گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۳/۷/۱۱

2014-10-04
123 بازدید

این پیامک در حال نوشتن پست نماز جمعه عز وصول بخشید . از آنجاییکه خیلی درست است تقدیم می گردد : کسی که کار جهان لنگ می زند بی او فرشته نیست ، پری نیست ، حور نیست ، زن است ——————– تصاویر : مهدی فراست گزارش : صبح میمه نماز شکوهمند جمعه به امامت […]

این پیامک در حال نوشتن پست نماز جمعه عز وصول بخشید . از آنجاییکه خیلی درست است تقدیم می گردد :

کسی که کار جهان لنگ می زند بی او

فرشته نیست ، پری نیست ، حور نیست ، زن است

——————–

تصاویر : مهدی فراست

گزارش : صبح میمه

نماز شکوهمند جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زمانی در مسجد جامع شهر میمه برگزار شد . خطیب جمعه ی شهر میمه در آغاز خطبه ی نخست خود و نمازگزاران را به رعایت تقوی دعوت نمود .

DSC06942

اهم مطالب خطبه ی اول به شرح زیر است :به مناسبت دهه ی اول ذی الحجه و ایام با معنویت عرفه و عید قربان موضوع بحث را فراوانی نعمتهای الهی در ایام خاص و قبولی اعمال انسان به برکت اخلاص و تقوی قرار می دهم . در بین ایام سال بعضی از آنهابرجستگی خاصی دارند و اهمیت آنها باندازه ای است که خداوند برای آنها سوگند یاد کرده است یکی از این مناسبت ها ” فجر”  است که با طلوع خود به تاریکی شب ، پایان می دهد . والفجر و لیال عشر ، قسم به سپیده ی صبح و شبهای ده گانه ی اول ماه ذی الحجه که ظرفیت برگزاری فریضه ی حج و اجتماع مسلمانان و راز و نیاز آنان را با خداوند متعال دارد .

DSC06938

خداوند این سوره را منشا خیر و برکت و مایه ی آمرزش گناهان می داند و امام صادق علیه السلام سوره ی فجر را سوره ی امام حسین می داند

والفجر که سوگند خدای ازلی است

روشنگر حقی است که با آل علی است

این سوره به گفته ی امام صادق

مشهور به سوره ی حسین بن علی است

DSC06947

از مهمترین مسائل این دهه مناجات با پروردگار در روز عرفه و نهم ذی الحجه است  و دعای پر فیض و روح بخش عرفه ی امام حسین در صحرای عرفات ، درس توحید و رهایی از خود و رسیدن به معبود را به ما می آموزد که ان شاء الله با حضور در مراسم معنوی دعای عرفه جرعه ای از این مائده ی آسمانی را بنوشیم .

خطبه ی دوم نماز جمعه پس از حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام به ذکر مناسبت ها اختصاص یافت .

DSC06960
– ۱۳ مهر ماه ۱۳۵۷ هجرت امام از عراق به پاریس و رهبری انقلاب از نوفل لوشاتو که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید

– آغاز هفته ی نیروی انتظامی و روز جهانی پست که توجه به امنیت اجتماعی و بالا بردن توان و تجهیزات مدافعان امنیت می تواند به آسایش مردم و امنیت اجتماعی کمک نماید .

– موفقیت ورزشکاران جمهوری اسلامی در مسابقات بین المللی مایه ی مباهات و افتخار بوده و می تواند در معرفی چهره ی فرهنگی و اقتدار ملت ایران موثر واقع شود . ورزشکاران ما باید ایمان و معنویت را سرلوحه ی کار خود قرار دهند و با توکل بر خداوند به اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران در جهان بیندیشند .

DSC06961

– خیانت ائتلاف علیه داعش به سرکردگی امریکا و حمله به زیرساختهای اقتصادی سوریه و کشتار مردم بی دفاع ، بی کفایتی ائتلاف در مبارزه با تروریسم را ثابت کرده است و حقانیت موضع رهبری که فرمودند : اینها دستشان به خون انسانهای بیگناه آلوده است را اثبات نمود .

– برگزاری جلسه ی شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امربمعروف شهرستان در میمه نشانه ی جایگاه این بخش در استان است که ان شاء الله مورد توجه مسئولین قرار خواهد گرفت .

DSC06962

– همکاری با کمیته ی امداد امام و مشارکت در جشن عاطفه ها و کمک به افرادنیازمند می تواند به سازماندهی بهتر و بیشتر امور نیازمندان منجر شود .

– عید سعید قربان را پیش رو داریم که ضمن تبریک این عید با حضور در نماز عید قربان از معنویت این روز و رحمت الهی بهره مند خواهیم شد و با آغاز هفته ی ولایت به استقبال عید غدیر که به تعبیر پیامبر اسلام برترین اعیاد است خواهیم رفت .

در حاشیه ها :

مجری نماز از شرکت نماز گزاران شهر وزوان و روستاهای زیادآباد ، ازان ، ونداده و خسروآباد در نماز جمعه ی میمه تشکر کرد .

کمیته ی امداد امام خمینی میمه با توزیع ” برگه نوشته ای ”  ضمن تبریک عید قربان ، آمادگی خود را جهت دریافت نذورات و ادای قربانی این روز مبارک اعلام نمود

DSC06955

 آقای ابوالفضل محرمی ، مجری نماز امروز