترين انتظاري است كه اين نيروهاي جوان و پرتلاش و كم توقع دارند. حتما مساعدتهايي نسبت به آنها خواهيم داشت.


-         با حجت الاسلام والمسلمين اسلامي ، رئيس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان در خصوص ضرورت اعزام روحاني به روستاهاي ازان و زيادآباد بنا به درخواست مردم و شوراهاي اسلامي تماس گرفتم . معمولا روحانيون  در سالهاي اخير كمتر آمادگي تبليغ را دارند و يكي از جهات آن علاقه مندي بيشتر آنان به تحصيل علوم است كه البته در جاي خود شايسته است .



-         باتفاق آقاي احمدجو از كار در موزه‌ي ميمه بازديد كرديم . قسمت جنوبي الحاقي با معماري سنتي استاد عبدلي كه تنها سنتي كار بخش است ، آغاز شده است .



 گچ و خاك قسمت الحاقي ورودي هم در حال تمام شدن است . ما كه قديمي تر از جوانهاي امروزي هستيم از ديدن اين سقف ها و ستون هاي سنتي سير نمي شويم . ما اصلا دوست نداريم با يك “مرسي” متمدن شويم . تمدن ايراني و اسلامي ما ريشه در اعماق تاريخ دارد.



آقاي ذكاوتمند نماينده‌ي ميراث فرهنگي در شهرستان خبر از خريد مصالح و تاسيسات برقي و سرمايشي و گرمايشي داد و انشاءالله كار تا بهره برداري ، لاينقطع ادامه يابد .



-         شوراي كشاورزي با همياران شورا همچنان مشغول كار در قنات هستند. اين روزها در لايروبي قنات “بير” (در لغت يعني تك – بي نظير) به پارك ملت رسيده اند . ريشه هاي درختان پارك ، راه عبور آب را كاملا مسدود كرده است. بر شوراي كشاورزي ميمه تفكر بسيجي حاكم است و اين تفكر تا كنون نتيجه بخش بوده است . مردم بدانند با يك” خسته نباشيد “هم مي شود حقوق آدم را قبل از خشكيدن عرق وي پرداخت كرد.