وضع موجود جاده ی محوری اصفهان – تهران ، میمه را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است . بتدریج و بویژه در سالهای اخیر بالغ بر 500 واحد مسکونی در قسمت شرقی میمه ساخته شده است و این تعداد با توجه به جمعیت 2000 خانواری میمه قابل توجه است . اهتمام قابل […]
وضع موجود
جاده ی محوری اصفهان – تهران ، میمه را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است . بتدریج و بویژه در سالهای اخیر بالغ بر 500 واحد مسکونی در قسمت شرقی میمه ساخته شده است و این تعداد با توجه به جمعیت 2000 خانواری میمه قابل توجه است . اهتمام قابل تقدیر شهرداری و شورای شهر به احداث زیرگذر دوبانده ، نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد مردم ایفا می کند و علاوه بر ساکنین قسمت شرقی میمه ، مجتمع اداری و بیمارستانی و شهرک صنعتی نگین و مجمع های کشاورزی شهر نیز از زیرگذر مزبور منتفع می گردند . بدیهی است سهولت رفت و آمد محلات مختلف واقع در شرق جاده ی اصفهان تهران به رونق افزایی این بافتهای جدید مسکونی منجر می گردد و غالبا ساخت و سازها در املاک این قسمت به دلیل قواره بودن زمینها ، بیشتر از الگوهای شهرسازی تبعیت می کنند و قانون منع تغییر کاربری باغات و مزارع ، ساخت و ساز در غرب میمه را با مشکلات بیشتری مواجه می سازد و جا دارد که در چشم انداز آتی شهر میمه که شهردار محترم بدنبال تدوین آن با حضور صاحب نظران بومی شهر هستند ، تعادل ساخت و ساز و اسکان جمعیت ، در دو نیمه ی شرقی و غربی شهر مورد نظر قرار گیرد .
پیشنهاد اول
در ارتباط با تسهیل رفت و آمد بین محلات مسکونی و اداری شرق میمه پیشنهاد می گردد کار احداث خیابان حد فاصل خیابان امام رضا ع و مجتمع مسکونی رضوی با بلوار حضرت محمد ص و مجتمعهای مسکونی 22 بهمن ، گلزار ، هواشناسی ، کوثر و مسکن مهر در دستور کار قرار گیرد و با توجه به مطالعات مقدماتی انجام شده ، خیابان مزبور در حدفاصل تامین اجتماعی و بیمارستان حضرت محمد ص که کمترین هزینه برای آزادسازی را در پی داشته و بعلاوه برای بیمارستان و تامین اجتماعی نیز به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت خیابانی با عرض احتمالی 20 متر مفید خواهد بود ، مطابق با تصاویر این پست احداث گردد.
پیشنهادات بعدی
جناب آقای شیبانی با سلام
از اینکه گاهی اوقات با پیشنهادات و گزارشات خود شائبه حضور پررنگ تر شما درآینده به ذهن می رسد جای تشکر و نیز تعجب دارد.
در این مورد به نظر بنده ابتدا مجموع هزینه هایی که قرار صرف بشه به اطلاع مردم برسه و یه نظرخواهی درموردش انجام بشه که با این پست و نظرات نوشته شده نمیشه نظر کلی مردم را بدست آورد. مورد دیگه اینکه به نظر من احتیاجی به احداث این خیابان نیست چرا که بلوار حضرت محمد(ص) و خیابان امام رضا(ع) طول آنچنانی ندارند که نیازی به میانبر داشته باشند، اون هم با این طول و عرض.بیمارستان و تامین اجتماعی هم که راه دسترسی دشواری ندارند که بخوایم تسهیلش کنیم. شما در طول روز اگر دقت کنید رفت و آمد آنچنانی از خیابان امام رضا(ع) انجام نمیشه بجز ساکنین مجتمع مسکونی رضوی و تعداد اندکی خودروی عبوری که اگر قرار باشه بیان داخل میمه که از جاده اصلی میتونن بیان بعد از زیرگزر عبور کنند و اگر به کمربندی بخوان برن هم مشکلی ندارند.ضمنا کوچه کنار تامین اجتماعی هم کماکان کفاف این رفت و آمدهای مختصر رو میده.
این کار نباید جزو اولویتها باشه، اولویت راهسازی تو این قسمت میمه راه عبور و مرور به منازل پشت هواشناسی، مسکن مهر و مجتمع کوثر و بالعکس می باشد که حتما در آینده نزدیک گره کوری خواهد شد و خطرات غیر قابل پیش بینی در انتظار ساکنین اونجاست. بعد از این میشه درباره این خیابان تصمیم گیری بشه. بنده فقط نظر خودم رو دادم و ممکن هم هست اشتباه باشه،حالا دوستان هر نظری داشته باشند قابل بررسی و در جای خودش محترم هست.
