انتقاد وزیرکشور از درآمد و هزینه شهرداری

2014-09-29
244 بازدید

وزیر کشور عدم همخوانی درآمد با هزینه ها را از مشکلات جدی شهرداری ها دانست و گفت: بیش از یکهزار شهرداری در ایران از این مشکل رنج می برند. به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در نشست با شهرداران کلان شهرهای کشور در خرمشهر افزود: شوراها به عنوان نهادی مردمی نیاز به بازنگری […]

download

وزیر کشور عدم همخوانی درآمد با هزینه ها را از مشکلات جدی شهرداری ها دانست و گفت: بیش از یکهزار شهرداری در ایران از این مشکل رنج می برند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در نشست با شهرداران کلان شهرهای کشور در خرمشهر افزود: شوراها به عنوان نهادی مردمی نیاز به بازنگری دقیق مبتنی بر تجربیات چند ساله دارند.

وزیر کشور بر لزوم ارتقای جایگاه شوراها تاکید کرد و گفت: متاسفانه شوراها در بسیاری از مناطق و حوزه های شهری به خوبی به وظایف و رسالت قانونی خود عمل نکرده اند که این موضوع باعث بروز مشکلات فراوان شده است.

وی ایجاد و گسترش شهرهای جدید را یکی از مشکلات کشور خواند و گفت: اکنون بسیاری از شهرهای جدید علاوه بر مشکلات تصرف زمین و تغییر کاربری از درآمد پایدار، مدیریت و کنترل مناسب برخوردار نیست.

رحمانی فضلی اضافه کرد: با این روند، چنانچه مدیریت جامع، قوی و مناسبی در زمینه اراضی کشور صورت نگیرد در سال های آینده زمین های کشاورزی از بین رفته و دچار مشکل می شویم.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری جدی در قوانین شوراها و شهرداری ها گفت: مدیریت یکپارچه شهری با وضعیت موجود شهرداری ها ممکن نیست لذا اصلاح ساختاری در این زمینه ضروری است.

وزیر کشور با مقایسه منطقه آزاد اروند با دیگر مناطق آزاد کشور اظهار کرد: منطقه آزاد اروند جمعیت بیشتری نسبت به سایر مناطق آزاد کشور دارد لذا تحول در این منطقه نیاز به صبر، تعامل و کار کارشناسی دارد.

استاندار خوزستان نیز در این نشست به ظرفیت های استان خوزستان در زمینه های فراوان اشاره کرد و گفت: خوزستان می تواند معین چند استان کشور باشد.

عبدالحسن مقتدایی با تاکید بر لزوم لایروبی رودخانه اروند افزود: در صورت لایروبی، تردد کشتی های 10 تا 15 هزار تنی در این رودخانه میسر خواهد شد.

وی سهم صادرات خرمشهر به کشور عراق را 13 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات به رغم وجود شرایط سخت از طریق مرز شلمچه صورت می گیرد که نشان از وجود ظرفیت های فراوان در خرمشهر است.

استاندار خوزستان احداث و توسعه پایانه مسافری شلمچه را ضروری خواند و گفت: احداث پایانه مسافری شلمچه با ظرفیت 200 هزار نفر به دلیل حضور زوار در مناسبت های مختلف مانند اربعین حسینی ضروری است.

وی با اشاره به اشتغال یکهزار و 800 کارگر در بارانداز شلمچه در قسمت حمل و نقل اضافه کرد: جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در منطقه شلمچه لازم است.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه ساختاری شهرداری ها گفت: ما مدیون خرمشهر هستیم زیرا با قهرمان پروری، شهامت، عزت و ایستادگی باعث افتخار و عزت ایران شد.

وی شرایط کنونی خرمشهر را غیرقابل قبول خواند و اظهارداشت: توافقی با شوراهای اسلامی مراکز استانها برای ادای دین و خدمت رسانی به شهر شهیدپرور خرمشهر صورت گرفته است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز نرخ بیکاری در این شهرستان را 27 درصد عنوان کرد و افزود: دلیل بیکاری و مهاجرت بسیاری از جوانان خرمشهر، مدیریت های نادرست مسوولان است.

عبدالله سامری در همین راستا خواستار راه اندازی بازارچه مرزی و اچازه تردد خودروهای عراقی برای خرید از بازارچه مرزی شد.

امام جمعه خرمشهر نیز با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: احداث پایانه مرزی برای تردد مردم در ایام اربعیین حسینی ضروری است.

حجت الاسلام سید نبی موسوی وجود 18 روستا از میدان مقاومت تا مرز شلمچه را یادآور شد و افزود: مین زدایی این روستاها تا عمق 30 سانتی متری صورت گرفته که کافی نیست و باید تا عمق بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از پساب های شرکت نیشکر گفت: پساب های شرکت نیشکر در نقطه صفر مرزی تمام پاسگاه های مرزی را محاصره کرده و امنیت منطقه را مخدوش ساخته است.