عوارض كم تحركي

2009-06-25
92 بازدید

مقاله وارده : سيدهاشم برقعي صبح یا عصر و یا هر فرصتی که پیش می آید ، یک عدد توپ ( فوتبال ، والیبال ، پشمی و … ) یا دو تکه چوب و یا یک قطعه ای سنگ و خطوط نقش بسته ی زمین بهانه ای بود برای جمع شدن نونهالان ، نوجوانان و […]

مقاله وارده : سيدهاشم برقعي


صبح یا عصر و یا هر فرصتی که پیش می آید ، یک عدد توپ ( فوتبال ، والیبال ، پشمی و … ) یا دو تکه چوب و یا یک قطعه ای سنگ و خطوط نقش بسته ی زمین بهانه ای بود برای جمع شدن نونهالان ، نوجوانان و جوانان و اینکه ساعاتی را با بازی و تفریح وقت خود را پر کنند فارغ از اینکه بدانند با این کار علاوه بر پر نمودن وقت خود اجتماعی شدن ، قانون مداری ، سلامت جسمی و روحی ، مدیریت ، توسعه و رشد ، تکامل و … را تمرین و برای خود فراهم می کنند .


دستگاه و ماشین جایگزین حرکت و شور و نشاط کودکانه شد، دیگر از آن همه هیاهو و جنب و جوش خبری نیست . کودک و فرزندان امروز ما ساکت و آرام ساعت ها وقت طلایی و فرصت زرین و برگشت ناپذیر خویش را بدون آنکه بدانند چه عاقبتی منتظر اوست در کنار رایانه و تلویزیون می گذرانند .


جای تأسف است که امروزه بیماری های قلبی – عروقی رتبه اول مرگ و میر را در جامعه انسانی داراست . پوکی استخوان – دیابت ، ناهنجاری های قامت ، شیوع بیماری های روحی ، روانی ، چاقی از هدایای کم تحرکی برای انسان است .


عدم استفاده صحیح از ره آوردهای پیشرفت و تکنولوژی ، وابستگی به اتومبیل و موتورسیکلت و ماشینی شدن زندگی تحرک را از انسان گرفته و بیماری و سستی و … را به هدیه آورده است .


از کودکان و فرزندانمان که بگذریم خودمان هم به خاطر کم تحرکی علاوه بر لطمه زدن به سلامت خود موجبات آسیب پذیری جامعه و اقتصاد کشور را نیز فراهم نموده ایم .


جالب است بدانیم کشورهای پیشرفته اقتصادی و صنعتی با قرار دادن ورزش در کنار کار کارکنان ، کارگران و … علاوه بر تقویت قوای جسمی و روحی کارکنان خود توانسته اند بازدهی اقتصادی را فراهم نمایند .


ورزش منظم و مناسب ، علمی و متناسب با سن و سال موجب حفظ تندرستی و عامل پیشگیری از عوارض کم تحرکی است .


جالب است بدانیم درمان بسیاری از بیماری ها با ورزش انجام پذیر است .


بیایید جهت جلوگیری از بروز عوارض کم تحرکی تصمیم بگیریم از امروز روزانه نیم ساعت ورزش را در برنامه روزانه زندگی خود قرار دهیم . منتظر حضور گرم شما در ورزش صبحگاهی پارک ها و کلیه ی میادین ورزشی هستیم .