با سلام مشی همیشگی ام بویژه پس از کسب تجاربی که در شهرداری داشته ام ، ارائه ی پیشنهاد بوده است . راه ارتباطی مجتمع مسکونی رضوی و … با بلوار حضرت محمد ص و دیگر نقاط شرق میمه جاده ی اصلی اصفهان تهران در ابتدا و کمربندی میمه در انتهاست و اصولا سیاست کلی این است که خیابانهای کمتری به جاده های پر تردد اصلی وارد شوند . ورود به این خیابانها علاوه بر مخاطراتی که برای مردم دارد باعث کندی حرکت ناوگان حمل و نقل کشوری نیز می گردد . بنابر این خیابانهای امام رضا و بلوار حضرت محمد تنها یک کوچه ی ۴ یا ۵ متری برای ارتباط با یکدیگر دارند و این راه سهل الوصولی برای عبور و مرور وسائط نقلیه ی مختلف نیست . علاوه بر آن گذشته از وجود مسجد رضوی بعنوان تنها مسجد محلات شرق میمه در خیابان امام رضا که مورد نیاز مردم دیگر محلات نیز می باشد ، احداث این خیابان که به نسبت با هزینه های کمتری احداث می شود ، به رونق ساخت و ساز در خیابان امام رضا با حفظ کاربری باغات منجر می شود و درخواست مردم ساکن در این نقطه از شهر نیز اجابت می گردد .
صبح میمه عزیز این را هم بگین که سیاست کلی، جدا سازی جاده های پرتردد اصلی از منطقه های مسکونی و احداث کمربندی های اصولی است. لطفا صورت مسئله رو پاک نکنین.
چرا این خیابون رو روبروی دادگاه عمومی به خیابان امام رضا(ع) نمیکشن؟ اینجوری سریعتر کار به انجام می رسه و هزینه کمتری صرف میشه و راه توسعه این قسمت بایر رو هم راحت تر میکنه.
بنده عرض کردم اینکار در اولویت نباید قرار بگیره چون فعلا ضروری نیست،نگفتم اصلا احتیاجی نیست که بعضیا بدشون اومد از جمله آقای شیبانی که میدونم یه حس خاصی نسبت به مسجد رضوی دارن.
————————
با سلام سیاست کلی این جداسازی نیست و اصولا برای رانندگان عبوری در مسیرهای طولانی فاقد مراکز جمعیتی ، خدمات بین راهی در نظر گرفته می شود تا تمدد اعصاب داشته باشند . کجای صورت مسئله پاک شده است ؟ حتما توضیح دهید. روشن است که اگر ارتباط این دو خیابان از نیمه ی ابتدایی مثلا حد فاصل راه وشهرسازی و هلال احمر انجام شود ، بهتر است . پیشنهاد شما انتهای راه است . ضمنا من ، باب مفاهمه و تضارب افکار را باز می کنم و دلیلی ندارد که از ارائه ی دیدگاه مخالف ناراحت شوم . این حس خاصی که می فرمایید به همه ی مساجد دارم و مصالح شهر را قربانی علایق شخصی ام نمی کنم .
این هم تصویر پیشنهادم:
http://upload7.ir/imgs/2014-09/22527918785828568721.jpg
شما بفرمائید فلسفه وجود کمربندی برای شهر چیست؟
صورت مسئله زمانی پاک می شود که جاده اصلی به کمربندی ترجیح داده می شود و هزینه های بی مورد صرف شده در جاهای دیگر صرف تعریض کمربندی نمی شود.
مسلما وقتی راننده عبوری بیم خطرات احتمالی کمربندی میمه را دارد ترجیح می دهد برای تمدد اعصابش هم که شده و از روی اجبار و نه به جهت استفاده از خدمات بین راهی از جاده اصلی عبور کند و این یعنی شلوغی جاده و افزایش حادثه برای ساکنین محلات شرقی.
پیشنهاد شماهم درجای خود محترم است و من هم گفتم که صرفاً نظر خود را اعلام نمودم.
پیشنهاد انتهای راه به دو دلیل ارائه شد:1-آبادانی آن قسمت جاده و دسترسی راحت تر به ادارات خیابان امام رضا(ع) 2-تملک زمین از این دو ارگان در آینده ممکن است بخاطر توسعه بیمارستان و تامین اجتماعی مشکلاتی را بوجود آورد. دلیل اول نیمه پر لیوان و دلیل دوم نیمه خالی لیوان است.
منظورم از حس خاص، حسی است که همه نسبت به مسجد محله شون دارند و خدمات شما به مسجد رضوی قابل انکار نیست.
