گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۳/۸/۳۰

2014-11-22
167 بازدید

امام جمعه محترم در خطبه‌ی اول ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی مهمترین اهداف نهضت سالار شهیدان (ع) را ، اصلاح امور معنوی ، فکری و عقیدتی ، مبارزه با بدعت ها و خرافات و ترویج فرهنگ خداباوری در جامعه و زنده کردن فرائض و سنت های الهی و اقامه‌ی نماز  بر شمرد ایشان در […]

namaz-jomee-32

امام جمعه محترم در خطبه‌ی اول ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی مهمترین اهداف نهضت سالار شهیدان (ع) را ، اصلاح امور معنوی ، فکری و عقیدتی ، مبارزه با بدعت ها و خرافات و ترویج فرهنگ خداباوری در جامعه و زنده کردن فرائض و سنت های الهی و اقامه‌ی نماز  بر شمرد

namaz-jomee-101

ایشان در ادامه فرمودند : بزرگترین درس امام حسین(ع) این است که همیشه انسان پیرو امر خداوند متعال باشد .

namaz-jomee-113

امام حسین (ع) می فرمایند:    همانا من نماز را دوست دارم و به نماز عشق می ورزم و آن را به عنوان شعار حرکت خود بیان می کنم.

namaz-jomee-112

همچنین پیامبر اکرم فرمود: نماز بهترین وسیله است که انسان را از تکبر و رباخواری دور می کند. کسی که نماز را سبک بشمارد به پانزده بلا در دنیا و برزخ و قیامت مبتلا می شود. مانند به سختی جان دادن ، گرفته شدن برکت از زندگی وی ، دچار عذاب قبر شدن و به سختی حساب پس دادن در قیامت است.

 namaz-jomee-43

حجت الاسلام المسلمین زمانی در خطبه‌ی دوم مناسبت های هفته از جمله ، ولادت امام محمد باقر (ع)  و امام موسی کاظم (ع) را گرامی داشته و در رابطه هفته بسیج اظهار داشت: پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام (ره) می باشدکه امام (ره) از بسیج به عنوان میقات پابرهنگان ، مدرسه عشق و شجره‌ی طیبه یاد می کند و در پایان با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به وحدت بر لزوم عمل به توصیه های ایشان تاکید نمودند.

namaz-jomee-122

حاشیه ها:

namaz-jomee-92

قبل از آغاز خطبه ها حلقه های صالحین متشکل از جوانان و نوجوانان بسیجی بخش میمه تشکیل گردید و سپس جناب سروان ابراهیمی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران شاهین شهر و میمه برای حلقه های صالحین و شرکت کنندگان سخنرانی نمودند.

namaz-jomee-52

در بین دو نماز حجه الاسلام مظاهری و سرکار خانم غفاریان به عنوان مربیان برتر حلقه های صالحین معرفی و هدایایی به رسم یادبود به ایشان اهدا گردید.

 namaz-jomee-73

مکبر: رضا صمدی فر

تصاویر : جهانگیر حدادیان

خلاصه خطبه ها: علی رصاف

namaz-jomee-63
namaz-jomee-83

namaz-jomee-212