به امید آبادانی بیشتر…
سلام.به نظر منم آقای دهقان درست میگنواول به فکر راه عبور و مرور ساکنین مسکن مهر و کوثر و پشت هواشناسی باشید
شورای محترم میمه
اولا این طرح به نظر ما نیاز می باشد ولی در اولویت قرار ندارد
دوما این بودجه هارو در جاهایی مثل احداث ادامه خ شهیدان شبان نمایید و محله قدیمی سرخجه رو از بن بست و رکود خارج نمایید.
و یک تقاضا هم داریم کوچه دوم خ آزادی ( ک ش ایراندوست ) در قسمت منزل آقای چیت ساز با توجه به 8متری بودن وسط کوچه 4 متر می باشد که در زمستان ( یخ زدن آب که از کوچه اداره ثبت سرریز می شود)مشکلاتی را برای ساکنین این کوچه و دانش آموزانی که به مدرسه راهنمایی ازادی ، آموزشگاه واج ، مدرسه زاهدی ، مدرسه عصمت می روند را به وجود آورده است و دیگر آنکه تاکنون چندین تصادف در این مکان رخ داده است .
خواهشمندیم از این محل بازدید و اقدامات لازم را مبذول فرمایید .
البته شوراهای قبل نیز فقط بازدید کردند و رفتند ………… دریغ از ……
شوراهاي شهر ها و روستاها بعد از اين كه اعضاي خود را شناخته و شروع به فعاليت كردند ، هر كدام از اعضا با توجه به تخصصشان در قسمتي از كارهاي جاري شهر مشغول به خدمت ميشوند.اكنون كه بيش از يك سال از فعاليت شوراي شهر ميمه گذشته شاهد حضور كم رنگ آقاي اكبر آقا محمديان در شورا هستيم .فقط اين روزها تنها آقاي مقصودي كه وظيفه رياست شوراي شهر را نيز بر عهده دارند ، پاسخگوي سوالات مردم هستند و بقيه اعضاي شوراي شهر خواسته يا ناخواسته كمتر در ويترين ديد مردم قرار دارند.اميدوارم كه شوراي شهر ميمه با روح وظايف اصلي و شورايي خود فاصله نگرفته باشد.شوراي شهر ميمه ميتواند شرح وظايف اعضا را براي يك بار ديگر از طريق وبلاگ خودشان و يا از طريق همين سايت به اطلاع مردم برسانند.
پیشنهاد میگردد به جای اینهمه هزینه وکارهای اضافی که تقریباً خوب وحالت اورژانسی دارد ودر کوتاه مدت جوابگو خواهد بود ، بهترین گزینه پیگیری اجرایی شدن کمربندی غرب میمه است که بااجرای این پروژ تمام مشگلات شهر میمه حل خواهد شد.
با سلام ، بهترین حالت پیشنهاد اول است زیرا نه تنها به تامین اجتماعی و بیمارستان لطمه ای نمیزند بلکه خیابان احداثی مقابل کنار گذر گلزار قرار نمیگیرد که به صورت چهارراهی خطرناک تبدیل شود و باعث تصادفات زیاد در این منطقه شود.
شنیده ها حاکی از ان است که شورای قبلی طرح تغییر کاربری زمینها و باغات مخروبه و اکثرا بایر موسوم به باغات باسیا را حدفاصل کمربندی میمه و خیابان انقلاب اسلامی صادر نموده که کاملا در مجاورت خیابان امام رضا ( ع) و مجتمع مسکونی 45 واحدی رضوی شهر میمه می باشد با لحاظ نمودن چنین مصوباتی
تسهیل رفت امد ساکنین کوی رضوی میمه و بافتهای جدید مسکونی این قسمت از شهر میمه حداقل ضرورت احداث یک خیابان دوبانده و جدید مابین بلوار حضرت محمد (ص) و خیابان امام رضا (ع) را بیشتر نشان می دهد و فراموش نکنیم برای انجام کارهای عمرانی مهم در شهر های کم بضاعت و کوچک درگیر و مواجه شدن و کسب توافق با یک یا دو نهاد دولتی همانند تامین اجتماعی و بیمارستان به مراتب شدنی تر و دست یافتنی تر خواهد بود تا درگیری و مواجه شدن شورا و شهرداری با ساکنین و خانوارها قدیمی شهرمی باشد که بهترین نمونه برای این مدعا تخریب و عقب نشینی ها اداره تربیت بدنی میمه و اداره پست میمه و بخشداری میمه در طی سالهای اخیر جهت اجرای طرح های عمرانی و مهمی همانند تعریض زیر گذر شرقی و غربی میمه و احداث بلوار حضرت محمد بوده است و از طرف دیگر عدم همکاری بیش از ده ساله خانواده محترم ایراندوست در خیابان مولوی و مرکز شهر میمه جنب مسجد حضرت علی (ع) و تکمیل نشدن خیابان مولوی و ظهور پدیده زشت و خطرناکی موسوم به دره فلانی ها در مرکز شهر و مجاورت خیابان پر رفت امد مولوی میمه ؟؟
احتمالا آقای دهقان در محلات قدیمی میمه ساکن هستند و بخودشان اجازه می دهند به جای محله ما هم حرف بزنند و نیازهای شهری را در نظر نگیرند . آخه برادر من خودت را بجای ما بگذار . بچه های ما برای عبور از خیابان اصلی خیلی مشکل دارند . نیاز به نظرخواهی از مردم سرخجه و رگنه و سرهلو نیست . اقای شیبانی بیش از همه میمه را می شناسند و تجربه هایشان هم ارزشمند است . لطفا با دقت اظهار نظر کنید .
باسلام
با این اسمی که شما نظر دادین فکر میکنم از دنیای دیگه نظرتون رو فرستادین!
یکبار دیگه نظر بنده رو بخون جانم و به قول آقای مقصودی چندبار از روش بنویس.عزیز من پس پل زیرگذر و روگذر رو برای رفت و آمد کی درست کردند؟اگه شما طرز استفادش رو بلد نیستین و برای ورود به بخش اصلی میمه از خیابون اصلی رد میشین این حرف از زبون همه نگین،خواهشاً.واقعا برای طرز فکرت متاسفم که میگین «به جای محله ما هم حرف بزنند» یا «نیازی به نظرخواهی مردم فلان محله» نیست.در این مورد حرفی برای گفتن ندارم چون قضاوت با خواننده هاست.کمی فکر کن بعد نظرت رو بنویس.
ضمناً به عرض ساکن محله گلزار برسونم که بنده با افتخار اعلام میکنم زاده ی محله سرخجه و بزرگ شده ی فلکه تعزیه هستم،به قول دکتر گرانمایه:هیچ جای دنیا ایران نمیشه،هیچ جای ایران میمه نمیشه و هیچ جای میمه فلکه تعزیه نمیشه.
بدرود
شهردار محترم میمه جناب مهندس کرمی و اعضا محترم و معزز شورای شهر میمه از زحمات ارزشمند و خستگی ناپذیرتان متشکریم خداوند نگهدارتان باد
مردم میمه دعاگوی شما عزیزان هستند . در مسیر سازندگی میمه تردید نکنید که خیلی فرصتها را مسولین قبلی از دست ما گرفتند
ازشهرستان فرهنگی تاریخی میمه با سلام
به شما تبریک میگویم
بهترین عنوانی که حق مسلم وبرازنده ی شهرمیمه بوده استفاده کرده اید متشکروممنون موفق باشید
واقعا این خیابان مورد نیاز است . ما ماه رمضان برای رفتن به مساجد دور مشکل داریم می خواهیم برویم مسجد رضوی باید از جلو ژاندارمری رد شویم خیلی سخت است . واقعا صبح میمه مشکل ما را گفته است از آقای شهردار و شورای محترم درخواست می کنیم که زود اقدام کنند . محله های دیگر هم حسودی نکنند . 35 سال است محله سازمانی ها ساخته شده تازه امسال دارد جدول گذاری می شود . اگر این شهردار و این شورا اقدام نکنند دیگر امیدی نداریم آقایان اسد و مقصودی که همیشه شورا هستند لطفا اقدام کنید
از حضور دائمی اعضای شورای میمه ( اسد و مقصودی ) در دفتر شورا متشکریم .
شهردار محترم میمه جناب مهندس کرمی و اعضا محترم و معزز شورای شهر میمه همگی سلام وخداقوت.
ازاینکه رسیدگی وروکش آسفالت کوچه ها ازالویت کاری شما میباشد خسته نباشید میگوییم.
پیشنهاد می شودپس ازاجرای آسفالت اگر درگوشه وکنار معبرآسفالت شده ضایعاتی از آسفالت یا ضایعات دیگری که دراثر زیرسازی باقی مانده را رسیدگی کنید چهره کارانجام شده خیلی قشنگتر جلوه گر میشه.
شهردار محترم میمه جناب مهندس کرمی و اعضا محترم و معزز شورای شهر میمه همگی سلام وخداقوت.
ازاینکه رسیدگی وروکش آسفالت کوچه ها ازالویت کاری شما میباشد خسته نباشید میگوییم.
پیشنهاد می شودپس ازاجرای آسفالت اگر درگوشه وکنار معبرآسفالت شده ضایعاتی از آسفالت یا ضایعات دیگری که دراثر زیرسازی باقی مانده را رسیدگی کنید چهره کارانجام شده خیلی قشنگتر جلوه گر میشه.
دوستت دادم ممنون از نظرت آقای بلماسب عزیز
آقای بلماسب شما اسمتون چیه؟؟
تجدید نظر در نردهای زیر گذر تا دیر نشده …………سودی ندارد